Πορεία διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών της Ρόδου

Ειρηνική πορεία διαμαρτυρίας προς το κέντρο της πόλεως με ταυτόχρονη επίδοση ψηφίσματος στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και στη Νομαρχία, πραγματοποίησαν χθες το μεσημέρι οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί της Ρόδου με την στήριξη της Α’ ΕΛΜΕΔ.
Στο ψήφισμα που εξέδωσαν και επέδωσαν, αναφέρονται τα εξής:
Για άλλη μία χρονιά τα περισότερα σχολεία ανοίγουν με χιλιάδες κενά, με λιγότερους διορισμούς, ενώ οι νέες εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου περί αλλαγής στον τρόπο διορισμού των Εκπαιδευτικών έχουν δημιουργήσει για μία ακόμη φορά τεράστια αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς χιλιάδες αναπληρωτές και ωρομίσθιοι βλέπουν τους κόπους τους, ολόκληρων ετών, να διαγράφονται σε μία νύχτα.
Οι αναπληρωτές-ωρομίσθιοι Ν. Δωδεκανήσου δηλώνουν απερίφραστα την αντίθεσή τους σε αυτές τις εξαγγελίες.
Οι εκπαιδευτικοί αναπληρωτές και ωρομίσθιοι όλων των κλάδων απαιτούμε:
• Να διατηρηθεί το ισχύον μικτό σύστημα διορισμών (ΑΣΕΠ-αναπληρωτές).
• Ο μέγιστος χρόνος παραμονής στην αναπλήρωση τα δύο διδακτικά έτη καθαρής προϋπηρεσίας.
• Μοριοδότηση παλιού πτυχίου.
• Αύξηση του ποσοστού μονίμων διορισμών από τους πίνακες αναπληρωτών που συντάσσονται με κριτήριο την καθαρή προϋπηρεσία στα δημόσια σχολεία αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας από 40% σε 50%.
• Αμεση απορρόφηση και πέραν των ποσοστών μονίμων διορισμών, των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που υπάγονται στις κατηγορίες του 30μηνου και 24μηνου.
• Ολες οι προσλήψεις αναπληρωτών-ωρομίσθιων στις σχολικές μονάδες αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας να πραγματοποιούνται από τον ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών-Ωρομίσθιων του Υπουργείου Παιδείας.
• Κατάργηση της ωρομίσθιας.
• Ανοιγμα οργανικών θέσεων στην Ειδική Αγωγή, στην δευτεροβάθμια Εκπαίδευση -τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη.
• Δημιουργία ολοήμερων Γυμνασίων στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
• Πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα για αναπληρωτές και ωρομίσθιους.
Στη δύσκολη αυτή στιγμή όπου διακυβεύονται τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων οικογενειών περιμένουμε την συμπαράσταση και τη στήριξη όλων των φορέων και των πολιτικών παραγόντων στο δίκαιο αγώνα μας.
ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ ΤΟ
ΔΙΚΙΟ ΜΑΣ
Το συντονιστικό αναπληρωτών-ωρομίσθιων Ν. Δωδεκανήσου.
Ειδικότερα ζητάμε:
• Αμεση αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% τουλάχιστον του ΑΕΠ ή στο 15% του Κρατικού Προϋπολογισμού.
• Ουσιαστικές αυξήσεις στους βασικούς μισθούς μας, με αφετηρία τα 1.400 ευρώ συνολικές καθαρές αποδοχές στον νεοδιόριστο (εισαγωγικό μισθολογικό κλιμάκιο). Η σχέση εισαγωγικών προς καταληκτικές αποδοχές να διαμορφωθεί στο 1/2,5.
• Γνήσιες και ουσιαστικές κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
• Να ενισχυθεί ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας του ασφαλιστικού συστήματος.
• Ουσιαστική κρατική επιχορήγηση των ασφαλιστικών ταμείων ΤΩΡΑ
• Πλήρης σύνταξη με 30 χρόνια εργασίας.
• Σταθερή και μόνιμη εργασία στην εκπαίδευση. Οχι στην εργασιακή περιπλάνηση των νέων εργαζομένων. Κατάργηση ΑΜΕΣΑ του θεσμού του ωρομισθίου.
• Οχι στην αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και την αμφισβήτηση της μόνιμης εργασίας. Οχι στην κοινωνική κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
• Καμία αλλαγή στο σύστημα διορισμών μέχρι να διοριστούν ως μόνιμοι όλοι όσοι βρίσκονται στους πίνακες.
• Να γίνουν αποδεκτές οι προτάσεις της ΟΛΜΕ για το εργασιακό καθεστώς και τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών.
• Ουσιαστική στήριξη του εκπαιδευτικού και του έργου του (οικονομική, ασφαλιτική, εργασιακή, επιστημονική).
• Δημόσια, 12χρονη υποχρεωτική και πραγματικά δωρεάν Εκπαίδευση. Υλοποίηση της πρότασης της ΟΛΜΕ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς. Ουσιαστική στήριξη της ΤΕΕ σύμφωνα με τις προτάσεις της ομοσπονδίας.
• Είμαστε αντίθετοι στην προωθούμενη ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης που υπονομεύει το μέλλον της παιδείας που οραματιζόμαστε.
• Καθιέρωση ανώτατου ορίου 25 μαθητών στην τάξη, 20 στις κατευθύνσεις και 10 ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
• Να καταργηθεί η βάση του “10”. Να καταργηθεί ο κλειστός αριθμός εισακτέων για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Να ανοίξουν τα Πανεπιστήμια σε όλα τα παιδιά.