Η Ελλάδα σαν χώρα ξεκινάει με ένα μειονέκτημα έναντι των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, που έχουν αναπτυγμένο το home port. Δεν διαθέτει μεγάλη εσωτερική αγορά, τόσο επειδή ο πληθυσμός είναι πολύ μικρότερος σε σχέση με την Ιταλία και την Ισπανία, όσο και επειδή οι Ελληνες πολίτες δεν έχουν συνηθίσει να κάνουν κρουαζιέρες. Από εκεί και πέρα ένα μεγάλο μειονέκτημα της χώρας μας είναι και τα ακριβά αεροπορικά τέλη, που δεν ευνοούν την ανάπτυξη αεροπορικού δικτύου προς τη χώρα μας.
Αλλά και στις υποδομές και την οργάνωση, κυρίως στις νησιωτικές περιοχές, έχουμε μεγάλο πρόβλημα. Το παράδειγμα της Σαντορίνης είναι χαρακτηριστικό. Ο πιο hot ίσως προορισμός κρουαζιέρας της Αν. Μεσογείου, εκτός του ότι δεν έχει λιμάνι, σήμερα δεν έχει ούτε δέστρες σε λειτουργία.
Αλλά και η Μύκονος που έχει νέο λιμάνι, αντιμετωπίζει προβλήματα, αφού κρουαζιερόπλοιο της MSC δεν κατάφερε να πιάσει την προηγούμενη εβδομάδα λόγω καιρού.
«Οι προβλήτες στους περισσότερους προορισμούς είναι ανεπαρκείς για να εξυπηρετήσουν την κρουαζιέρα και την ακτοπλοΐα. Οι εγκαταστάσεις στα μικρότερα λιμάνια είναι σχεδόν τριτοκοσμικές, έχουν μεγάλες ελλείψεις και πρέπει άμεσα να αναβαθμισθούν», σημειώνει το Ναυτικό Επιμελητήριο και προσθέτει:
«Κρίσιμες τουριστικές υποδομές (μουσεία, αξιοθέατα, teleferique, ξενοδοχεία, φωτισμός δρόμων, τηλεπικοινωνίες κ.ά.) πρέπει να έχουν εφεδρικές ηλεκτρικές γεννήτριες που να υποστηρίζουν τουλάχιστον τις βασικές λειτουργίες. Ορισμένοι προορισμοί εξελίσσονται γρηγορότερα. Σ’ αυτούς η πολιτεία πρέπει να δείξει ενδιαφέρον κατά προτεραιότητα. Γρήγορες προσβάσεις από τα πλοία στο αεροδρόμιο και τα μέρη τουριστικού ενδιαφέροντος πρέπει να εξασφαλισθούν. Τα τουριστικά αξιοθέατα πρέπει να είναι προσβάσιμα και να εξυπηρετούν γρήγορα τους τουρίστες από την ανατολή μέχρι και τουλάχιστον τη δύση του ηλίου. Τα μουσεία καλό είναι να παραμένουν ανοικτά ακόμα και αργότερα. Πρέπει να προκρατούνται εισιτήρια για groups τα οποία να έχουν άμεση και απρόσκοπτη πρόσβαση στο αξιοθέατο».