Παραπομπή του «Dream» στο κακουργιοδικείο

Tην παραπομπή σε δίκη ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Δωδεκανήσου επί κακουργημάτων των κκ κκ David Fima του Μoris 46 ετών, υπήκου Ισραήλ, Πλοιοκτήτη, Βασίλειου Κασίμη του Παναγιώτη 51 ετών, Πλοιάρχου, Ευγένιου Μέττου του Δημητρίου 55 ετών, προϊστάμένου του μηχανοστασίου και Ισίδωρου – Αλβέρτου Μακρυωνίτη του Αλοϊσιου 49 ετών, ύπαρχου του κρουαζιεροπλοίου «Dream» με τις κατηγορίες της διατάραξης της ασφάλειας των υδάτινων συγκοινωνιών και της πρόκλησης θαλάσσιας ρύπανσης εισηγήθηκε στο Συμβούλιο Εφετών Δωδεκανήσου ο Αντεισαγγελέας Εφετών Δωδεκανήσου κ Χ. Παπαγεωργίου.

Οι ανωτέρω με έφεση που άσκησαν δια του πληρεξουσίου δικηγόρου τους κ Μ. Κουτσούκου αμφισβητούν ευθέως την δικαιοδοσία των Ελληνικών Δικαστικών Αρχών να επιληφθούν της υποθέσεως!!
Όπως έγραψε η «δ» το κρουαζιερόπλοιο εκκενώθηκε από τους 930 Ισραηλινούς επιβάτες του και από το 340μελές πλήρωμα του περί ώραν 22.30 της 18ης Σεπτεμβρίου 2007 μετά από εντολή των αρμοδίων του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου.
Το κρουαζιερόπλοιο επρόκειτο να αποπλεύσει από το λιμάνι της Ακαντιάς στις 15.00 της ίδιας ημέρας για την Χαϊφα και εσπευσμένα ο πλοίαρχος του ζήτησε από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου να του επιτρέψει τον απόπλου τρείς ώρες ενωρίτερα. Κατά τον έλεγχο που ακολούθησε διαπιστώθηκε από αρμόδιους του Λιμεναρχείου ότι το πλοίο είχε πάρει κλίση 7 μοιρών και του απαγόρευσαν τον απόπλου.
Κατόπιν διενέργειας επιθεωρήσεων το απόγευμα της επόμενης ημέρας από συνεργεία δυτών δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη κάποιου σημείου εισροής υδάτων. Ολοκληρώθηκε εξάλλου περί ώραν 13.00 της Τετάρτης η απάντληση σεντινών και ακάθαρτων από βυτία και αντλίες ξηράς και σταδιακά η δεξιά κλήση αποκαταστάθηκε.
Το πρόβλημα που παρουσιάστηκε αποδόθηκε σε βλάβη στο σύστημα αποθήκευσης βοθρολυμάτων με αποτέλεσμα οι δεξαμενές των λυμάτων να υπερχειλίζουν και τα βοθρολύματα να πηγαίνουν στον χώρο των σεντινών. Ο ίδιος επιθεωρητής του πλοιοκτήτη επεσήμανε ότι κλήθηκε στην Τουρκία ένας δύτης για να διαπιστωθεί εάν εισέρχονται ανάστροφα νερά από τις εξαγωγές του πρωραίου βόθρου μέσα στο πλοίο και παρά το γεγονός ότι τέτοια ανωμαλία δεν διαπιστώθηκε προτιμήθηκε να τοποθετηθούν ξύλινες τάπες για επιπλέον ασφάλεια. Ο ίδιος επιθεωρητής επεσήμανε σε κατάθεση του ότι το γεγονός ότι απομονώθηκαν οι εξαγωγές αυτές με ξύλινες τάπες δεν είναι σοβαρό διότι το σύστημα του πλοίου έχει εναλλακτικούς κρουνούς στο πρυμναίο δεξιό μέρος για την εκκένωση του.
Ισχυρίστηκε παραπέρα ότι η κλήση προκλήθηκε λόγω φράξεως των σωλήνων καταθλίψεως των δεξαμενών του συστήματος από διάφορα αντικείμενα που ρίχνουν στις αποχετεύσεις οι επιβάτες.

Στις εφέσεις τους οι κατηγορούμενοι επεσήμαναν ότι το πλοίο παρέχει αυξημένη ασφάλεια διότι διαθέτει δύο πυθμένες και θεωρείται πλοίο αβύθιστο ενώ χαρακτηρίζουν ασήμαντο και χωρίς επιπτώσεις για την ασφαλή πλεύση του πλοίου τη σφράγιση των δύο εξόδων του.
Τονίζουν ακόμη ότι το συγκεκριμένο πλοίο ελεγχόταν τακτικά και περιοδικά από τον διεθνούς φήμης και αξιοπιστίας Νορβηγικό Νηογνώμονα ο οποίος τον μήνα Μαϊο του 2007 δηλαδή μόλις τέσσερις μήνες πριν από το γεγονός είχε επιθεωρήσει το πλοίο και πιστοποίησε επίσημα την αξιοπλοΐα του.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει ο ισχυρισμός τους ότι οι Ελληνικές Αρχές δεν είχαν καν δικαιοδοσία να επιληφθούν της υποθέσεως και να σχηματίσουν δικογραφία.
Επισημαίνουν συγκεκριμένα ότι οι ποινικές διώξεις που τους ασκήθηκαν και οι παραπομπές τους για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας υπήρξαν όχι μόνο υπερβολικές αλλά κυρίως μη νόμιμες αφού πέραν της ουσιαστικής αβασιμότητας για την αντικειμενική υπόσταση του αδικήματος τα Ελληνικά Δικαστήρια στερούνται στην συγκεκριμένη περίπτωση ποινικής δικαιοδοσίας. ¶λλωστε όπως επισημαίνουν οι εντολές να τοποθετηθούν σαν πρόσθετο μέτρο αποτροπής της ρύπανσης του Τούρκικου λιμένα οι δύο ξύλινες σφήνες δεν αποτελούσαν αξιόποινη πράξη κατά την Τούρκικη Νομοθεσία δηλαδή δεν συνέτρεχε ο αναγκαίος εξωτερικός όρος του αξιοποίνου ώστε να δικαιολογείται η Ελληνική ποινική δικαιοδοσία.