Εξαιρετικά μειωμένη είναι η προσέλευση του ντόπιου πληθυσμού στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου, παρά τα εντυπωσιακά εκθέματα που φιλοξενεί.
Το γεγονός της έλλειψης επισκεψιμότητας του Μουσείου από τους Ροδίτες μπορεί να αποδοθεί σε ένα πλήθος παραγόντων που αφορούν στη δυσλειτουργία του Μουσείου, οι οποίοι δυσχεραίνουν την δυνατότητα των ενδιαφερομένων να επισκεφτούν το χώρο, όπου στεγάζονται δημιουργήματα ανυπέρβλητου κάλλους.
Από την άλλη πλευρά, όπως έχει διαπιστωθεί, το ποσοστό των τουριστών που επισκέπτονται το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης είναι αρκετά υψηλό, γεγονός, το οποίο αναδεικνύει την αγάπη τους για την τέχνη, την κουλτούρα και τον πολιτισμό.
Πληροφορίες σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης, τόσο σε θέματα λειτουργίας, όσο και σε θέματα υποδομών, τα οποία σε ένα βαθμό εξηγούν και την αποχή των Ρόδιων πολιτών, έδωσε στη «δ», ο πρόεδρος του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης, κ. Νικόλαος Φρόνας, ο οποίος δήλωσε: ” Η προσέλευση του ντόπιου πληθυσμού δεν είναι η αναμενόμενη, συγκριτικά με άλλες περιοχές της Ελλάδος. Θα έπρεπε το ενδιαφέρον του κόσμου να είναι πολύ μεγαλύτερο. Ίσως, το γεγονός αυτό οφείλεται στην ύπαρξη και άλλων εκδηλώσεων ή στην έλλειψη χρόνου των σύγχρονων ανθρώπων. Ωστόσο, η έλλειψη φυλάκων δεν μας επιτρέπει να λειτουργούμε τις πινακοθήκες καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Συνεπώς, δεν προσφέρουμε όλα τα απαραίτητα εφόδια, ώστε να μπορέσει κανείς να επισκεφτεί το Μουσείο όποια ώρα επιθυμεί. Σε κάθε περίπτωση όμως, η προσέλευση του ντόπιου κοινού δεν είναι αυτή που θα έπρεπε να είναι. Δεν θεωρώ πως η οικονομική κρίση ευθύνεται για την αποχή του κόσμου.
¶λλωστε, το χρηματικό αντίτιμο είναι μηδαμινό και υπάρχουν και κατηγορίες πολιτών, οι οποίοι δεν καταβάλλουν κανένα χρηματικό ποσό για την είσοδο τους. Πιστεύω πως για να αγαπήσει κάποιος την τέχνη, θα πρέπει να έχει ανάλογα βιώματα από την παιδική του ηλικία. Όταν τα παιδιά παρακολουθούν κάποιες εκθέσεις και επιμορφώνονται σχετικά, θα αγαπήσουν την τέχνη για όλη τους τη ζωή. Εμείς δυστυχώς, έχουμε τεράστια έλλειψη προσωπικού και ταυτόχρονα δεν έχουμε καλλιτεχνικό διευθυντή και διοικητικό διευθυντή. Παρά τις δυσκολίες, τα σχολεία έρχονται συνέχεια και αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι καθηγητές σε συνεργασία με τους ζωγράφους να διεξάγουν κάποια εκπαιδευτικά προγράμματα. Υπάρχουν σχολεία και από άλλα νησιά της Δωδεκανήσου που επισκέπτονται την Πινακοθήκη της Ρόδου και αυτό είναι πολύ ευχάριστο. Θα ήθελα να τονίσω πως πολλοί τουρίστες είναι άνθρωποι μορφωμένοι που αγαπούν την τέχνη. Προσέλευση υπάρχει σε ικανοποιητικό επίπεδο, όμως το Μουσείο θα έπρεπε να διαφημίζεται διεθνώς, διότι έχει μια πάρα πολύ καλή συλλογή που εκπροσωπεί όλο τον 20ο αιώνα της Χώρας μας και θα βοηθούσε σημαντικά στην αύξηση της προσέλευσης των τουριστών. Ωστόσο, η διαφήμιση προϋποθέτει οργάνωση, χρήματα και προσωπικό. Σχέδια υπάρχουν, αλλά αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα και ελλείψεις. Αυτή τη στιγμή έχουμε μια πάρα πολύ καλή έκθεση στην Πλατεία Σύμης. Ίσως είναι και μία από τις καλύτερες εκθέσεις που υπάρχουν στην Ελλάδα και έχει λάβει πολύ θετικά σχόλια από τους τουρίστες που την επισκέφτηκαν. Σκοπός μας είναι να αυξήσουμε την προσέλευση από αγάπη προς την εικαστική τέχνη. Έχουμε προβεί σε διαδικασίες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε, αλλά η περίοδος που βιώνουμε είναι η χειρότερη οικονομική περίοδος για το Δήμο μας και για όλη την Ελλάδα. Έχουμε υποβάλει σχέδια και έχουμε κάνει τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να αναβαθμίσουμε τους χώρους μας. Συγκεκριμένα, το «Νεστορίδειο Μέλαθρον» θα κλείσει σύντομα, προκειμένου να συντηρηθεί το κτήριο. Στα πλαίσια της έντονης γραφειοκρατίας και της έλλειψης οικονομικών πόρων κάνουμε ό, τι περνάει από το χέρι μας”.
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΣΕΛ. 7
¶λλωστε, το χρηματικό αντίτιμο είναι μηδαμινό και υπάρχουν και κατηγορίες πολιτών, οι οποίοι δεν καταβάλλουν κανένα χρηματικό ποσό για την είσοδό τους. Πιστεύω πως για να αγαπήσει κάποιος την τέχνη, θα πρέπει να έχει ανάλογα βιώματα από την παιδική του ηλικία. Όταν τα παιδιά παρακολουθούν κάποιες εκθέσεις και επιμορφώνονται σχετικά, θα αγαπήσουν την τέχνη για όλη τους τη ζωή. Εμείς δυστυχώς, έχουμε τεράστια έλλειψη προσωπικού και ταυτόχρονα δεν έχουμε καλλιτεχνικό διευθυντή και διοικητικό διευθυντή. Παρά τις δυσκολίες, τα σχολεία έρχονται συνέχεια και αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι καθηγητές σε συνεργασία με τους ζωγράφους να διεξάγουν κάποια εκπαιδευτικά προγράμματα. Υπάρχουν σχολεία και από άλλα νησιά της Δωδεκανήσου που επισκέπτονται την Πινακοθήκη της Ρόδου και αυτό είναι πολύ ευχάριστο. Θα ήθελα να τονίσω πως πολλοί τουρίστες είναι άνθρωποι μορφωμένοι που αγαπούν την τέχνη. Προσέλευση υπάρχει σε ικανοποιητικό επίπεδο, όμως το Μουσείο θα έπρεπε να διαφημίζεται διεθνώς, διότι έχει μια πάρα πολύ καλή συλλογή που εκπροσωπεί όλο τον 20ό αιώνα της χώρας μας και θα βοηθούσε σημαντικά στην αύξηση της προσέλευσης των τουριστών. Ωστόσο, η διαφήμιση προϋποθέτει οργάνωση, χρήματα και προσωπικό. Σχέδια υπάρχουν, αλλά αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα και ελλείψεις. Αυτή τη στιγμή έχουμε μια πάρα πολύ καλή έκθεση στην Πλατεία Σύμης. Ίσως είναι και μία από τις καλύτερες εκθέσεις που υπάρχουν στην Ελλάδα και έχει λάβει πολύ θετικά σχόλια από τους τουρίστες που την επισκέφτηκαν. Σκοπός μας είναι να αυξήσουμε την προσέλευση από αγάπη προς την εικαστική τέχνη. Έχουμε προβεί σε διαδικασίες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε, αλλά η περίοδος που βιώνουμε είναι η χειρότερη οικονομική περίοδος για το Δήμο μας και για όλη την Ελλάδα. Έχουμε υποβάλει σχέδια και έχουμε κάνει τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να αναβαθμίσουμε τους χώρους μας. Συγκεκριμένα, το «Νεστορίδειο Μέλαθρον» θα κλείσει σύντομα, προκειμένου να συντηρηθεί το κτήριο. Στα πλαίσια της έντονης γραφειοκρατίας και της έλλειψης οικονομικών πόρων κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας”.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/periorismeni-i-episkepsimotita-tou-mousiou-neoellinikis-technis/