Εισαγγελική παρέμβαση για το οδικό δίκτυο

Την παρέμβαση του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Κ. Μπούτσικου προκάλεσε νέα καταγγελία της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου για την άθλια κατάσταση στην οποίαν βρίσκεται το οδικό δίκτυο του νησιού.
Τα τελευταία χρόνια η οδική ασφάλεια αποτελεί για τη χώρα μας ένα θέμα μείζονος σημασίας με ιδιαίτερες επιπτώσεις τόσο στην οικονομική όσο και στην κοινωνική ζωή του τόπου και συνοδεύεται δυστυχώς από βαρύτατες κοινωνικές συνέπειες οι οποίες εκφράζονται με την απώλεια πολλών συνανθρώπων μας και το βαρύτατο τραυματισμό- αναπηριών.
Ο κ. Εισαγγελέας αποφάσισε να συγκαλέσει άμεσα σύσκεψη με τη συμμετοχή των αρμοδίων υπηρεσιών για να δώσει οδηγίες-κατευθύνσεις αλλά και προθεσμίες για την αποκατάσταση των κακώς κειμένων πριν την άσκηση ποινικών διώξεων.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ κατήγγειλε ότι η Εθνική Οδός Ρόδου-Λίνδου, από το 4οχλμ έως το 20ο χλμ συμπεριλαμβάνεται στους πιο επικίνδυνους οδικούς άξονες της Ελλάδας το 2012. Παραμένει πάνω από 10ετία εργοτάξιο, στην περιοχή Αφάντου. Η σήμανση στα σημεία του εργοταξίου παραμένει ανεπαρκής και σε πολλές περιπτώσεις επικίνδυνη. Από το Ροδίνι μέχρι και το Φαληράκι σε μήκος 12Κμ διακόπτεται από 12 φωτεινούς σηματοδότες, ενώ άλλοι 8 έχουν ήδη τοποθετηθεί στην πρόσφατη διαπλάτυνσή της από το Φαληράκι μέχρι τα Κολύμπια.
Σε όλο το μήκος του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου, οι κόμβοι εισόδου-εξόδου από τα κτήρια καταστημάτων και παρεμφερών χρήσεων, που πληρούν τις προδιαγραφές και τους κανόνες ασφαλείας, είναι ελάχιστοι.
Οι οριζόντιες κυκλοφοριακές σημάνσεις (διαγραμμίσεις) στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι σβησμένες.
Μεγάλα τμήματα των στηθαίων, αλλά και των σημάνσεων, είναι καλυμμένα από την παρόδια βλάστηση με αποτέλεσμα να μην είναι ορατά από τους χρήστες της οδου. Σε πολλές περιπτώσεις κλαδιά δέντρων ακουμπούν στο οδόστρωμα, μειώνοντας την ορατότητα και καλύπτοντας τις εναπομένουσες πινακίδες.
Ο φωτισμός του οδικού δικτύου, σε αρκετές περιπτώσεις είναι εκτός προδιαγραφών τόσο στην επάρκεια, όσο και στην τοποθέτησή του.
Η εισροή μεγάλων ποσοτήτων όμβριων υδάτων και πολλές φορές φερτών υλικών από παράπλευρους δρόμους ή ρέματα στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, είναι ένα σοβαρός επιπρόσθετος κίνδυνος ιδιαίτερα κατά τη χειμερινή περίοδο, όπως πρόσφατα συνέβη.
Συχνό φαινόμενο κατά τη διαδρομή Ρόδος – Κατταβιά, είναι οι κατολισθήσεις. Η διέλευση μέσα από μεγάλα ρέματα του επαρχιακού οδικού δικτύου όπως αυτό της Κρεμαστής, χωρίς σημάνσεις και μηχανισμούς ασφαλείας, χωρίς εξασφάλιση συγχρόνων γεφυρών και αντιπλημμυρικών έργων, οδηγεί σε τραγωδίες όπως αυτή των πρόσφατων πλημμυρών.