Καθοδική διαγράφεται η πορεία των βάσεων

Αυλαία την Παρασκευή για τα υποχρεωτικά μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων των περίπου 93.000 υποψηφίων Γενικών Λυκείων, που διεκδικούν μία από τις 70.000 θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα θέματα στα μαθήματα της θετικής (Χημεία) και της τεχνολογικής (Πληροφορική) κατεύθυνσης κρίθηκαν δυσκολότερα από πέρυσι, σε αντίθεση με τα θέματα στα Λατινικά της θεωρητικής κατεύθυνσης. Αυτό ενισχύει την άποψη για πτωτική τάση των βάσεων στις σχολές θετικών επιστημών, υγείας και τα πολυτεχνεία. Ειδικότερα, για το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, στο οποίο εξετάστηκαν προχθές οι υποψήφιοι της τεχνολογικής κατεύθυνσης, ο καθηγητής του εκπαιδευτικού ομίλου ΟΡΙΟΝ-IdEF κ. Αν. Γαννουλάκης ανέφερε ότι «σε σχέση με πέρυσι ο βαθμός δυσκολίας είναι αυξημένος γιατί τα ερωτήματα απαιτούσαν κρίση. Από το 1ο θέμα, τη λεγόμενη θεωρία, απουσίαζαν ερωτήσεις ανάπτυξης και Σωστού – Λάθους, από τις οποίες ο μαθητής αντλεί εύκολα μονάδες. Αρα λίγοι θα αριστεύσουν ενώ οι περισσότεροι θα συγκεντρωθούν στις μεσαίες βαθμολογίες». Για τα Λατινικά θεωρητικής κατεύθυνσης η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων ανέφερε ότι «τα θέματα ήταν χωρίς εκπλήξεις». «Στον ίδιο βαθμό δυσκολίας με εκείνα των προηγούμενων χρόνων – ίσως και ευκολότερα από τα περσινά» σχολίασε η εκπαιδευτικός του ΟΡΙΟΝ-IdEF κ. Ελένη Σφυρίδου. Τα δυσκολότερα της τελευταίας τριετίας ήταν τα θέματα στη Χημεία θετικής κατεύθυνσης. «Οι ορθές απαντήσεις απαιτούσαν ψυχραιμία και εκτενή ανάπτυξη. Μάλιστα σε σχέση με πέρυσι παρατηρήθηκε μικρή μείωση της βαθμολογικής βαρύτητας του 1ου κεφαλαίου, που από τους υποψηφίους θεωρείται εύκολο» ανέφερε ο χημικός του ΟΡΙΟΝ-IdEF κ. Ιω. Κεφαλλωνίτης.
Ετσι, με την ολοκλήρωση των έξι υποχρεωτικών μαθημάτων οι εκτιμήσεις για τις βάσεις είναι οι ακόλουθες:
• 1ο επ. πεδίο (παιδαγωγικά, νομικές, φιλολογικά κ.ά.): Ελαφρώς πτωτική αναμένεται η τάση των βάσεων αφού οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης αντιμετώπισαν λίγο πιο δύσκολα σε σχέση με πέρυσι θέματα.
• 2ο και 4ο επ. πεδίο (θετικές επιστήμες, πολυτεχνεία): Σαφώς πτωτική τάση βάσεων μετά τα δύσκολα θέματα στα δύο μαθήματα βαρύτητας των πεδίων, τα Μαθηματικά και τη Φυσική.
• 3ο επ. πεδίο (επιστήμες υγείας): Τα θέματα στη Βιολογία Κατεύθυνσης κρίθηκαν πιο απαιτητικά από πέρυσι, το ίδιο και της Χημείας. Δύο μαθήματα βαρύτητας του πεδίου, που θα επηρεάσουν πτωτικά την πορεία των βάσεων.
• 5ο επ. πεδίο (οικονομικά): Το πρώτο μάθημα βαρύτητας, οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, εξετάζεται αύριο (μάθημα επιλογής για όσους διεκδικούν θέση σε οικονομικές σχολές). Στο δεύτερο μάθημα βαρύτητας, τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, τα θέματα ήταν σαφώς πιο δύσκολα από πέρυσι.
Τέλος, το δ.σ. της ΟΛΜΕ συναντήθηκε με τον υφυπουργό Παιδείας κ. Ιω. Πανάρετο και έλαβε τη διαβεβαίωση ότι θα προωθηθεί άμεσα η κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, η οποία θα καθορίζει τις αμοιβές των εκπαιδευτικών που εμπλέκονται με οποιονδήποτε τρόπο στις πανελλαδικές.