Γίνεται επαναβαθμολόγηση των γραπτών στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Σε «ανθρώπινο λάθος» το οποίο χαρακτηρίζει εμμέσως πλην σαφώς σύνηθες στην ευρύτερη διοίκηση, αποδίδει ο Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ Κ. Βρατσάλης με επιστολή του στη «δ», το ζήτημα που ανέκυψε στη διεξαγωγή και βαθμολόγηση των κατατακτήριων εξετάσεων που πραγματοποιήθηκαν στο τμήμα που προϊσταται, μετά την απόφαση της γενικής συνέλευσης να ζητήσει την αντικατάσταση καθηγητή μέλους της 6μελούς επιτροπής των εξεταστών και την επαναβαθμολόγηση γραπτών διαγωνιζόμενων φοιτητών με το σκεπτικό ότι συμπεριελήφθη παρανόμως στη διαδικασία.
Όπως είχε καταγγελθεί συγκεκριμένα στη «δ» ο συγκεκριμένος καθηγητής είχε συμπληρώσει το 67ο χρόνο της ηλικίας του και όφειλε να απέχει σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία από όλες τις δραστηριότητες που του ανατέθηκαν λόγω της συνταξιοδότησης του από το ημερολογιακό πανεπιστημιακό έτος που έληγε την 31η Αυγούστου 2009.
Εν πάση περιπτώσει στη επιστολή του προς τη «δ» ο κ. Κ. Βρατσάλης αναφέρει μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Πράγματι στις 2/2/2010 διαπιστώθηκε από τις Διοικητικές Υπηρεσίες του Πανεπιστημίου Αιγαίου ότι ένας συνάδελφος θα έπρεπε να είχε αφυπηρετήσει την 1/9/2009. (Να σημειώσω ότι τέτοια ανθρώπινα λάθη δεν είναι σπάνια στην ευρύτερη διοίκηση και σας αναφέρω ένα ακριβώς αντίστοιχο λάθος στο Πανεπιστήμιο Κρήτης που δημοσιεύθηκε την ίδια περίπου περίοδο, στο ΦΕΚ αρ. φ. 67 στις 4/2/2010, τεύχος Γ.)
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου ενημερώθηκε αμέσως και την ίδια στιγμή, όπως μπορώ να σας διαβεβαιώσω, επιλήφθηκε της διοικητικής πλευράς του θέματος. Εγώ, ως Πρόεδρος του Τμήματος και Πρόεδρος της Εξεταστικής Επιτροπής Κατατακτηρίων Εξετάσεων, στην οποία συνεχίζει να συμμετέχει ο αφυπηρετήσας συνάδελφος (βάσει του άρθρου 26 παρ., 5β Ν 3549/07) χωρίς όμως να ασκεί, ήδη από τις 2/2/2010, διδακτικό και εξεταστικό έργο, κάλεσα Γενική Συνέλευση του Τμήματος στις 9/2/2010, που λόγω μη απαρτίας συνεδρίασε τελικά στις 16/2/2010.
Σε αυτή τη Γενική Συνέλευση αποφασίστηκε η αντικατάσταση του αφυπηρετήσαντος βαθμολογητή από εμένα, που ήμουν ήδη αναβαθμολογητής, στη δε θέση του αναβαθμολογητή ορίσθηκε άλλη συνάδελφος. Αποφασίστηκε επίσης ότι η βαθμολογία του αφυπηρετήσαντος συναδέλφου, που σημειωτέον είχε παραδοθεί από τις 22 Ιανουαρίου, χωρίς όμως να έχει αποκαλυφθεί γιατί δεν είχε ολοκληρωθεί η δεύτερη αξιολόγηση των γραπτών -τα ονόματα των εξεταζομένων και η βαθμολογία τους καλύπτονται ώστε να είναι αμερόληπτη η αξιολόγησή τους- δεν θα αποκαλυφθεί και άρα θεωρείται ως «μη γενόμενη».
Αυτά αποφασίστηκαν προς αποφυγήν οποιουδήποτε προβλήματος νομιμότητας που ενδεχομένως θα προέκυπτε και οποιασδήποτε σκιάς γύρω από το όλο ζήτημα. Αυτός είναι και ο λόγος καθυστέρησης της αξιολόγησης των γραπτών που συνεχίζω, ως ορισθείς από τη Γενική Συνέλευση του Τμήματος, μέχρι και σήμερα να αξιολογώ.
Όσον αφορά στα υπονοούμενα, γιατί μόνο ως τέτοια μπορώ να τα εκλάβω, του νόμιμου διορισμού του στο πανεπιστήμιο και της όλης λειτουργίας του τόσα χρόνια, σχετικά με τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα του, δηλαδή τους τίτλους σπουδών του, σας παραπέμπω στο νόμο που σαφώς ορίζει «Προϋπόθεση για εκλογή σε θέση Δ.Ε.Π. είναι η κατοχή διδακτορικού διπλώματος» (άρθρο 28 παρ. 26 Ν 2083/92) και στο έγγραφο του τότε Υπουργείου Παιδείας «… απαραίτητη προϋπόθεση για την απόκτηση διδακτορικού διπλώματος είναι η κατοχή πτυχίου ΑΕΙ ή ΤΕΙ της ημεδαπής , ή ισοτίμου της Αλλοδαπής» (ΥΠΕΠΘ Β2/1068/6-6-01).
Πουθενά δεν αναφέρεται στο νόμο η έλλειψη αντιστοιχίας, που επισημαίνεται στο ρεπορτάζ σας, για την εκλογή και διορισμό κάποιου στο ελληνικό πανεπιστήμιο. Οι μισοί, αν όχι περισσότεροι πανεπιστημιακοί των ελληνικών ΑΕΙ, δεν διαθέτουν αντιστοιχία, επειδή σπούδασαν στο εξωτερικό, σε πανεπιστημιακά Τμήματα που, επί σειρά ετών, δεν υπήρχαν καν τα αντίστοιχά τους στην Ελλάδα. Τα πανεπιστημιακά πτυχία δημοσιογραφίας, για παράδειγμα, των ξένων πανεπιστημίων αναγνωριζόντουσαν ως ισότιμα και όχι ως αντίστοιχα πριν την λειτουργία του Τμήματος Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών το 1990 και του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας στη Θεσσαλονίκη το 1991.
Ανάλογα και τα πρώτα πανεπιστημιακά παιδαγωγικά τμήματα στελεχώθηκαν από πανεπιστημιακούς που διέθεταν πτυχία της αλλοδαπής ισότιμα αλλά όχι αντίστοιχα των ελληνικών ΑΕΙ, αφού δεν υφίσταντο τέτοια πανεπιστημιακά τμήματα εδώ.
Αναφέρω τα παραπάνω γιατί, ο μη ειδικός αναγνώστης, εύκολα μπορεί να παρερμηνεύσει μια πληροφορία που διαβάζει μη γνωρίζοντας το νόμο. Εκτός και αν δεν μας ενδιαφέρει ο νόμος, αλλά η γνώμη ή η απαίτηση ακόμα και των γυμναστών, για παράδειγμα, που δεν διαθέτουν καν ισοτιμία από το τότε ΔΙΚΑΤΣΑ ή από το νυν ΔΟΑΤΑΠ, για το ποιοί και πώς θα εκλέγονται στα ελληνικά πανεπιστήμια ως διδάσκοντες, μέλη ΔΕΠ».