Να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή το πρόγραμμα για την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ) των μαθητών του Λυκείου αποφάσισε το υπουργείου Παιδείας. Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη απευθύνεται σε μαθητές όλων των τύπων Λυκείου, οι οποίοι υστερούν στη σχολική τους επίδοση, με συνέπεια να μην μπορούν να παρακολουθούν και να συμμετέχουν αποδοτικά στην εκπαιδευτική διαδικασία ή μαθητές που θέλουν να βελτιώσουν την απόδοσή τους. Σκοπός του προγράμματος είναι η επανένταξη των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, η μείωση της μαθητικής διαρροής και η βελτίωση της απόδοσής τους και με απώτερο στόχο να αυξήσουν τις πιθανότητες πρόσβασής τους στην ανώτατη εκπαίδευση.
Το πρόγραμμα μπορεί να ξεκινήσει άμεσα ενώ υπάρχει μέριμνα και για τα Μουσικά Λύκεια ακόμη και για μαθήματα μουσικής παιδείας, όπως Αρμονία, Ανάπτυξη Ακουστικών Ικανοτήτων και Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική.
Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ) υλοποιείται στα μαθήματα του Λυκείου και του ΕΠΑΛ (όχι στα εργαστηριακά) σύμφωνα με τα ισχύοντα ωρολόγια προγράμματα. Η ΠΔΣ μπορεί να εφαρμοστεί και για τις τρεις τάξεις του Ημερησίου Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου, στα γνωστικά αντικείμενα στα οποία οι μαθητές καλούνται να προετοιμαστούν για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και για την Πιστοποίηση Γλωσσομάθειας και Πληροφορικής.
Το πρόγραμμα υλοποιείται σε σχολική μονάδα ή σε ομάδες όμορων σχολικών μονάδων, με απόφαση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας της οικείας Διεύθυνσης. Και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις η σχολική μονάδα, στην οποία υλοποιείται, αποτελεί Κέντρο Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης.
Συμμετοχή
Η συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα προτείνεται από τον σύλλογο των διδασκόντων με παιδαγωγικά και κοινωνικά κριτήρια, ύστερα από σχετική εισήγηση του διδάσκοντος καθηγητή και σε συνδυασμό με τις αιτήσεις ενδιαφέροντος-συμμετοχής των Γονέων-Κηδεμόνων. Κατόπιν ο Διευθυντής και το ΠΥΣΔΕ, αφού έχουν καλυφθεί οι ανάγκες του πρωινού προγράμματος, εγκρίνουν Κέντρα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης με τον αντίστοιχο αριθμό τμημάτων ανά μάθημα, ανάλογα με 1) το διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό στις σχολικές μονάδες και 2) τις προτάσεις των συλλόγων Διδασκόντων της Διεύθυνσης, με τον αριθμό των μαθητών.
Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών στα ΚΕΝΤΡΑ ΠΔΣ ακολουθούν τις κείμενες διατάξεις.
Για την εύρυθμη λειτουργία της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης ορίζονται με απόφαση του Δ/ντή της οικείας ΔΔΕ Υπεύθυνοι των Κέντρων ΠΔΣ Μόνιμοι Εκπαιδευτικοί Β ή Γ ή Δ ή Ε βαθμού. Οι Υπεύθυνοι Κέντρων ΠΔΣ έχουν μειωμένο το υποχρεωτικό τους ωράριο κατά (3) τρεις ώρες. Για την κάλυψη των αναγκών ειδικών κατηγοριών (σωφρονιστικά καταστήματα κ.λπ.) προβλέπεται η δημιουργία Παραρτημάτων ΠΔΣ.
Το ημερήσιο πρόγραμμα ΠΔΣ καλύπτει 1-3 διδακτικές ώρες την ημέρα. Κάθε μαθητής μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και όλα τα μαθήματα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης.
Το πλήθος των μαθητών ανά τμήμα είναι 5-20. Ο μαθητής που θα απουσιάσει αδικαιολόγητα από το πρόγραμμα για περισσότερες από το 50% των μηνιαίων ωρών του τμήματος διαγράφεται από το τμήμα, μετά από ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα του.
Το ειδικό ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα, ανάλογα με τις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών και τις συνθήκες λειτουργίας των σχολείων, συντάσσεται, εφαρμόζεται, αξιολογείται και αναπροσαρμόζεται με απόφαση των οικείων Σχολικών Συμβούλων, έπειτα από σχετική εισήγηση των Υπεύθυνων Κέντρων ΠΔΣ.
Οι καθηγητές
Το ωρολόγιο πρόγραμμα αναπτύσσεται εντός του σχολείου, το οποίο έχει οριστεί ως ΚΕΝΤΡΟ ΠΔΣ. Στα τμήματα ΠΔΣ διδάσκουν μόνιμοι καθηγητές προς συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου ή αναπληρωτές καθηγητές πλήρους ωραρίου προς συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου (1-4 ώρες).
Η επιλογή για τη διάθεση εκπαιδευτικού σε Κέντρο ΠΔΣ αποτελεί αρμοδιότητα του Δ/ντή ΔΔΕ και του οικείου ΠΥΣΔΕ. Οι σχολικοί σύμβουλοι καθορίζουν επιμορφωτικές συναντήσεις των διδασκόντων για την καλύτερη λειτουργία της δομής.
Οι διδάσκοντες στα τμήματα ΠΔΣ ενημερώνουν τον Υπεύθυνο του Κέντρου ΠΔΣ για την επίδοση των μαθητών και συνεργάζονται συνεχώς με τους σχολικούς συμβούλους. Κάθε τετράμηνο οι Υπεύθυνοι Κέντρων ΠΔΣ υποβάλλουν στον Δ/ντή της οικείας ΔΔΕ σχετική έκθεση κατά μάθημα, η οποία κοινοποιείται και στον σχολικό σύμβουλο. Οι εκθέσεις συζητούνται σε ειδικές συναντήσεις, κάθε τετράμηνο, του Δ/ντή ΔΔΕ και των σχολικών συμβούλων, όπου λαμβάνονται αποφάσεις για την καλύτερη απόδοση του Προγράμματος.
Στη συνέχεια υποβάλλεται συνολική έκθεση από τον Διευθυντή και τους Σχολικούς Συμβούλους στο τμήμα ΠΔΣ με κοινοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Είναι δυνατό να ζητηθούν οι παραπάνω εκθέσεις και σε οποιαδήποτε άλλη χρονική στιγμή κατά τη λειτουργία του προγράμματος.