«Η εταιρεία μας θα εκτελέσει το 2014 τα ίδια δρομολόγια με το 2013»

«Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εξακολουθούν να υπάρχουν. Σε ό,τι αφορά τον Ομιλο έχουμε βρει λύσεις σε όλα τα θέματα που είμαστε ελεύθεροι να διαχειριστούμε και για το λόγο αυτό έχουμε καταφέρει όχι μόνο να είμαστε συνεπείς με τις δρομολογιακές μας υποχρεώσεις αλλά να επενδύουμε σε νέες κατασκευές πλοίων».
Αυτό δηλώνει σε συνέντευξή του στη “δ”, ο πρόεδρος του Ομίλου Attica Group κ. Κυριάκος Μάγειρας.
Σε ερώτηση σχετικά με τη νέα δρομολογιακή περίοδο ο κ. Μάγειρας τονίζει πως δεν θα υπάρξουν αλλαγές σε σχέση με το πρόγραμμα που ήδη εφαρμόζεται.
“Όπως έχουμε ήδη ανακοινώσει η εταιρεία μας θα εκτελέσει το 2014 τα ίδια δρομολόγια με το 2013. Επίσης, θα συμμετάσχουμε και στους διαγωνισμούς δημόσιας υπηρεσίας που αφορούν τους Λειψούς, τη Νίσυρο, την Τήλο, τη Σύμη και το Καστελόριζο”.
Ο πρόεδρος του Ομίλου Attica Group στη συνέντευξή του αναφέρεται και στις αλλαγές που έγιναν στις διαδικασίες για τις γραμμές δημοσίου συμφέροντος με συνέπεια να προκρίνονται τα παλαιά πλοία και όχι τα καινούργια.
Η συνέντευξη του προέδρου του Ομίλου Attica Group κ. Κυριάκου Μάγειρα, αναλυτικά:
• Πώς εξελίχθηκε η περίοδος 2012-2013 για τον Ομιλο Attica Group; Τα αποτελέσματα ήταν θετικά και σε ποιους τομείς;
Αυτό που παρατηρήσαμε είναι μείωση των Ελλήνων επιβατών και αύξηση των αλλοδαπών επιβατών που διακινήθηκαν με τα πλοία μας, στο σύνολο των γραμμών από Πειραιά. Το πρώτο 8μηνο παρατηρείται οριακή αύξηση στη διακίνηση των επιβατών 0,23% ενώ στα Δωδεκάνησα πτώση κατά 4,14%.
Το συνολικό μεταφορικό έργο της Εταιρείας μας στην Ακτοπλοΐα την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου αυξήθηκε κατά 8% κυρίως λόγω της εκτέλεσης περισσοτέρων δρομολογίων στις γραμμές Β. Αιγαίου.
Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα της Εταιρείας μας, οι λειτουργικές ζημιές στο πρώτο εξάμηνο του 2013 περιορίστηκαν σε 0,94εκ. έναντι 10,76 το 2012. Η βελτίωση οφείλεται στην καλύτερη εκμετάλλευση των πλοίων, στη μείωση των καταναλώσεων, στη μείωση κατά 8,5% της τιμής των καυσίμων και κυρίως στο γεγονός ότι παρά την κρίση καταφέραμε να διατηρήσουμε, τη θερινή περίοδο, την κίνηση στα επίπεδα του 2012.
• Ειδικά στον κλάδο της ακτοπλοΐας η φετινή τουριστική σεζόν έδωσε τουλάχιστον ανάσα στη θυγατρική Blue Star Ferries;
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εξακολουθούν να υπάρχουν. Σε ό,τι αφορά την εταιρεία μας έχουμε βρει λύσεις σε όλα τα θέματα που είμαστε ελεύθεροι να διαχειριστούμε εμείς οι ίδιοι και για το λόγο αυτό έχουμε καταφέρει όχι μόνο να είμαστε συνεπείς με τις δρομολογιακές μας υποχρεώσεις αλλά να επενδύουμε σε νέες κατασκευές, όπως τα πλοία BLUE STAR DELOS και BLUE STAR PATMOS που δρομολογήθηκαν στην Ακτοπλοΐα το 2011 και 2012. Υπάρχουν όμως και προβλήματα η λύση των οποίων εξαρτάται από την πολιτεία, όπως π.χ. ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού μας πλαισίου αλλά και η μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ο έλεγχος των τιμών των καυσίμων, η μείωση άλλων επιβαρύνσεων που επιβάλλονται στα εισιτήρια κτλ.
Ο Υπουργός ΝΑ κ. Μ. Βαρβιτσιώτης γνωρίζει πολύ καλά τα θέματα που μας απασχολούν και είμαστε αισιόδοξοι ότι με την ταυτόχρονη δραστηριοποίηση και άλλων συναρμόδιων Υπουργείων, γρήγορα θα βρεθούν οι κατάλληλες λύσεις.
• Πώς θα αντιμετωπιστεί το αγκάθι των αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων που δημιουργεί προβλήματα σε όλες τις εταιρείες; Εξαιτίας της κρίσης το μέλλον της ακτοπλοΐας συνεχίζει να είναι ζοφερό;
Με τις σημερινές τιμές των καυσίμων είμαστε υποχρεωμένοι να συνεχίσουμε την πολιτική μείωσης των καταναλώσεων. Η Εταιρεία μας εκτελεί και θα εκτελεί στο μέλλον με συνέπεια όλα τα προγραμματισμένα μας δρομολόγια.
• Με ποιο τρόπο θα διατηρήσει την δεσπόζουσα θέση που κατέχει στη γραμμή της Αδριατικής ο Ομιλος Attica Group;
Η Εταιρεία μας δραστηριοποιείται στις γραμμές Αδριατικής από το 1977. Στην διάρκεια όλων αυτών των ετών έχουν προσφερθεί εξαιρετικές και αξιόπιστες υπηρεσίες και εκατοντάδες μεταφορικές εταιρείες έχουν βασίσει την εξέλιξή τους στα πλοία μας ενώ εκατομμύρια επιβάτες τα έχουν επιλέξει για τα ταξίδια τους. Η δεσπόζουσα θέση της Εταιρείας μας στην Αδριατική όχι μόνο θα διατηρηθεί αλλά και θα βελτιωθεί λαμβανομένων υπόψη των ποιοτικότερων υπηρεσιών που προσφέρουμε σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
• Υπάρχουν σκέψεις για άνοιγμα σε νέες γραμμές του εξωτερικού εκτός της Αδριατικής και πώς θα γίνουν πράξη;
Πάντα εξετάζουμε και μελετάμε προσεκτικά όλες τις δυνατότητες επέκτασης των δραστηριοτήτων μας στην Ακτοπλοΐα και σε άλλες διεθνείς γραμμές. Εάν διαπιστωθεί ενδιαφέρον κάλυψης και άλλων γραμμών τότε πρέπει να προχωρήσουμε και σε νέες επενδύσεις.
• Πώς διαμορφώνεται το πρόγραμμα της νέας δρομολογιακής περιόδου; Όπως έχουμε ήδη ανακοινώσει η εταιρεία μας θα εκτελέσει το 2014 τα ίδια δρομολόγια με το 2013. Μάλιστα τα πλάνα κρατήσεων θα είναι διαθέσιμα στο επιβατικό κοινό από τις αρχές Οκτωβρίου. Επίσης θα συμμετάσχουμε και στους διαγωνισμούς δημόσιας υπηρεσίας που αφορούν τους Λειψούς, τη Νίσυρο, την Τήλο, τη Σύμη και το Καστελόριζο.
• Η αλλαγή των διαδικασιών για τις γραμμές δημοσίου συμφέροντος έφερε τα πάνω κάτω καθώς τώρα προκρίνονται τα παλαιότερα πλοία και όχι τα νεότερης ηλικίας. Αυτό σημαίνει για την εξυπηρέτηση των νησιών επιστροφή στο κακό παρελθόν της ακτοπλοΐας;
Οι συνεχείς παρατάσεις υλοποίησης των υποχρεώσεων αντικατάστασης παλαιών πλοίων με νεότευκτα είχε σαν αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των νέων πλοίων από πολλές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας. Κατά τα άλλα πιστεύω ότι το επίπεδο των υπηρεσιών δεν θα βελτιωθεί και θα παραμείνει στα σημερινά επίπεδα.
• Πλήρως ευθυγραμμισμένη με τις επιταγές των ισχυόντων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, την ελληνική νομοθεσία και τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, δηλώνει ο Ομιλος Attica Group με ανακοίνωση που εξέδωσε. Όμως γιατί υπήρξε αντιπαράθεση με την ΠΝΟ;
Δεν υπήρξε καμία αντιπαράθεση με την ΠΝΟ, απλώς δημιουργήθηκε θέμα εκ του μηδενός. Οι παρατηρήσεις της ΠΝΟ αφορούσαν όχι ουσιαστικές αλλά φραστικές διαφοροποιήσεις τις οποίες δεν είχαμε κανένα λόγο να μη τις κάνουμε και πράγματι τις κάναμε.

• Υπάρχουν έντονες διαμαρτυρίες για την περικοπή του ενός από τα τρία δρομολόγια που εκτελούνται για την Κάρπαθο και αφορά συγκεκριμένα τον κατάπλου στο Διαφάνι. Υπάρχει πρόθεση από την εταιρεία για την κάλυψή του;
Δυστυχώς η Εταιρεία μας δεν διαθέτει κατάλληλο πλοίο για την εξυπηρέτηση της γραμμής.