Έρμαιο μιας μικρής μειοψηφίας βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, που επιδιώκουν με κάθε τρόπο και κάθε θυσία, να διατηρήσουν το φαύλο καθεστώς στο χωροταξικό του Καλλικράτη, στα μεγάλα νησιά, ευελπιστώντας ότι θα επικρατήσουν στελέχη του κόμματος στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές, είναι ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Γιάννης Μιχελάκης.
Ο κ. Μιχελάκης αναγκάστηκε χθες παρουσία του αναπληρωτή του κ. Λεωνίδα Γρηγοράκου, να δηλώσει στους δημάρχους των μικρών νησιών, παρουσία και του πανευτυχή δημάρχου Ρόδου κ. Στάθη Κουσουρνά, ότι θα αποσύρει από το σχέδιο νόμου, που φέρνει στη Βουλή, ολόκληρη την πρόβλεψη για τη διάσπαση των ενιαίων Δήμων, γιατί επί του θέματος έχει θέσει “βέτο” το ΠΑΣΟΚ!!
Ο ίδιος, όπως τόνισε, είναι υπέρμαχος της διάσπασης αλλά κωλύεται να φέρει το νομοσχέδιο για ψήφιση επειδή ελλοχεύει ο κίνδυνος καταψήφισης του νομοσχεδίου συνολικά!!
Είναι τραγικό, αν μη τι άλλο, να διαπιστώνεται ότι ο υπουργός Εσωτερικών, εκβιαζόμενος, υποκύπτει στις επιθυμίες του «βαθέος ΠΑΣΟΚ».
Ο κ. Κουσουρνάς φέρεται να εξασφάλισε στην ίδια σύσκεψη την ενσωμάτωση στο νομοσχέδιο άρθρων για τη ρύθμιση των εκκρεμοτήτων με τα καταστήματα της Νέας Αγοράς και τον ΔΗΦΟΔΩ αλλά και απεμπλοκή των προσλήψεων για συγκεκριμένες κατηγορίες δημοτικών υπαλλήλων.
Τις προτάσεις της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, που αφορούν στην τροποποίηση του «Καλλικράτη» και τη βελτίωσή του, κατέθεσε στη σύσκεψη υπό την προεδρία του Υπουργού Εσωτερικών κ. Γιάννη Μιχελάκη με τη συμμετοχή και του αναπληρωτή Υπουργού κ. Λεωνίδα Γρηγοράκου, της Γενικής Γραμματέως της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου κ. Χριστιάνας Καλογήρου καθώς και περιφερειαρχών και δημάρχων από τον νησιωτικό χώρο, όπως και υπηρεσιακών παραγόντων, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιάννης Μαχαιρίδης.
Ακολούθησε αναλυτική παρουσίαση όλων των προτάσεων οι οποίες έγιναν σε μεγάλο ποσοστό αποδεκτές. Τονίστηκε δε, πως λόγω της νησιωτικότητας, οι ρυθμίσεις θα διευκολύνουν την καλή λειτουργία τόσο των φορέων και των οργάνων όσο και των υπηρεσιών.
Eν πάση περιπτώσει σε υπόμνημα που υπέβαλε ο κ. Κουσουρνάς στον υπουργό ζητήθηκε να δοθεί λύση στα ακόλουθα ζητήματα:
– Δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις στα μικρά νησιά.
Ζητήθηκε να υπάρξει πρόβλεψη για τις επιχειρήσεις παράλληλης επιδίωξης περισσοτέρων σκοπών απ’ αυτούς που προβλέπονται, αρκεί μόνο να είναι μεταξύ τους συναφείς και να μην έχουν εμπορικό ή βιομηχανικό χαρακτήρα.
Σε πολλά όμως μικρά νησιά, όπου δεν υπάρχουν εγκαταστημένες επιχειρήσεις ορισμένων εμπορικών δραστηριοτήτων όπως π.χ. πρατήρια διανομής υγρών καυσίμων (βενζινάδικα) κ.λ.π. θα πρέπει η δραστηριότητα αυτή να ανατεθεί κατ’ εξαίρεση στις κοινωφελείς επιχειρήσεις των νησιωτικών δήμων ώστε να εξυπηρετούνται εκ του ασφαλούς οι κάτοικοι των μικρών νησιών.
– Συνεδριάσεις μέσω τηλεδιάσκεψης του συμβουλίου στις Νησιωτικές Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων.
Ζητήθηκε η διάταξη αυτή που ισχύει για τις συνεδριάσεις του περιφερειακού συμβουλίου των νησιωτικών περιοχών να επεκταθεί και στις συνεδριάσεις των συμβουλίων των Περιφερειακών Ενώσεων Νησιωτικών Δήμων.
– Προσλήψεις ναυαγοσωστών στις τουριστικές περιοχές.
Οι εκμεταλλευόμενοι λουτρικές εγκαταστάσεις (Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης Ξενοδοχειακές μονάδες κ.λ.π.) υποχρεούνται να προσλαμβάνουν ικανό αριθμό ναυαγοσωστών κατά τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο.
Είναι επιβεβλημένο ενόψει μάλιστα και της εθνικής προσπάθειας για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και ανάδειξης του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας, η βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας των λουομένων, πράγμα που απαιτεί την πρόσληψη ναυαγοσωστών από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης κατά τους μήνες από Μάιο έως και Οκτώβριο.
– Τροποποίηση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν.3852/2010 ως παρακάτω:
(Τοπικές Κοινότητες μέχρι 300 κατοίκους στους Νησιωτικούς Δήμους )
Ζητήθηκε σε τοπικές κοινότητες με πληθυσμό έως 300 κατοίκους να εκλέγεται ένας εκπρόσωπος τοπικής κοινότητας. Εξαιρετικά για τους νησιωτικούς Δήμους στις τοπικές κοινότητες μέχρι 300 κατοίκους να εκλέγεται συμβούλιο που να αποτελείται από 3 μέλη. Σε τοπικές κοινότητες με πληθυσμό από 301 έως 2.000 κατοίκους, το συμβούλιο τοπικής κοινότητας να αποτελείται από τρία μέλη.
– Ειδική άδεια για συνεδριάσεις οργάνων Νησιωτικών Π.Ε.Δ.
Εξαιρετικά για τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Εκτελεστικών Επιτροπών και των Εποπτικών Συμβουλίων των Νησιωτικών Π.Ε.Δ., ζητήθηκε να χορηγείται ειδική άδεια μίας επιπλέον ημέρας πριν την συνεδρίαση και μίας μετά, την ημέρα συνεδρίασης των οργάνων στα οποία συμμετέχουν.
– Προσλήψεις υδρονομέων στις ΔΕΥΑ.
Η διάταξη του άρθρου 211 ν. 3584/2007 «Κώδικας Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων» ρυθμίζει ότι η πρόσληψη υδρονομέων στους ΟΤΑ διέπεται αποκλειστικά από τις διατάξεις του από 28-3/15-4-1957 β.δ/τος όπως ισχύει και ότι η πρόσληψη του προσωπικού αυτού δεν υπάγεται στη διαδικασία έγκρισης της ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει και ενεργείται κατά παρέκκλιση των διατάξεων του ν. 2190/1994, όπως ισχύουν.
Η διάταξη όμως αυτή δεν ρυθμίζει την πρόσληψη υδρονομέων άρδευσης από τις ΔΕΥΑ όταν σ’ αυτές έχει ανατεθεί με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου η αρμοδιότητα της άρδευσης.
Ο ίδιος ωστόσο νομοθετικός λόγος επιβάλλει την επέκταση του μέτρου αυτού και στις προσλήψεις υδρονομέων από τις ΔΕΥΑ στις οποίες έχει ανατεθεί με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου η αρμοδιότητα της άρδευσης.
– Δημοτικός Φόρος Δωδεκανήσου-Πρόστιμα και Προσαυξήσεις
Σύμφωνα με την διάταξη της παραγρ. 8 αρθρ. 60 ν.2214/94 τα θέματα που αφορούν τις προσαυξήσεις και τα πρόστιμα ρυθμίζονται από τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά στον Κώδικα Προσόδων Δήμων και Κοινοτήτων (Β.Δ. της 24-09-1958, ΦΕΚ 171/20-10-1958 Α΄).
Οι διατάξεις αυτές προβλέπουν τα εξής πρόστιμα και προσαυξήσεις:
α) πρόστιμο 100% για μη υποβολή δηλώσεων,
β) πρόστιμο 60% για ανακριβείς δηλώσεις,
γ) προσαύξηση εκπροθέσμου 5% για κάθε μήνα καθυστέρησης, μη δυνάμενη να υπερβεί το 50% του οφειλόμενου φόρου.
Η εφαρμογή των παραπάνω διατάξεων έχει οδηγήσει στην πράξη σε ανεπιεική αποτελέσματα αφού οδηγεί σε υπερδιόγκωση των οφειλών του δημοτικού φόρου και στην αναποτελεσματική είσπραξή τους.
Γι’ αυτό προτείνουμε την ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων της φορολογικής νομοθεσίας (ν.2523/1997).
– Ζητήθηκε να υπάρχει απαλλαγή από Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων των Π.Ε.Δ.
-Ζητήθηκε να επιτραπεί η επιχορήγηση φορέων που αναπτύσσουν πολιτιστικού χαρακτήρα δραστηριότητες ή προωθούν τουριστικές δομές οι οποίες συμβάλλουν στην τουριστική ανάπτυξη και προβολή του δήμου εντός των ορίων του οποίου υπάγονται καθορίζεται με βάση τα έσοδα από ίδιους πόρους ή από αυτοφορολόγηση όπου αυτή υφίσταται ή σε συνδυασμό και των δυο.
– Λειτουργία των Δημοτικών Συμβουλίων κατά την διάρκεια και μετά την εκλογική περίοδο Μαΐου 2014.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 65 παρ. 5 του Ν. 3852/2010: 5. Ένα μήνα πριν από τη διενέργεια των εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών, το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει μόνο για θέματα που αναφέρονται σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης.
Επειδή, η εν λόγω διάταξη θα δημιουργήσει προβλήματα στην λειτουργία των Δήμων για περίπου 5 μήνες συνολικά, ζητείται είτε να τροποποιηθεί το σχετικό εδάφιο και προστεθούν και ουσιαστικές αρμοδιότητες στο δημοτικό συμβούλιο ιδίως μετά την διενέργεια των εκλογών, είτε να επισπευσθεί ακόμα και η παράδοση στις νέες δημοτικές αρχές, προκειμένου σε περίοδο κρίσης της χώρας να μην χαθεί πολύτιμος και παραγωγικός χρόνος για την τοπική αυτοδιοίκηση.
– Έλεγχος Νομιμότητας αποφάσεων ΟΤΑ, από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και τον Ελεγκτή Νομιμότητας.
Ζητήθηκε ο Ελεγκτής Νομιμότητας να ελέγχει τη νομιμότητα της απόφασης μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα ημερών από την περιέλευση της στην Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. και να εκδίδει υποχρεωτικά ειδική πράξη μέσα στη προθεσμία αυτή.
– Η κατανομή των ΚΑΠ στους ΟΤΑ να γίνεται βάσει του πραγματικού πληθυσμού, ενώ να προβλεφθεί κριτήριο νησιωτικότητας 2% του συνολικού ποσού για τους νησιωτικούς Δήμους μέχρι 20.000 κατοίκους.
– Ζητήθηκε να επιτραπεί η σύναψη προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ των φορέων και αστικών μη κερδοσκοπικών εταιρειών, που στοχεύουν σε δράσεις πολιτικής προστασίας, όπως αυτές προβλέπονται γενικότερα από τους όρους και τις προϋποθέσεις που θέτουν οι διατάξεις του ν. 3013/2002 (Α΄102) ή και ειδικότερα που στοχεύουν σε δράσεις που έχουν σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος, την προστασία του δασικού πλούτου, τη δασοπυρόσβεση, την προστασία από πλημμύρες ή και την προστασία της θάλασσας και των ακτών.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/ipekipse-telika-stous-ekviasmous-tou-pa-so-k/