Προείσπραξη μέχρι και ποσοστό 100% της επιδότησης του Επενδυτικού Νόμου

Με γρήγορους ρυθμούς φαίνεται ότι προχωρούν οι διαδικασίες που αφορούν στην εκταμίευση κονδυλίων μέσα από τον νέο Επενδυτικό Νόμο, καθώς ήδη καθορίσθηκαν οι σχετικές οδηγίες που μπορεί να οδηγήσουν σε είσπραξη ακόμα και του συνόλου της προβλεπόμενης επιδότησης. Οι διαδικασίες αφορούν εκείνους που είχαν καταθέσει φάκελο μέχρι και το τέλος του περασμένου Οκτωβρίου. Σε ό,τι αφορά εκείνους που ετοιμάζουν τώρα τους φακέλους τους, θα δοθούν πρόσθετες οδηγίες.
Ειδικότερα, δόθηκαν χθες οι οδηγίες που αφορούν στη διεκδίκηση της επιδότησης για τα ιδιωτικά έργα που εντάχθηκαν στο νέο Επενδυτικό Νόμο. Σύμφωνα με την απόφαση, που περιλαμβάνεται σε σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, οι επενδυτές μπορούν να διεκδικήσουν την είσπραξη του 50% ή ακόμα και του 100% της προβλεπόμενης επιδότησης.
Στην πράξη αυτό σημαίνει πως με τα κατάλληλα δικαιολογητικά, οι επιχειρηματίες μπορούν να προεισπράξουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, προκειμένου να προχωρήσουν με τις επενδύσεις τους. Τα χρηματικά ποσά είναι τόσο υψηλά, επειδή ακριβώς και οι επενδύσεις αφορούν, ως επί το πλείστον, πολύ μεγάλα ιδιωτικά έργα. Μάλιστα, από τη Ρόδο επιχειρηματίες έχουν υποβάλει προτάσεις και αφορούν, κυρίως, νέες ξενοδοχειακές μονάδες.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις, για να εισπράξει ένας επιχειρηματίας μέχρι σύνολο της επιδότησης που του αναλογεί, θα πρέπει να προσκομίσει εγγυητική επιστολή από τράπεζα ή άλλο οργανισμό (με εξαίρεση το ΕΤΕΑΝ), που έχει έδρα στην Ελλάδα, ή άλλη χώρα της ευρωπαϊκής ένωσης. Η εγγυητική επιστολή θα πρέπει να είναι ίση με το ύψος της επιδότησης και προσαυξημένη κατά 10%. Δηλαδή, εάν η προβλεπόμενη επιδότηση είναι 500.000 ευρώ, τότε η εγγυητική επιστολή θα πρέπει να είναι ύψους 550.000 ευρώ.
Για την είσπραξη του 50% της προβλεπόμενης επιδότησης του Επενδυτικού Νόμου, ισχύει η ίδια προϋπόθεση, με τη διαφορά ότι γίνονται δεκτές και εγγυητικές επιστολές από το ΕΤΕΑΝ.
Η όλη διαδικασία υποβολής των δικαιολογητικών έχει ήδη ξεκινήσει και εφόσον μια επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να λάβει εγγυητική επιστολή, τότε θα μπορεί να εισπράξει αμέσως (εντός του 2014) την επιδότηση. Μάλιστα εάν πρόκειται για εξαιρετικά υγιείς επιχειρήσεις, τότε θα μπορούν να προχωρήσουν στην υλοποίηση των επενδύσεών τους. Ευτυχώς για τις επιχειρήσεις αυτής της κατηγορίας, ο νομοθέτης προέβλεψε διευκολύνσεις ως προς την κάλυψη της ίδιας συμμετοχής. Μεταξύ των άλλων, για τις ανώνυμες εταιρείες (που αποτελούν την πλειονότητα) είναι δυνατή η κάλυψη της απαιτούμενης ίδιας συμμετοχής με έκδοση μετοχών υπέρ το άρτιο, χωρίς μάλιστα να απαιτείται μετοχοποίησή τους και η καταβολή φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίων.
Για τις περιπτώσεις αυτές η πολιτεία στάθηκε ιδιαίτερα γενναιόδωρη και παρέχει όλες τις δυνατές διευκολύνσεις για τα μεγάλα, επιχειρηματικά σχήματα.
Το πρόβλημα είναι πως οι αμιγώς ελληνικές επιχειρήσεις έχουν «γονατίσει» από την υπερφορολόγηση και την σκληρή λειτουργία σε ακραίες συνθήκες οικονομικής ασφυξίας. Αυτό δίνει ένα τεράστιο, συγκριτικό πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις ξένων συμφερόντων που εδρεύουν στη χώρα και έχουν εύκολη πρόσβαση σε τράπεζες του εξωτερικού. Λαμβάνοντας οι συγκεκριμένες εταιρείες τις προβλεπόμενες εγγυητικές επιστολές από Γερμανία, Γαλλία και αλλού, τότε άμεσα θα δεσμεύσουν τη μερίδα του λέοντος από τα προβλεπόμενα κονδύλια του Επενδυτικού Νόμου.
Οι αμιγώς ελληνικές επιχειρήσεις, υπολογίζοντας αποκλειστικά στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα, υπάρχει φόβος να μείνουν εκτός νυμφώνος, που τόσο «επιδέξια» καθορίσθηκε να διαδραματιστεί εντός του 2014.