Kαι νέα εμπλοκή σημειώθηκε στη διαδικασία μεταφοράς των 55 εμπορευματοκιβωτίων του φορτηγού πλοίου «Nour M.» στο φυλάκιο “Πασαούτια” της 95 ΑΔΤΕ, καθώς καμία μεταφορική εταιρεία της Ρόδου δεν είναι εφοδιασμένη με τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά και τις άδειες για μεταφορά επικινδύνων φορτίων!!
Όπως έγραψε χθες η “δ”, εμπλοκή έχει σημειωθεί και με την αποδέσμευση των εμπορευματοκιβωτίων μετά την αδυναμία της ιδιοκτήτριας εταιρείας να προσκομίσει αρμοδίως βεβαίωση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ από την οποία να προκύπτει ότι είχε γίνει ενημέρωση για τη μεταφορά των φυσιγγίων στο λιμάνι της Τρίπολης.
Όπως όλα δείχνουν το πλοίο θα παραμείνει δεσμευμένο και το φορτίο του δύσκολα θα μεταφερθεί στο φυλάκιο.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της “δ”, το Τελωνείο Ρόδου ενημέρωσε αρμοδίως το Λιμενικό Σώμα και την Εισαγγελική Αρχή ότι δεν επιτρέπεται η μεταφορά των εμπορευματοκιβωτίων με τις σφαίρες με συμβατικά φορτηγά.
Πιο συγκεκριμένα τα οχήματα που θα χρησιμοποιηθούν οφείλουν να έχουν πιστοποιητικά για τη μεταφορά επικίνδυνων προϊόντων και να διαθέτουν έγκριση «Accord Dangereux Routier». Το ίδιο ισχύει και για τους οδηγούς που πρέπει να είναι πιστοποιημένοι για τέτοια μεταφορά.
Στο νησί της Ρόδου, όπως διαπιστώθηκε, καμία μεταφορική εταιρεία δεν πληροί τις προϋποθέσεις αυτές, ενώ το κόστος για εταιρείες που είναι πιστοποιημένες στην Αθήνα είναι υψηλό και δεν μπορεί να καλυφθεί από το Τελωνείο και το Λιμενικό Ταμείο.
Για την πραγματοποίηση της μεταφοράς απαιτείται εξάλλου συνδρομή του Λιμενικού, της 95 ΑΔΤΕ και της ΠΥΡ.
Στο μεταξύ μέχρι και το πρωί της 5ης Δεκεμβρίου 2012 είχαν ανοιχτεί 24 από τα 55 εμπορευματοκιβώτια στα πλαίσια της πραγματογνωμοσύνης που διενεργείται κατ’ εντολή της επιτροπής για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.
Διαπιστώθηκε ότι τα αριθμητικά στοιχεία των εμπορευματοκιβωτίων ταυτίζονται με αναγραφόμενα σε παραστατικά φορτίου (στη ρωσική γλώσσα) ενώ διαπιστώθηκαν αποκλίσεις στο βάρος ορισμένων εξ’ αυτών.
Σε ορισμένα εμπορευματοκιβώτια δεν βρέθηκαν παραστατικά φορτίου.
Σύμφωνα με τα έγγραφα που συνοδεύουν το φορτίο σε 31 εμπορευματοκιβώτια εντοπίστηκαν ξύλινα κυτία με φυσίγγια διαμετρήματος 7,62 x 39mm, στα 10 εμπορευματοκιβώτια βρέθηκαν ξύλινα κυτία με φυσίγγια διαμετρήματος 12,7 x 108mm και στα υπόλοιπα 14 εμπορευματοκιβώτια διαπιστώθηκε ότι περιείχαν ξύλινα κυτία με φυσίγγια διαμετρήματος 14,5 x 114mm.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/ke-nea-emploki-me-to-fortio-tou-pliou-nour-m/