Οι λόγοι απόρριψης της μισθοδοσίας της ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ από το Ελεγκτικό Συνέδριο

Ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου με πράξη επανυποβολής εντάλματος προσφεύγει ο Δήμος Ρόδου για να αντιμετωπίσει και τη νέα εμπλοκή που σημειώθηκε με την καταβολή των μισθών στους 60 υπαλλήλους της ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ.
Μετά την κατάθεση τροπολογίας, σύμφωνης με απόφαση της διευρυμένης επταμελούς σύνθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, είχε δοθεί λύση στη λειτουργία της ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ από το υπουργείο Εσωτερικών, ούτως ώστε να μπορέσει να συνεχίσει τις επιτυχημένες δράσεις της προς όφελος των πολιτών.
Πλην όμως το Ελεγκτικό Συνέδριο επέστρεψε αθεώρητο το ένταλμα πληρωμής των μισθών των υπαλλήλων με την υπ’ αριθμ. 77 πράξη του, που φέρνει σήμερα στο φως της δημοσιότητας η “δημοκρατική”.

Στην πράξη του Ελεγκτικού Συνεδρίου αναφέρονται τα εξής:
Επιστρέφεται αθεώρητο το με αριθμ. 648 χρηματικό ένταλμα πληρωμής ποσού 99.122,26 ¤, οικονομικού έτους 2013 του Δήμου ΡΟΔΟΥ, στην αναφερόμενη σ’ αυτό δικαιούχο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, που αφορά πληρωμή μέρους, της δαπάνης της προγραμματικής σύμβασης συνολικού προϋπολογισθέντος ποσού 200.000,00 ¤, μεταξύ Δήμου Ρόδου και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, διότι δεν εκκαθαρίστηκε και εντέλλεται νόμιμα η ανωτέρω δαπάνη, καθόσον:
α) από τα στοιχεία του φακέλου δεν αποδεικνύεται ότι η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη των 200.000,00 ευρώ έχει αναληφθεί νομίμως πριν την υπογραφή της, σύμφωνα με τα άρθρα 21 του ν. 2362/1995 (Α’ 247) και 2 έως 7 του π.δ. 113/2010 (Α’ 194), όπως ισχύει (ΕΣ VI Τμ. 23/2012, Ζ’ Κλιμ. 319/2011,17/2013).
β) Ο όρος στο άρθρο 4 της Προγραμματικής Σύμβασης, σύμφωνα με τον οποίο η διάρκεια της συμβάσεως «παρατείνεται ύστερα από απόφαση της Επιτροπής Εποπτείας Παρακολούθησης του άρθρου 7» καταλείποντας πλήρη ευχέρεια στα μέρη να επεκτείνουν χρονικώς την προγραμματική σύμβαση, χωρίς να έχει προσδιορισθεί εκ των προτέρων ο χρονικός ορίζοντας της παρατάσεως, το ακριβές κόστος αυτής αλλά και οι εκτελεστικές συμβάσεις που θα συναφθούν στο πλαίσιο της παρατάσεως με το σχετικό χρονοδιάγραμμα, έχει τεθεί κατά παράβαση των αρχών της διαφάνειας και της χρηστής δημοσιονομικής διαχειρίσεως (Σχετ. πράξη η 258/2007 VI Τμήματος του Ε,Σ., η 117/2010 του VII Τμήματος του Ε.Σ., η 417/2011 Ζ Κλιμακίου του Ε.Σ. κ.α.).
γ) Η ελεγχόμενη σύμβαση, κατά παράβαση των διατάξεων της παρ. 2α του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, δεν φέρει το αναγκαίο από το νόμο περιεχόμενο για τους ακόλουθους λόγους: 1) Το αντικείμενό της περιγράφεται κατά τρόπο γενικό και αφηρημένο, καθόσον ναι μεν αναφέρεται ότι το αντικείμενό της είναι η πρόληψη και καταστολή των πυρκαγιών μέσω των περιγραφόμενων ενεργειών όπως τον καθαρισμό πρανών των ασφάλτινων και μη οδοστρωμάτων από πευκοβελόνες, την πλήρη καταγραφή των υδροστομίων όλου του νησιού κ.α., πλην όμως δεν προσδιορίζεται με ακρίβεια, σαφήνεια και πληρότητα με ποιο τρόπο θα πραγματοποιούνται οι υπηρεσίες αυτές, δηλαδή κάθε πότε, από ποιας ειδικότητας και πόσους υπαλλήλους και με ποια και πόσα μέσα (οχήματα, μηχανήματα κλπ.). 2) Δεν περιλαμβάνει αναλυτικό προϋπολογισμό (κοστολόγηση) των υπηρεσιών ή των επιμέρους κατηγοριών υπηρεσιών σε αντιστοιχία με συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών (λ.χ. κόστος μισθοδοσίας, κόστος χρήσης μηχανημάτων ή οχημάτων κ.λπ), έστω και κατά προσέγγιση, έτσι ώστε από το άθροισμα των επιμέρους προϋπολογισμών να προκύπτει και, επομένως, να δικαιολογείται ο συνολικός προϋπολογισμός της. Δεν αρκεί δε η απλή αναφορά του συνολικού προϋπολογισμού της (200.000,00 ευρώ), εφόσον αυτός δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί και να αξιολογηθεί σε σχέση με το περιεχόμενό της, το οποίο μάλιστα, σύμφωνα με όσα ήδη αναφέρθηκαν, παρίσταται αόριστο. (Σχετ η πράξη 135/2013 του Ζ’ Κλιμ. του Ελ.Σ.) Τέλος 3) δε προβλέπονται ρήτρες, σε βάρος του συμβαλλομένου που παραβαίνει τους όρους της προγραμματικής σύμβασης (Σχετ. η πράξη 253/2007 του VII Τμήματος του Ε.Σ.)
δ) Δεν προσκομίζεται η προβλεπόμενη πράξη νομιμότητας από το Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου για την με αριθμ. 437/12-6-2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ρόδου που αφορά την έγκριση της Προγραμματικής Σύμβασης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 225 του ν. 3852/2010 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Ρόδος 7-11-2013
Ο αναπληρωτής Επίτροπος
Μπαρδάκας Νικόλαος