Εισαγγελική παρέμβαση για την οδική ασφάλεια

Μια νέα δυναμική παρέμβαση, κοινωνικού κυρίως χαρακτήρα, που στοχεύει στην πλήρη και άμεση αποκατάσταση των δρόμων και των κεντρικών οδικών αρτηριών στο νησί της Ρόδου και αποσκοπεί στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και στην εξασφάλιση ασφαλών συνθηκών οδήγησης για τους κατοίκους έκανε χθες ο Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Κ. Μπούτσικος.
Με “προειδοποιητική” επιστολή του ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Ρόδου θέτει συγκεκριμένα προ των ευθυνών τους όλους τους αρμόδιους για τον έλεγχο του οδοστρώματος, την αποκατάσταση αυτού, τη λήψη μέτρων για την προστασία των οδηγών αλλά και την ανάθεση οδικών έργων.
Ο κ. Εισαγγελέας επανέρχεται συγκεκριμένα σε σχετικές με τη δραματική κατάσταση των δρόμων στο νησί καταγγελίες που έκανε τον Φεβρουάριο του 2009 το τοπικό παράρτημα της Εταιρείας Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων (Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.) στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και ζητά από τον Πρόεδρο της Διακομματικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, το Νομάρχη Δωδεκανήσου, τον Αντινομάρχη Πρόεδρο της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, το ΤΕΕ Δωδεκανήσου, τον Αστυνομικό Διευθυντή και όλους τους Δημάρχους της Ρόδου να του γνωρίσουν άμεσα τις ενέργειες στις οποίες έχουν προβεί υποβάλλοντας του και τα σχετικά έγγραφα.
Στην ίδια επιστολή ο Προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών τονίζει και τα εξής:
«Η ασφάλεια των οδηγών και των χρηστών των οδών πρέπει να θεωρείται ύψιστη προτεραιότητα των υπηρεσιών που προϊσταστε και για το λόγο αυτό πρέπει οι ενέργειες σας να είναι άμεσες και αποτελεσματικές και να μην θέτετε την αντιμετώπιση των προβλημάτων στις καλένδες της γραφειοκρατίας που μαστίζει τη δημόσια διοίκηση».
Η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου είχε καταγράψει τα επικίνδυνα για την πρόκληση ατυχημάτων σημεία στις οδικές αρτηρίες καταγγελία επισημαίνοντας με την αναφορά της ότι τα έργα που εκτελούνται με μελέτες του ΥΠΕΧΩΔΕ στη λεωφόρο Ρόδου-Λίνδου και τη Λεωφόρο Καμείρου είναι εξαιρετικά επικίνδυνα.
Η ΕΥΘΥΤΑ απευθύνθηκε επανειλημμένα στους αρμόδιους δήμους, τη Νομαρχία και οι απαντήσεις που έλαβε, όπως τονίζεται στην αναφορά ήταν ότι πως όλα τα έργα κατασκευάστηκαν κατόπιν μελετών που εγκρίθηκαν αρμοδίως.
Με την ίδια αναφορά καταγγέλθηκαν σοβαρές πλημμέλειες ως προς τις μελέτες, τις κατασκευές και τις επιβλέψεις των έργων ενώ τονίζεται πως αποπληρώνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες έργα που σκοτώνουν ή τραυματίζουν βαριά, καθημερινά τους κατοίκους της Δωδεκανήσου.
Στην αναφορά, που πρόκειται να επικαιροποιήσει σύντομα η ΕΥΘΥΤΑ, αναφέρονται οι “δέκα πληγές” των δρόμων του νησιού και συγκεκριμένα:
1. Ανεπαρκείς Λωρίδες κυκλοφορίας και ερείσματα με ανεπαρκή πλάτος
2. Μικρό πλάτος μεσαίων διαχωριστικών νησίδων.
3. Μικρές ακτίνες οριζόντιας και κατακόρυφης χάραξης.
4. Κακή διαμόρφωση κόμβων.
5. Ολισθηρά οδοστρώματα με ανεπαρκή αποστράγγιση.
6. Κακή μελέτη, τοποθέτησης παρόδιων στοιχείων: στύλων, στηθαίων, δένδρων, κρασπέδων και τάφρων.
7. Κακή οργάνωση στάθμευσης παρά την οδό.
8. Πλήρης έλλειψη η ανεπάρκεια (περισσότερος ή ολιγότερος) φωτισού.
9. Σκόνες και χώματα στο οδόστρωμα, ολισθηρό οδόστρωμα.
10. Κακή σήμανση (οριζόντια και κάθετη) ΚΑΟ.
11. Ανεξέλεγκτη τοποθέτηση παράνομων διαφημιστικών πινακίδων (οροφές, κατά μήκος του οδικού δικτύου, στέγαστρα στάσεων κ.λπ.).
Μεταξύ άλλων κατήγγειλε ως κακότεχνα τα έργα που εκτελούν:
√ Το ΥΠΕΧΩΔΕ: Περιμετρική οδός πόλης Ρόδου.
√ Οι Δήμοι Ροδίων και Καλλιθέας επί της Εθνικής οδού Ρόδου-Λίνδου και της επαρχιακής οδού Ρόδου-Φαληράκι.
√ Ο Δήμος Ιαλυσού, επί της επαρχιακής οδού Ρόδου-Καμείρου.
√ Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση στην επαρχιακή οδό Κολύμπια-Ελεούσα.
√ Ολες οι παρόδιες συνδέσεις στην Ε.Ο. Ρόδου-Λίνδου και στην επαρχιακή οδό Ρόδου-Καμείρου.