Οι τουρ οπερέιτορς εμμένουν στη μείωση των τιμών

Με σημείο εκκίνησης τις προσφορές, που έδωσαν τα ελληνικά ξενοδοχεία για την εφετινή σεζόν, επιχειρούν οι τουρ οπερέιτορ να «πείσουν» τους ξενοδόχους να υπογράψουν τα συμβόλαια για το 2010. Ουσιαστικά, δηλαδή, οι τουρ οπερέιτορ, αξιοποιώντας το διεθνές οικονομικό κλίμα, επιζητούν μειώσεις τιμών της τάξης του 10-15% από τις αρχικές τιμές των συμβολαίων για τη σεζόν του 2009. Σύμφωνα με πληροφορίες, ορισμένοι ξενοδόχοι ενέδωσαν στις απαιτήσεις αυτές, με δόλωμα την καταβολή προκαταβολών, γεγονός, που εξόργισε την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), η οποία έσπευσε να εκφράσει στα μέλη της την έντονη αντίθεσή της στην πολιτική μείωσης των τιμών.
Η ΠΟΞ συνιστά, κατ’ αρχήν, στους ξενοδόχους να καθυστερήσουν την υπογραφή των συμβολαίων και σε κάθε περίπτωση οι τιμές των συμβολαίων για την επόμενη χρονιά πρέπει να είναι αυξημένες έως 5% σε σχέση με τα αρχικά συμβόλαια του 2009 και χωρίς να εμπεριέχουν τις προσφορές, που δόθηκαν αργότερα, για να τονωθεί η προσέλκυση πελατείας εφέτος. Μειώσεις τιμών για το 2010, τονίζει η Ομοσπονδία των ξενοδόχων, πέραν από καταστροφικές είναι και αψυχολόγητες, καθώς διαφαίνεται βελτίωση στη διεθνή οικονομία για το επόμενο έτος, κάτι που θα έχει ευεργετικές επιπτώσεις και στην ψυχολογία των ταξιδιωτών.
ΟΙ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΤΗΣ
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΣΤΙΓΜΗΣ
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, βλέποντας ότι εφέτος ο διεθνής ανταγωνισμός είναι σκληρός για τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, συστήνει οι προσφορές last minute να κυμαίνονται μεταξύ 10%-20% επί των αρχικών τιμών. Οπως επισημαίνει, προσφορές last minute πάνω από 20% μπορεί να αποβούν καταστροφικές, δεδομένου ότι όχι μόνο δεν θα δημιουργήσουν αυξημένη ζήτηση προς τα ξενοδοχεία, αλλά επιπλέον θα οδηγήσουν σε υποβάθμιση του επιπέδου των συνολικών τιμών και υπηρεσιών και σε ραγδαία μείωση του επιπέδου βιωσιμότητας των ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.
Το ζήτημα της τιμολογιακής πολιτικής των ξενοδοχείων είναι καθοριστικό για την ποιότητα και το μέλλον του ελληνικού τουρισμού. Οπως έχει διαπιστωθεί ιστορικά (και στο εξωτερικό), έτσι και μειωθούν οι τιμές απαιτούνται αρκετά χρόνια για να επανέλθουν στα επίπεδα, από τα οποία ξεκίνησε η πτώση τους. Τα οφέλη, εξάλλου, από μία τέτοια πολιτική είναι μόνο βραχυπρόθεσμα.
ΣΕΤΕ: «Οχι» στις αλόγιστες μειώσεις τιμών
Μιλώντας, την προηγούμενη εβδομάδα σε περιφερειακή εκδήλωση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) στην Ελούντα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Νίκος Αγγελόπουλος, αναφερόμενος στο θέμα των τιμών, ήταν κατηγορηματικός για την τιμολογιακή πολιτική, που πρέπει να ακολουθούν οι ξενοδόχοι. Είπε:
«Ο ΣΕΤΕ συστήνει σε όλους τους επιχειρηματίες να ασκούν σφιχτό έλεγχο στην τιμολογιακή-εκπτωτική τους πολιτική, την οποία πάντα να συνδέουν με την εξέλιξη των booking positions, τόσο της επιχείρησής τους και της ευρύτερης περιοχής τους όσο και με την εξέλιξη του εξερχόμενου τουρισμού από κάθε συγκεκριμένη αγορά με την οποία συνεργάζονται. Η επιμονή σε αλόγιστες μειώσεις τιμών μεταφέρει σε λάθος επίπεδο τον ανταγωνισμό, επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα των υπηρεσιών, οδηγεί σε μείωση της απασχόλησης και θα επιβραδύνει την ανάκαμψη όταν κι όποτε αυτή έρθει. Αντίθετα, η ανάδειξη της ταυτότητας και των διαφοροποιών στοιχείων του ελληνικού τουρισμού μέσω στοχευμένης και έγκαιρης προβολής, η οποία όμως εφέτος έχει καθυστερήσει πολύ, θα βοηθούσε στον περιορισμό των απωλειών και τη διατήρηση των μεριδίων αγοράς».
Στην ίδια εκδήλωση, ο κ. Αγγελόπουλος σχολίασε τα μέτρα στήριξης του τουρισμού, τονίζοντας:
«Το ενδιαφέρον που εκφράστηκε πρόσφατα από τον τραπεζικό τομέα, κύρια μέσω της Eurobank, σίγουρα θα βοηθήσει προς την κατεύθυνση της εξασφάλισης της ρευστότητάς τους. Επίσης, η πρόσφατη ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας για την εγγύηση μέχρι 90% από το Δημόσιο των δανείων των επιχειρήσεων, είναι επίσης θετική εξέλιξη, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι θα υπάρξει τομεακή κατανομή, ώστε να εξασφαλίσει την αναλογική συμμετοχή των τουριστικών επιχειρήσεων. Το μέτρο αυτό θα συμβάλει και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους, η οποία πλήττεται από τις ελκυστικότερες τιμές των εκτός ευρωζώνης προορισμών και από την καθυστέρηση στην προβολή του ελληνικού τουρισμού.

Η κατάργηση των τελών προσγείωσης ουδένα ουσιαστικό όφελος απέφερε, δεδομένου ότι πρόκειται για μείωση μικρότερη του ενός ευρώ κατά άτομο. Αντίθετα, η κατά 75% μείωση του σπατόσημου στα περιφερειακά αεροδρόμια θεωρείται αναγκαίο μέτρο για να αποκατασταθεί σε κάποιο βαθμό η τιμολογιακή ισορροπία, η οποία έχει διαταραχθεί από τις ευνοϊκές για τους ανταγωνιστικούς προορισμούς εξελίξεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών και ιδιαίτερα από την ανατίμηση του ευρώ έναντι της στερλίνας, του ρουβλίου και των νομισμάτων των πρώην ανατολικών χωρών.
Η άνευ λόγου καθυστέρηση της διαφημιστικής καμπάνιας είναι προφανές ότι μας στερεί έστω και κάποια μικρή πρόσθετη ζήτηση και αναιρεί στην ουσία το όποιο αναμενόμενο όφελος θα μπορούσε να έχει η αύξηση των σχετικών κονδυλίων».