Ο χώρος του τουρισμού αποτελεί «πεδίο λαμπρό» για τους νέους που θέλουν να απασχοληθούν σε τέτοιες επιχειρήσεις ή να δημιουργήσουν δικές τους. Παρ’ όλα αυτά, η ελληνική Πολιτεία ποτέ δεν έδειξε να στηρίζει την τουριστική εκπαίδευση στη χώρα μας, αφού από αυτήν εξαρτάται και το μέλλον του τουρισμού. Όλα τα κατά καιρούς μέτρα ήταν αποσπασματικά και χωρίς μακρόπνοο σχεδιασμό. Η Ελλάδα, όμως, ζει από τον τουρισμό και χιλιάδες νέοι θέλουν να απασχοληθούν με αυτόν τον τομέα κάνοντας πρώτα τις ανάλογες σπουδές.
Οι προοπτικές φαίνονται πολύ καλές για έναν νέο άνθρωπο που θέλει να απασχοληθεί με τον τουρισμό. Ερευνες όπως αυτή της McKinsey για λογαριασμό του ΣΕΒ και της Ενωσης Ελλήνων Τραπεζών αναφέρουν ότι υπάρχουν οι προοπτικές να δημιουργηθούν στα επόμενα χρόνια περίπου 200.000 νέες θέσεις εργασίας στον τομέα του τουρισμού.
Αυτό σημαίνει ότι οι 200 χιλιάδες θέσεις αντιστοιχούν στο 44% των νέων θέσεων εργασίας για την επόμενη δεκαετία.
Ηδη αυτήν τη στιγμή στη χώρα μας το 1/5 των εργαζομένων απασχολείται, άμεσα ή έμμεσα, με τον τουρισμό. Φέτος η εισαγωγή στις σχολές Τουριστικών Επιχειρήσεων και Φιλοξενίας ήταν μάλλον πολύ εύκολη και οι βάσεις εισαγωγής κινήθηκαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα, αφού ξεκίνησαν από τα περίπου 7.000 μόρια και έφτασαν μέχρι τα 12.034 μόρια στη σχολή της Αθήνας.
Οι θέσεις και φέτος ήταν περιορισμένες και δεν ξεπέρασαν τις 70 για κάθε τμήμα, με τους περισσότερους να εισάγονται στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Οι σπουδές στα τμήματα Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας, όπως ονομάστηκαν μετά την εφαρμογή του σχεδίου «Αθηνά» διαρκούν οκτώ (8) εξάμηνα.
Ασκήσεις
Κατά τη διάρκεια των επτά πρώτων εξαμήνων οι σπουδές περιλαμβάνουν θεωρητική διδασκαλία, ασκήσεις πράξης, εργαστηριακές ασκήσεις, σεμινάρια και επισκέψεις σε τουριστικές επιχειρήσεις. Το όγδοο εξάμηνο περιλαμβάνει την πρακτική άσκηση των φοιτητών/τριών στο επάγγελμα και την εκπόνηση πτυχιακής εργασίας. Οι ασκήσεις πράξης, ως εφαρμογές της θεωρίας, δηλώνονται στο θεωρητικό μέρος του μαθήματος και από τη φύση τους προϋποθέτουν την ενεργό συμμετοχή των φοιτητών καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.
Περιλαμβάνουν φροντιστηριακές ασκήσεις, περιπτωσιολογικές μελέτες, ατομικές και ομαδικές εργασίες, βιβλιογραφικές εκπονήσεις, βιντεοπροβολές κ.ά.
Ειδική βαρύτητα δίνεται στην ανάπτυξη των προσωπικών ικανοτήτων του φοιτητή/τριας, περιλαμβανομένης της ανάπτυξης πρωτοβουλιών, της κριτικής σκέψης και της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων.
• Το πρόγραμμα σπουδών δομείται με βάση τον φόρτο εργασίας των φοιτητών, ενώ εισάγονται και διδακτικές μονάδες (ECTS) σε όλα τα εξάμηνα.