Κανονικά συνεχίζει να κάνει κρατήσεις η εταιρεία “COSTA” για κυκλικές κρουαζιέρες στο Αιγαίο με αφετηρία (home port), το λιμάνι της Ρόδου. Όπως πρώτη έγραψε η “Δημοκρατική”, η εταιρεία προχώρησε σε αναθεώρηση της πολιτικής που αφορά στις κυκλικές, οκταήμερες κρουαζιέρες στο Αιγαίο και αντικατέστησε το πλοίο “Mediterranea”, με το σαφώς μικρότερο “Classica”.
Οι κρουαζιέρες με “home port” τη Ρόδο είναι συνολικά 10 στον αριθμό και θα ξεκινήσουν στις 04 Ιουλίου 2014. Μέχρι και χθες γινόντουσαν κανονικά οι κρατήσεις από το online, επίσημο σύστημα της Costa Cruises. Οι κρατήσεις αφορούν σε κρουαζιέρες με αφετηρία τη Ρόδο και προσεγγίσεις σε Κρήτη, Μύκονο, Σαντορίνη, Σμύρνη, Σάμο, Κω και επιστροφή Ρόδο. Οι τιμές ξεκινούν από 700 ευρώ το άτομο για την απλή καμπίνα, ανεβαίνουν στα 890 ευρώ για ocean view και καταλήγουν στα 1580 ευρώ για τη σουίτα.
Παρά τα όσα συμβαίνουν και παρουσιάσθηκαν τις τελευταίες ημέρες σχετικά με το “home port”, είναι εξαιρετικά δύσκολο η Costa Cruises να ακυρώσει τις συγκεκριμένες κρουαζιέρες. Μια τέτοια κίνηση από την πλευρά της συγκεκριμένης εταιρείας θα προκαλούσε σοβαρά προβλήματα και δυσμενείς κριτικές στα cruises critics.
Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι η Ρόδος κέρδισε το «home port». Τα έργα που πρέπει να γίνουν στο λιμάνι είναι πάρα πολλά και εάν αυτά δεν δρομολογηθούν εντός του τρέχοντος έτους, τότε στα σίγουρα οι απώλειες για το μέλλον του Ροδιακού τουρισμού θα είναι τεράστιες. Ηδη, η εταιρεία «MSC», δεν προχώρησε στον προγραμματισμό κυκλικών κρουαζιέρων με αφετηρία τη Ρόδο για το έτος 2014. Αυτό δεν θα γίνει ούτε στις σαιζόν που έπονται εάν δεν υπάρξει σημαντική αναβάθμιση των λιμενικών (θαλάσσιων και χερσαίων) υποδομών του νησιού.
Παράγοντες της τοπικής τουριστικής αγοράς επισημαίνουν, δε, πως δεν αρκεί μόνο να υποστηριχθεί το “home port”, αλλά επιπλέον πρέπει να γίνουν σοβαρές συνεννοήσεις με τις εταιρείες κρουαζιέρων έτσι ώστε οι ταξιδιώτες να παραμένουν περισσότερες ημέρες στη Ρόδο. Οι ίδιοι περιέγραψαν προς τη “Δημοκρατική” ότι «με το Mediterranea οι τουρίστες έφταναν στη Ρόδο ένα βράδυ πριν την κρουαζιέρα, το πρωί επιβιβαζόντουσαν στο καράβι και ξεκινούσαν την κρουαζιέρα. Ακολούθως, με τον τερματισμό της κρουαζιέρας, έπρεπε αμέσως να ετοιμαστούν για αναχώρηση στις χώρες τους κι έτσι τους έμενε ελάχιστος έως μηδενικός χρόνος για αγορές από τα τοπικά καταστήματα».
Για να λειτουργήσει επ’ ωφελεία και της τοπικής αγοράς το home port θα πρέπει να υιοθετηθεί η πολιτική που ακολουθείται από τους παράγοντες της Τουρκίας, που κατάφεραν οι τουρίστες να φτάνουν στα λιμάνια τους δύο ή και τρεις ημέρες πριν από την κρουαζιέρα. Ετσι, όλοι έχουν την ευκαιρία να επωφεληθούν από το θαλάσσιο τουρισμό.