Tην ίδια ώρα που η δημοτική αρχή κλυδωνίζεται μεταξύ του τι είναι νόμιμο και τι ηθικό εξ’ αφορμής της δεδηλωμένης πρόθεσης του νέου Προέδρου της Δημοτικής Αναπτυξιακής Ανώνυμης Εταιρείας ΡΟΔΩΝ ΑΕ κ Τσ. Τριομμάτη να προσλάβει τον απασχολούμενο στα ΚΑΕ και τελούντα σε άδεια υιό του, στη θέση του ταμία της επιχείρησης και τη διαπίστωση ότι από το δυναμικό της ίδιας εταιρείας έχουν “παρελάσει” ουκ ολίγοι συγγενείς μελών της πλειοψηφίας στο δημοτικό συμβούλιο, μείζον θέμα προκύπτει από την πρόσθετη διαπίστωση ότι οι πρώτες προσλήψεις εποχικού προσωπικού που έγιναν με την ανάληψη των καθηκόντων της νέας διοίκησης είναι… παράνομες!!
Η νέα διοίκηση της εταιρείας προκειμένου μάλιστα να περιλάβει με μανδύα νομιμοφάνειας τις προσλήψεις προσωπικού στην επιχείρηση αποφάσισε να συγκροτήσει τριμελή επιτροπή προσλήψεων, πρόεδρος της οποίας ορίστηκε ο κ. Τσ. Τριομμάτης.
Η επιτροπή προ τριημέρου προχώρησε στην πρόσληψη εννέα υπαλλήλων με δίμηνες συμβάσεις προκειμένου να εργασθούν στην εργολαβία που θα ξεκινήσει για την αποκατάσταση της παραλίας του “Ελλη” η οποία έχει υποστεί διάβρωση.
Η διοίκηση της ΡΟΔΩΝ ΑΕ, ταυτόχρονα, προχώρησε στην πρόσληψη και άλλων υπαλλήλων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, αρκετοί εκ των οποίων μάλιστα συγκαταλέγοντο στο δυναμικό της.
Ορισμένων εξ΄αυτών οι συμβάσεις είχαν λήξει, ενώ λίγοι φέρεται μάλιστα να ελάμβαναν ταυτόχρονα και επίδομα του ΟΑΕΔ!!.
Πλην όμως οι διαδικασίες πρόσληψης που ακολουθήθηκαν αντιβαίνουν ευθέως στις διατάξεις του Ν. 3812/09 και σχετικών εγκυκλίων του Υπουργείου Εσωτερικών και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
¶γνοια νόμου δε δεν δικαιολογείται από τη στιγμή που η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είχε ξεκαθαρίσει με τις Οικ. 95/7-1-2010 και Οικ. 131/11-1-2010 εγκυκλίους της, που απεστάλησαν στους ΟΤΑ α’ βαθμού του νομού Δωδεκανήσου ποιες πρέπει να είναι οι ενέργειες των επιχειρήσεων τους για την έγκριση πρόσληψης προσωπικού με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου και για την έγκριση σύναψης σύμβασης μίσθωσης έργου με τον ισχύοντα νόμο!
Η προβλεπόμενη διαδικασία για τη νομιμοποίηση προσλήψεων σε ανώνυμες εταιρείες στο μετοχικό κεφάλαιο των οποίων μετέχουν δήμοι σε ποσοστό άνω του 50% (στη ΡΟΔΩΝ ΑΕ μετέχει ο Δήμος Ροδίων με ποσοστό που υπερβαίνει το 50%) είναι η δημοσίευση προκήρυξης για την εκδήλωση ενδιαφέροντος και η εξασφάλιση σχετικής έγκρισης του ΑΣΕΠ!!
Η διαδικασία αυτή, όπως προκύπτει ουδόλως ελήφθη υπόψιν, από τη νέα διοίκηση της ΡΟΔΩΝ ΑΕ, που ενεργοποίησε μια επιτροπή προσλήψεων η οποία δεν υφίσταται και νομικά και ηθικά και είναι παντελώς αναρμόδια, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, για να αποφασίζει για εποχικές προσλήψεις!!
Σύμφωνα συγκεκριμένα με τις εγκυκλίους του Υπουργείου Εσωτερικών και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στον Νόμο 2190/94 υπάγονται πλέον οι «πάσης φύσεως επιχειρήσεις των ΟΤΑ α’ βαθμού όπως ορίζονται στα άρθρα 252 και επόμενα του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (ν. 3463/2006), δηλαδή οι Δημοτικές ή Κοινοτικές Κοινωφελείς Επιχειρήσεις, οι Κοινές Ανώνυμες Εταιρείες ΟΤΑ, οι Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες ΟΤΑ, οι Δημοτικές ή Κοινοτικές Ανώνυμες Εταιρείες ΟΤΑ (μονομετοχικές), οι Επιχειρήσεις ΟΤΑ Ειδικού Σκοπού (π.χ. ΔΕΥΑ), οι Αστικές Εταιρείες ΟΤΑ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, οι Επιχειρήσεις του άρθρου 277 και επόμενα του π.δ.410/95 μέχρι την προσαρμογή τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 269 παρ.1 ν.3463/2006, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει».
Σχετικοί με τη διαδικασία που ακολουθείται για προσλήψεις στη ΡΟΔΩΝ ΑΕ είναι εξάλλου και οι Νόμοι 2527/1997 αλλά και ο νόμος 3812/2009 οι οποίοι εισήγαγαν τροποποιήσεις στο Νόμο 2190/1994.Με το νόμο 2190/94 γίνεται συγκεκριμένα η “Σύσταση ανεξάρτητης αρχής για την επιλογή προσωπικού και ρύθμιση θεμάτων διοίκησης” που προβλέπει έλεγχο προσλήψεων από το ΑΣΕΠ.
Από εκεί και πέρα οι επιχειρήσεις των ΟΤΑ α’ βαθμού για την έγκριση πρόσληψης προσωπικού ορισμένου χρόνου πρέπει σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3812/2009 και της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει, να υποβάλλουν τα αιτήματά για προσλήψεις εποχικού προσωπικού στις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών, συνοδευόμενα από:
i. Απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της επιχείρησης για τη πρόσληψη του προσωπικού αυτού, κατά βαθμίδα εκπαίδευσης και ειδικότητα
ii. Βεβαίωση ότι έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό της επιχείρησης οι απαιτούμενες πιστώσεις για την κάλυψη της μισθοδοσίας του προσωπικού που θα προσληφθεί.
iii. Συμπληρωμένο τον πίνακα του Παραρτήματος Α της ΔΙΠΠ/Φ.2.9/20/31336/21.12.09 εγκυκλίου της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλ. Διακυβέρνησης.
Η ΠΥΣ 33/06 στο άρθρο 2 παρ. 3 προβλέπει μάλιστα ειδικά για την έγκριση αιτημάτων των επιχειρήσεων και των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης ότι αρμόδιος είναι ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας.
Για τη σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου οι ίδιες επιχειρήσεις θα πρέπει σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3812/2009 και της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει, να υποβάλλουν τα αιτήματά τους απευθείας στο ΑΣΕΠ, το αργότερο μέχρι 11-1-2010, προκειμένου αυτό να αποφανθεί ότι δεν υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία, συνοδευόμενα από:
i. Απόφαση του ΔΣ της επιχείρησης, στην οποία να αναφέρονται ο αριθμός των προσώπων και το συγκεκριμένο έργο που θα εκτελέσουν, το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την ολική ή τμηματική παράδοση του έργου, το ποσό της αμοιβής και η κάλυψή της από τον οικείο προϋπολογισμό, ο τόπος εκτέλεσης του έργου, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του αναδόχου και ο λόγος για τον οποίο απαιτείται η ανάθεση του έργου.
ii. Συμπληρωμένους τους σχετικούς πίνακες από τα παραρτήματα Α & Β της ΔΙΠΠ/Φ.2.9/20/31336/21.12.09 εγκυκλίου της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλ. Διακυβέρνησης.
iii. Αντίγραφο του κανονισμού εσωτερικών υπηρεσιών ή ΟΕΥ.
Η μόνη εξαίρεση που υφίσταται έπειτα από την ισχύ του ν. 3812/2009 είναι μόνο για συμβάσεις δίμηνης διάρκειας για κατεπείγουσες ανάγκες (σεισμοί, καταποντισμοί κλπ). Αυτές εξακολουθούν να εξαιρούνται από τις διατάξεις του ν. 2190/94, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 2 εδάφιο ιε ν. 3812/2009, καθώς και από την ΠΥΣ 6/2009. Ως εκ τούτου, εξακολουθούν να συνάπτονται με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του αρ. 206, παρ. 1 του ΚΚΔΚΥ. Για τις προκείμενες προσλήψεις ωστόσο θα πρέπει να δικαιολογείται το κατεπείγον της πρόσληψης και οι συγκεκριμένες κατεπείγουσα εργασίες που ανατίθενται στους υπό πρόσληψη υπαλλήλους που δεν δικαιολογείται να είναι διοικητικοί με επαναλαμβανόμενες δίμηνες συμβάσεις.
Σημειώνεται δε ότι επίσημα δεν έχει υποβληθεί αίτημα για προσλήψεις στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ακόμη ακόμη και για τις δίμηνες συμβάσεις τακτική που ακολουθούν άλλες ανώνυμες εταιρείες των ΟΤΑ.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/idou-i-rodon-a-e-idou-ke-to-pidima/