Νέες περιπέτειες με τους απολυθέντες εργαζομένους στην ΑΔΕΚΤ!

Σε απόρριψη της αίτησης θεραπείας που υπέβαλε στο ΑΣΕΠ ο Δήμαρχος Ροδίων κ Χ. Χατζηευθυμίου αιτούμενος την αναθεώρηση – ακύρωση της υπ’αριθμ.πρωτ. Ε.Π.2/03-03-2009 Έκθεσης Επιθεώρησης-Πορίσματος της Συμβούλου Επιθεωρητού του ΑΣΕΠ κ. Βασιλικής Κοσμά που προκάλεσε την απόλυση συμβασιούχων της πρώην ΑΔΕΚΤ που είχαν τακτοποιηθεί σε οργανισμούς και επιχειρήσεις του δήμου προχώρησε ο Αντιπρόεδρος του ΑΣΕΠ κ Αγησίλαος Μπακόπουλος.
Με έγγραφο που υπέβαλε συγκεκριμένα ο κ. Μπακόπουλος στο Υπουργείο Εσωτερικών και κοινοποίησε στο Δήμο Ροδίων καθιστάται σαφές ότι δεν επιτρέπεται αίτηση θεραπείας κατά προανακριτικού πορίσματος επιθεωρητή. Αντί αιτήσεως θεραπείας, όπως τονίζει, μπορεί ο Δήμαρχος Ροδίων να υποβάλει υπόμνημα στον αρμόδιο Εισαγγελέα ή οποιαδήποτε αρμόδια για κυρώσεις αρχή.
Καθιστά δε σαφές ότι το πόρισμα της κ Κοσμά έχει ήδη αποσταλεί αρμοδίως και στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών για τυχόν επιβαλλόμενες κυρώσεις.
Με την έκθεση της η επιθεωρήτρια του ΑΣΕΠ διαπίστωσε «τέρατα και σημεία» στις διαδικασίες προσλήψεων και εργασιακής τακτοποίησης δημοτικών υπαλλήλων. Πρόκειται μάλιστα για την δεύτερη επιβαρυντική έκθεση του ΑΣΕΠ, που προκάλεσε Εισαγγελική παρέμβαση όπως και στην περίπτωση προσλήψεων που έγιναν επί θητείας της απελθούσης διοίκησης του Δήμου Ροδίων στη Δημοτική Επιχείριση Συγκοινωνιών ΡΟΔΑ.
Υπενθυμίζουμε ότι η έρευνα της επιθεωρήτριας του ΑΣΕΠ διενεργήθηκε μετά από παραγγελία που έδωσε την 5η Μαϊου 2008 ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ κ Γεώργιος Βέης κατόπιν δύο σχετικών καταγγελιών του πρώην Γενικού Διευθυντή της ΔΕΥΑΡ κ Μ. Διακομανώλη.
Η επιθεωρήτρια αξιώνει μεταξύ άλλων με την έκθεση της τον ποινικό κολασμό όλων των αρμοδίων του Δήμου Ροδίων αλλά και του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου που ενέκρινε τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για την τακτοποίηση των υπαλλήλων ενώ συμπληρωματικά ζητεί τον καταλογισμό των δημόσιων υπόλογων με ποσό που αντιστοιχεί σε αυτό των μισθών που καταβλήθηκαν παρανόμως, κατά την άποψη της, στους υπαλλήλους.
Έκρινε μεταξύ άλλων ότι όλες οι συναφθείσες συμβάσεις δεν είναι νόμιμες είναι απλές συμφωνίες μεταξύ των εργαζομένων και της διαλυθείσης AΔEKT, χωρίς να αναφέρονται σε συγκεκριμένες διατάξεις για τη σύναψή τους, χωρίς να έχουν εκδοθεί οι απαραίτητες ανακοινώσεις και να έχουν αποσταλεί πίνακες στο A.Σ.E.Π., ως ο νόμος ορίζει.
Έκρινε ακόμη ότι όλοι οι συμβασιούχοι παρότι πολλοί από αυτούς είχαν πολλές συμβάσεις δεν μπορούσαν να τις μετατρέψουν σε σύμβαση αορίστου χρόνου με τις κατά καιρούς ευεργετικές διατάξεις για τους συμβασιούχους. Τονίζει ακόμη ότι οι υπάλληλοι μεταφέρθηκαν – διορίστηκαν σε διάφορες υπηρεσίες του Δήμου με απόφαση του Δ.Σ. του Δήμου (220/07), η οποία έλαβε υπόψη της νομικές αποφάσεις διαφόρων αναρμόδιων ειδικών Nομικών Συμβούλων επί του θέματος αλλά και τις απόψεις του Σώματος Eπιθεώρησης Eργασίας (αριθμ. πρακτ. 375/22.10.2007) αναρμόδιου οργάνου το οποίο, μεταξύ άλλων, συνάγει ότι όταν στους εν λόγω μισθωτούς στην πράξη, ανατέθηκαν εργασίες και αρμοδιότητες που καλύπτουν πάγιες, διαρκείς, μόνιμες και προγραμματισμένες ανάγκες, τότε δυνάμει του νόμου πλέον στη θέση της σύμβασης ορισμένου χρόνου υπησήλθε η σύμβαση αορίστου χρόνου.
Σε ό,τι αφορά τις συμβάσεις μίσθωσης έργου, της ΔEYAP στο σύνολό τους, αποδεικνύεται ότι κατά τη σύναψή τους υπήρξε παραβίαση των διατάξεων του άρθρου 21 του N. 2190/1994, που ρυθμίζουν θέματα προσλήψεων προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για κάλυψη παροδικών αναγκών.
Η επιθεωρήτρια του ΑΣΕΠ επεσήμανε στο πόρισμα της ότι η διαδικασία που ακολουθήθηκε… “αποδεικνύει εκ μέρους του Δήμου Pοδίων και της Περιφέρειας Nοτίου Aιγαίου, χαριστική μεταχείριση υπέρ ορισμένων ατόμων κατά προσωπική εκτίμηση και επιλογή από αρμόδια όργανα, δέσμευση των οργανικών θέσεων μόνιμου προσωπικού με τη μη προκήρυξη της πλήρωσής τους και την κάλυψη παγίων αναγκών της λειτουργίας των υπηρεσιών του Δήμου, στέρηση του δικαιώματος συμμετοχής κάθε πολίτη στις διαδικασίες πλήρωσης κενών οργανικών θέσεων, προσλήψεις κατά σύστημα προσώπων επονομαζόμενων «αναδόχων» για πάσης φύσεως ανάγκες των υπηρεσιών τους κατά παράβαση των αρχών της δημοσιότητας, διαφάνειας, αντικειμενικότητας και αξιοκρατίας που διέπουν το όλο σύστημα προσλήψεων”.
Στην αίτηση θεραπείας του Δημάρχου επισημάνθηκε ωστόσο ότι η μεταφορά των 53 εργαζομένων από την τελούσα υπό εκκαθάριση Ανώνυμη Αναπτυξιακή Διαδημοτική Εταιρεία (ΑΔΕΚΤ ΑΕ) στο Δήμο Ροδίων, σε Ν.Π.Δ.Δ. και σε Ν.Π.Ι.Δ. του Δήμου Ροδίων, ήταν νόμιμη και σύμφωνη με το άρθρο 269 του Ν.3469/2006 Δ.Κ.Κ..
Επισημαίνεται ακόμη ότι η προβλεπόμενη από το Π.Δ. 164/2004 διαδικασία περί υπαγωγής των εργαζομένων σε Ανώνυμες Εταιρείες των ΟΤΑ , που υπάγονται στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα όπως η ΑΔΕΚΤ ΑΕ, απαιτεί για την μετατροπή μιας εργασιακής σχέσης σε αορίστου χρόνου απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας και Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Στην προκειμένη περίπτωση υφίστανται και η απαιτούμενη απόφαση των Εκκαθαριστών της ΑΔΕΚΤ ΑΕ περί αοριστίας των εργαζομένων και η απαιτούμενη από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ροδίων, που ουσιαστικά επιβεβαιώνουν τη νομική φύση της εργασιακής σχέσης των 53 εργαζομένων.
Ο Δήμαρχος επεσήμανε ότι το «προσβαλλόμενο πόρισμα γενικεύει τα συμπεράσματά του συμπεριλαμβανομένους τους ως άνω εργαζόμενους».
Αναφορικά με τη μεταφορά των υπολοίπων εργαζομένων από την ΑΔΕΚΤ ΑΕ στο Δήμο Ροδίων και στα Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ. αυτού, το πόρισμα, όπως τονίζεται, προχωρά στον έλεγχο νομιμότητας της μεταφοράς τους χωρίς ουσιαστικά να λάβει υπόψη του το σύνολο των προσκομισθέντων στοιχείων στους φακέλλους των εν λόγω εργαζομένων, τα οποία απεδείκνυαν περίτρανα ότι οι εν λόγω εργαζόμενοι είχαν θεμελιώσει δικαίωμα αορίστου χρόνου εργασίας με την ΑΔΕΚΤ ΑΕ κατά την 31-12-2005 και συνακόλουθα παρανόμως κρίνει την μεταφορά τους ως μη νόμιμη.