Η σημασία της αυτομόρφωσης και της δια βίου μάθησης ήταν το θέμα της Έκθεσης των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων που έκαναν πρεμιέρα, χθες, Παρασκευή με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας.
Πιο συγκεκριμένα, στους μαθητές των Γενικών Λυκείων και των Ημερησίων ΕΠΑΛ δόθηκε ένα κείμενο της Αλεξάνδρας Κορωναίου με τίτλο «Εκπαιδεύοντας Εκτός Σχολείου».
Ζητήθηκε να κάνουν περίληψη του κείμενου, να αναπτύξουν το περιεχόμενο συγκεκριμένου αποσπάσματος και να απαντήσουν σε δομικές και γραμματικές ασκήσεις.
Το ακριβές θέμα της έκθεσης ήταν: «Σε άρθρο που θα δημοσιευτεί στην εφημερίδα του σχολείου σας να αναφερθείτε στην σημασία της αυτομόρφωσης και να προτείνετε τρόπους πραγμάτωσής της σε όλη τη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου».
Τα θέματα εστάλησαν κανονικά στα 1.080 εξεταστικά κέντρα της χώρας, τα οποία είναι κατά 160 λιγότερα από πέρσι.
Σήμερα, Σάββατο παίρνουν σειρά οι μαθητές των Εσπερινών Γενικών Λυκείων και των Εσπερινών ΕΠΑΛ με το μάθημα Νεολελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας.
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 18:30, οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 18:00 το απόγευμα. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες.Συνολικά στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις θα συμμετάσχουν 93.713 υποψήφιοι, εκ των οποίων 77.687 μαθητές της Γ’ τάξης ημερήσιων Γενικών Λυκείων, 351 μαθητές της Γ’ τάξης ημερήσιων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β’), 830 μαθητές των Εσπερινών Γενικών Λυκείων και Εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β’), καθώς και 14.845 απόφοιτοι προηγουμένων ετών.
Στα Δωδ/νησα, από τα διαγωνίσματα απουσίασαν μόνο 25 υποψήφιοι, όπως επεσήμανε με δηλώσεις του ο αναπληρωτής προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ Γιάννης Παπαδομαρκάκης.
Συνολικά στις εξετάσεις στα Δωδ/νησα μετέχουν 1578 μαθητές απο τους οποίους οι 633 ακολούθησαν την τεχνολογική κατεύθυνση, οι 229 την θετική και οι 700 τη θεωρητική.
Οι μαθητές αποχωρούσαν χθες από τα εξεταστικά κέντρα με χαμόγελο στα χείλη καθώς έκριναν πως τα θέματα που ετέθησαν ήταν εύκολα.
“Το θέμα μας ήταν η αυτομόρφωση, μία σύνθετη εκπαιδευτική διαδικασία της οποίας θεμελιώδης κινητήρια δύναμη είναι ο ίδιος ο άνθρωπος.
Μπορούσες εύκολα να αναπτύξεις το θέμα αφού το κείμενο που είχαμε στη διάθεση μας ήταν καλό και κυρίως κατανοητό” δήλωσε στη “δ” η μαθήτρια του 2ου Γενικού Λυκείου Τσαμπίκα Καραγιάννη.
Αντιθέτως η συμμαθήτρια της Σίλια Πούλιου θεώρησε πως το θέμα ήταν δύσκολο γιατί οι ερωτήσεις ήταν διατυπωμένες με τέτοιο τρόπο, που οι μαθητές θα μπορούσαν να οδηγηθούν σε διαφορετικά συμπεράσματα.
Από την άλλη πλευρά ανησυχία προκάλεσε στους μαθητές η εξαγγελία της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης για συμμετοχή των εκπαιδευτικών, στην απεργία που προκήρυξαν η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ στις 20 Μαίου.
Μάλιστα το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ ζήτησε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, να αναβάλει τις προγραμματισμένες για εκείνη την ημέρα εξετάσεις των εσπερινών λυκείων. Σε διαφορετική περίπτωση η ευθύνη για τις συνέπειες, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση θα βαρύνει το Υπουργείο Παιδείας. “Θα πρέπει να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί” δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης κ Στάθης Στέφος.
Από την πλευρά του ο κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης δήλωσε πως ειδικά εκείνη την ημέρα, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να έχουν στη σκέψη τους μαθητές και τον αγώνα που δίνουν . Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει όλοι να προσέλθουν στα εξεταστικά κέντρα και να κάνουν το καθήκον τους.
Τη Δευτέρα 17 Μαΐου οι μαθητές θα διαγωνιστούν στα μαθήματα Βιολογία Γενικής Παιδείας, Φυσική Γενικής Παιδείας, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας και Ιστορία Γενικής Παιδείας.
Την Τετάρτη 19 Μαΐου οι μαθητές Θεωρητικής Κατεύθυνσης θα διαγωνισθούν στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, ενώ εκείνοι της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (και των δύο κύκλων) εξετάζονται στα Μαθηματικά.
Την Παρασκευή 21 Μαΐου στην Ιστορία (Θεωρητικής Κατεύθυνσης), Βιολογία (Θετικής Κατεύθυνσης), Χημεία και Βιοχημεία (Τεχνολογική Κατεύθυνση, κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής), Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Τεχνολογική Κατεύθυνση, κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών).
Την Τετάρτη 26 Μαΐου στα μαθήματα: Αρχαία Ελληνικά (Θεωρητική Κατεύθυνση), Φυσική (Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης και των δύο κύκλων).
Την Παρασκευή 28 Μαΐου τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι: Λατινικά (Θεωρητική Κατεύθυνση), Χημεία (Θετική Κατεύθυνση), Ηλεκτρολογία (Τεχνολογική Κατεύθυνση, κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής), Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Τεχνολογική Κατεύθυνση, κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών).
Τη Δευτέρα 31 Μαΐου στο μάθημα επιλογής Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (όλων των κατευθύνσεων).
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/i-aftomorfosi-to-thema-tis-ekthesis-stis-fetines-panelladikes-exetasis/