Οι επιτυχόντες στα Πανεπιστήμια

Σε δόσεις… ανακοινώνει το Υπουργείο Παιδείας τα αποτελέσματα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στα Δωδεκάνησα!
Παρότι συγκεκριμένα οι υποψήφιοι είχαν από νωρίς το πρωί της Τετάρτης τη δυνατότητα να διαπιστώσουν σε ποια από τις σχολές προτίμησης πέτυχαν με την εισαγωγή του κωδικού τους στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, για πρώτη φορά στα χρονικά οι εντεταλμένοι του Υπουργείου δεν απέστειλαν ηλεκτρονικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δωδεκανήσου, προκειμένου να εκτυπωθούν και να αναρτηθούν στα Λύκεια, τις ονομαστικές καταστάσεις των επιτυχόντων στο Λύκειο-Γυμνάσιο Γενναδίου, στο Γενικό Λύκειο Σορωνής, στο Γενικό Λύκειο Kρεμαστής, στο Γενικό Λύκειο Aφάντου, στο Γενικό Λύκειο Iαλυσού, στο Γενικό Λύκειο Aρχαγγέλου, στο Eσπερινό Λύκειο Aρχαγγέλου, στο Λύκειο Aπερίου Kαρπάθου, στο Λύκειο Σύμης, στο Λύκειο Kάσου και στο Λύκειο Μεγίστης.
Επιτελείς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου επιχειρούσαν έως αργά χθες το απόγευμα να εξασφαλίσουν τα αποτελέσματα πλην όμως στο Υπουργείο Παιδείας επικρατούσε ένα πρωτοφανές αλαλούμ με αποτέλεσμα να μην βρεθεί κανείς για να τους εξυπηρετήσει εγκαίρως. Ετσι, αναγκάσθηκαν να κλείσουν τα γραφεία και να φύγουν.
Εν πάση περιπτώσει εξασφαλίστηκαν μόνο οι ονομαστικοί κατάλογοι εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σχολικών συγκροτημάτων της πόλεως Ρόδου που παρουσιάζει σήμερα η «δ».
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΩΝ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ
ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ
• 1ο Γενικό Λύκειο Pόδου (10%): 7
• 1ο Γενικό Λύκειο Pόδου (90%): 128
• 2ο Γενικό Λύκειο Pόδου (10%): 5
• 2ο Γενικό Λύκειο Pόδου (90%): 91
• 3ο Γενικό Λύκειο Pόδου (10%): 8
• 3ο Γενικό Λύκειο Pόδου (90%): 115
• 4ο Γενικό Λύκειο Pόδου(10%): 1
• 4ο Γενικό Λύκειο Pόδου(90%): 40
• Εκπαιδευτήρια Δωδ/σου (90%): 72
•Εκπαιδευτήρια Δωδ/σου (10%): 4
• Kολλέγιο Pόδου (90%): 69
• Kολλέγιο Pόδου (10%): 4
• Eσπερινό Λύκειο Pόδου (90%): 11
• Mουσικό Λύκειο Pόδου (10%): 1
• Mουσικό Λύκειο Pόδου (90%): 16
Η μεγάλη πτώση των βάσεων, κυρίως στα ΤΕΙ, λόγω της κατάργησης της βάσης του 10 είναι ένα από τα χαρακτηριστικά των φετινών αποτελεσμάτων, όπως επίσης η μεταστροφή των υποψηφίων από την προτίμηση των Παιδαγωγικών Τμημάτων. Σε άνοδο βρίσκονται τα τμήματα και οι σχολές που έχουν σχέση με τους τομείς περί την οικονομία, ενώ σταθερές εμφανίζονται οι Νομικές Σχολές και με μικρές αυξομειώσεις οι Ιατρικές. Γενικότερα, εκτιμάται από τους εκπαιδευτικούς ότι οι υποψήφιοι προτίμησαν σε μεγάλο ποσοστό τμήματα και σχολές, που βρίσκονται κοντά στον τόπο κατοικίας τους.
Ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων ήταν φέτος 106.189, ενώ πέρυσι ήταν 92.426 και συνολικά εισάγονται 84.368, ενώ το 2009 είχαν εισαχθεί 68.794 υποψήφιοι.
Σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου διαγωνίστηκαν 1340 υποψήφιοι ενώ εισάγονται σε ΑΕΙ και ΤΕΙ περίπου 1100 άτομα. Πέρσι εισαγωγή σε ανώτερες και ανώτατες σχολές πέτυχαν 784 άτομα.
Οι εγγραφές των επιτυχόντων θα γίνουν από 13 έως 30 Σεπτεμβρίου.
Όλοι έδωσαν το καλύτερό τους εαυτό, άλλοι βγήκαν νικητές από την μάχη των εισαγωγικών εξετάσεων, ενώ άλλοι απογοητεύτηκαν, καθώς αισθάνθηκαν ότι οι κόποι χρόνων πήγαν χαμένοι και οι οποίοι, ωστόσο, δεν θα πρέπει να το βάλουν κάτω και να συνεχίσουν να αγωνίζονται.
Ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων δήλωσε χθες στη “δ” ο προϊστάμενος της διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γιάννης Παπαδομαρκάκης. Παρόλο που τα ονόματα των επιτυχόντων ανακοινώνονταν στη Ρόδο με το σταγονόμετρο, λόγω της φόρτωσης στο δίκτυο του υπουργείου Παιδείας τα πρώτα αποτελέσματα έδειξαν την μεγάλη επιτυχία που σημείωσαν φέτος οι απόφοιτοι των λυκείων της Ρόδου.
Χαρακτηριστικό είναι πως μαθητές και των τριών λυκείων της πόλεως Ρόδου κατάφεραν να εισαχθούν σε πολύ καλές σχολές (Ιατρική, Φαρμακευτική, Νομική) της Αθήνας της Θεσσαλονίκης και του Ηρακλείου γεγονός που επιβεβαιώνει τους αγώνες που έκαναν καθ όλη τη διάρκεια της σχολικής τους εκπαίδευσης.
Ενδεικτική είναι η επιτυχία της κ Κυραβασιλείας Κουτούζη που πέτυχε την εισαγωγή της στις πρώτες θέσεις των συνυποψηφίων της στην Ιατρική Θεσσαλονίκης.
“Τα αποτελέσματα που έχουμε στη διάθεση μας προκαλούν συγκίνηση καθώς στο νομό Δωδεκανήσου βλέπουμε ότι τα παιδιά πήγαν πολύ καλά και τους αξίζουν συγχαρητήρια. Και οι απόφοιτοι που δεν πέτυχαν τον στόχο τους, δεν πρέπει όμως να απογοητεύονται γιατί θα έχουν και άλλες ευκαιρίες να διαγωνιστούν και να κάνουν τις επιλογές τους. Δεν πρέπει να παραλείψουμε ότι αυτοί που δούλεψαν αμείφθηκαν”, είπε ο κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης.
Την ικανοποίηση του εξέφρασε για τα αποτελέσματα των εξετάσεων και ο πρόεδρος της Α ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου Στάθης Στέφος.
“Η δημόσια εκπαίδευση έδωσε εξετάσεις και πήγε καλά. Χθες επιβραβεύθηκαν οι επιτυχόντες και οι οικογένειες τους για τους αγώνες τους οποίους έκαναν καθ όλη τη διάρκεια της εκπαίδευσης τους”, δήλωσε στη “δ” ο κ. Στέφος τονίζοντας πως τώρα θα ξεκινήσουν νέοι αγώνες προκειμένου, να τακτοποιηθούν οι υποψήφιοι στις πόλεις που λειτουργούν οι σχολές στις οποίες εισήχθησαν.
“Θα πρέπει να αναφερθούμε όμως και στα παιδιά που δεν πέρασαν σε ανώτατες και ανώτερες σχολές φέτος. Ακόμη και συνάδελφοι καθηγητές θαυμάζουν άλλους ανθρώπους που ακολούθησαν, τεχνικές ειδικότητες και απέκτησαν περιουσίες. Δεν είναι μονόδρομος η τριτοβάθμια εκπαίδευση και οι Ροδίτες το ξέρουν καλά καθώς ζούμε σε ένα τόπο που η επιχειρηματικότητα ανθεί. Τα παιδιά δεν πρέπει να απογοητεύονται καθώς έχουν ευκαιρίες, να πετύχουν καλύτερα αποτελέσματα ακόμη και αν εισαχθούν σε σχολές που δεν τους αρέσουν. Ακόμη παρά την κρίση οι εκπαιδευτικοί στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων και όλα πήγαν καλά ως προς τη διεξαγωγή των εξετάσεων”, τόνισε ο πρόεδρος της Α ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου.
Και διορθωτικές παρεμβάσεις στο ισχύον
σύστημα πανελλήνιων εξετάσεων
Για διορθωτικές παρεμβάσεις στο ισχύον σύστημα πανελλήνιων εξετάσεων έκαναν λόγο χθες σε συνέντευξη Τύπου, η υπουργός Παιδείας ¶ννα Διαμαντοπούλου και ο υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος.
Οι παρεμβάσεις θα ανακοινωθούν τον Οκτώβριο, ενώ οι μαθητές που θα φοιτήσουν του χρόνου στην πρώτη τάξη Λυκείου θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το νέο σύστημα εξετάσεων, το οποίο δηλαδή θα εφαρμοστεί το 2013-2014.
Οι διορθωτικές παρεμβάσεις θα αναφέρονται στη σύμπτυξη των εμπλεκομένων στη διαδικασία των εξετάσεων και στον περιορισμό της χρονικής διάρκειάς τους, δεδομένου ότι σήμερα πάνω από 30.000 απασχολούνται σε διάφορες επιτροπές εξετάσεων, ενώ επί δύο μήνες ο μηχανισμός του υπουργείου Παιδείας διατίθεται για τη διεξαγωγή εξετάσεων.
Ο κ. Πανάρετος τόνισε ιδιαίτερα, ότι η φετινή διαδικασία των πανελλήνιων εξετάσεων ήταν από τις καλύτερες των τελευταίων ετών. Τόνισε ιδιαίτερα για την κατάργηση της βάσης του δέκα, ότι παρά την κατάργησή της έμειναν 4.000 κενές θέσεις, ενώ πέρυσι ήταν 20.630.
Όσον αφορά τη μεγάλη πτώση των βάσεων, που είχε αποτέλεσμα να εισάγονται υποψήφιοι με πολύ χαμηλές βαθμολογίες, ο κ. Πανάρετος τόνισε, ότι περίπου το 90% των παιδιών έχουν μια θέση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και απομένει πλέον στα ιδρύματα, να τους δώσουν τα εφόδια που χρειάζονται. Τόνισε όμως ιδιαίτερα, ότι το φαινόμενο αυτό οφείλεται και στο γεγονός, ότι λείπει μια ενδιάμεση μεταλυκειακή βαθμίδα στον τόπο μας.
Η κ. Διαμαντοπούλου σχετικά είπε ότι, διαμορφώνονται συνθήκες ελεύθερης πρόσβασης σε ορισμένα τμήματα και ζήτησε, να μην έχουμε υποκριτική αντιμετώπιση στο θέμα, δεδομένου ότι πολλοί μαθητές που ήταν κάτω από τη βάση, έβγαιναν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού και επέστρεφαν στην Ελλάδα.
Η κ. Διαμαντοπούλου πάντως, τόνισε ιδιαίτερα, ότι το υπουργείο προχωρεί σε αλλαγές σε βάθος, ενώ υπενθύμισε ότι το θέμα ετέθη χθες και στο ¶τυπο Υπουργικό Συμβούλιο, ενώ τέλη Σεπτεμβρίου θα υπάρχει και το σχετικό κείμενο διαβούλευσης που θα δοθεί στη δημοσιότητα.
Η Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α’ Αθηνών, κα Ελίζα Βόζεμπεργκ, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
“Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την πολιτική της υποβαθμίζει δραματικά την παιδεία στην χώρα μας. Η κατάργηση της βάσης του 10, αποδεικνύεται -από τα σημερινά αποτελέσματα- ότι απαξιώνει πλήρως την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η εικόνα των φετινών αποτελεσμάτων, με υποψηφίους να εισάγονται σε ανώτατες σχολές με λευκές κόλλες, συνιστά το χαμηλότερο ρεκόρ από καταβολής του θεσμού των πανελλαδικών εξετάσεων.
Τα αποτελέσματα είναι θλιβερά και θα πρέπει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να αναλογιστεί και να αναλάβει τις ευθύνες της. Κατά τα άλλα, αξίζουν θερμά συγχαρητήρια και εγκάρδιες ευχές οι νέοι και οι νέες που κέρδισαν τη δύσκολη μάχη της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με αγώνα και σκληρή μελέτη”.