Προβολή των νησιών μας σε διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα

Στο διεθνούς εμβέλειας τηλεοπτικό κανάλι CNN θα επιχειρήσει να προβάλει τη Ρόδο και τα άλλα νησιά μας το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου. Η απόφαση για την προβολή ελήφθη στην τελευταία συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Επιμελητηρίου. Η επιλογή αυτή κρίθηκε πως είναι η πιο συμφέρουσα και αποδοτική καθώς οι τιμές στα εθνικής εμβέλειας κανάλια στην Ελλάδα δεν είναι και τόσο χαμηλές όπως τονίστηκε τουλάχιστον.

Παράλληλα ο πρόεδρος του ΕΒΕΔ Γιώργος Χατζημάρκος αναφέρθηκε στην έναρξη των πτήσεων της εταιρείας Ryan Air από τις 26 Μαϊου. Μάλιστα ενόψει της πρώτης άφιξης και της εκδήλωσης που θα γίνει θα έρθει στο νησί μας, αντιπροσωπεία της Ιρλανδικής εταιρείας. Αξίζει να σημειωθεί πως οι κρατήσεις δείχνουν να πηγαίνουν αρκετά καλά αφού ήδη οι περισσότερες θέσεις στα αεροσκάφη της εταιρείας για τις πτήσεις που έχουν προγραμματιστεί τον Αύγουστο έκλεισαν. Παραλλήλως θα ξεκινήσουν διαβουλεύσεις, όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΕΒΕΔ και για την έναρξη του χειμερινού προγράμματος.
Από την άλλη πλευρά η απόφαση για την προβολή των νησιών στο τηλεοπτικό δίκτυο CNN ελήφθη μετά την παρουσίαση της έρευνας που έγινε από το Επιμελητήριο για να επιλεγεί το μέσο στο οποίο θα γίνει τελικά η προβολή. Η παρουσίαση της έρευνας έγινε από το διευθυντή της ΔΕΤΑΠ κ. Μιχάλη Παρασκευά. Η έρευνα κινήθηκε σε τρία επίπεδα δηλαδή σε μεγάλης εμβέλειας τηλεοπτικά δίκτυα, σε διαδικτυκούς τόπους, και σε εταιρείες που διαχειρίζονται την προβολή σε χώρους όπου λειτουργούν στο εξωτερικό μετρό και λεωφορεία. Η αρχή της παρουσίασης έγινε με το δίκτυο CNN στο οποίο προβάλλονται και άλλοι προορισμοί. Από την έρευνα που έγινε διαπιστώθηκε πως οι τηλεθεατές του δικτύου δήλωσαν πως ταξιδεύουν τέσσερις φορές το χρόνο και κάνουν τουλάχιστον τρία διεθνή ταξίδια.
Ο μέσος όρος των διανυκτερεύσεων των ανθρώπων αυτών είναι πολύ πάνω του μέσου όρου ενώ επιθυμούν να έρθουν και στην Ελλάδα.
Ακόμη ενδιαφέρον είναι πως γύρω στο ένα εκατομμύριο από τους τηλεθεατές δηλώνουν πως επιθυμούν να έρθουν στην Ελλάδα.
Το σημαντικό είναι πως το 42.7% απο αυτούς τους ανθρώπους έχουν ήδη επισκεφτεί τη χώρα μας και 42% ακόμη θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα.
“Η πρόταση που γίνεται είναι για μια καμπάνια 13 εβδομάδων στο cnn International που έχει θέαση σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, με την προβολή 350 μηνυμάτων και κόστος 250.000 ευρώ “, είπε ο κ Παρασκευάς.
Ο διευθυντής της ΔΕΤΑΠ στη συνέχεια αναφέρθηκε και στον διαδικτυακό τόπο που διαθέτει το ίδιο τηλεοπτικό δίκτυο.
Οι χρήστες που κόμβου που ταξιδεύουν έχουν μέσο ετήσιο εισόδημα από 60.000 εως και 100.000 ευρώ το χρόνο.
Οι περισσότεροι από αυτούς τους ταξιδιώτες λένε πως σχεδιάζουν να επισκεφθούν την Ελλάδα, παρακολουθούν το ίντερνετ και βλέπουν τα ειδησεογραφικά site . Αξιόλογο αναφέρθηκε πως είναι όμως και το Site του τηλεοπτικού δικτύου ΜΤV. Οι χρήστες είναι εύποροι και ενεργοί ταξιδιώτες Το 56% από αυτούς έχουν κάνει διακοπές το τελευταίο δωδεκάμηνο δηλαδή το 2009. Ακόμη έχουν επισκεφθεί 4-10 χώρες. Το ποσό του ξοδεύουν στους προορισμούς που επισκέπτονται είναι περίπου 1600 ευρώ! Ένα άλλο site είναι το entertainment της Νova . Αυτό απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό που αρέσκεται στα Gosip δηλαδή σε χαρούμενες μη ενημερωτικές εκπομπές. Αφορά όμως 180 εκατομμύρια συνδρομητές.
Το κοινό αυτό θα προτιμούσε να πάει σε χαλαρωτικό παραθαλάσσιο προορισμό και να ξοδέψει μέχρι και 2000 ευρώ! Παρουσιάστηκε από τον κ. Παρασκευά και το Site routar.com.
«Ερευνήσαμε και σε αυτό γιατί είδαμε πως οι αφίξεις των Γάλλων τουριστών παρουσιάζουν αύξηση που φέτος μπορεί να φθάσει και στο 40%», είπε ο κ Παρασκευάς. Το κόστος στους διαδικτυακούς τόπους φθάνει στα 80.000 ευρώ. Ασύμφορη κρίθηκε η διαφήμιση στα μετρό και τα λεωφορεία της Αγγλίας και της Γερμανίας αφού το κόστος φθάνει και τα 112.000 ευρώ.
“Προτείνουμε το δίκτυο CNN. Σε αυτό λειτουργεί μια ομάδα επιχειρηματιών που έχουν πελάτες κράτη .Δεν έχουν προσεγγιστεί στο παρελθόν από περιφερειακό προορισμό. Έχουν μεγάλη εμπειρία .Κάναμε μια συζήτηση στο πλαίσιο το αντισταθμιστικό για 320.000 δολάρια . Θα αποκτήσουμε το σποτ που δεν έχουμε από επαγγελματίες και υπάρχει και η προοπτική συνεργασίας με την ομάδα τασκ.”είπε ο κ Χατζημάρκος.
Η καλύτερη ώρα για την προβολή του SPOT θα είναι πριν και μετά το δελτίο καιρού.

“Η διαφήμιση του είδους αυτού δεν έχει ξαναγίνει στο δίκτυο αυτό από περιφερειακό προορισμό. Η σεζόν μπορεί να ξεκίνησε και μαζί με αυτή καραδοκεί και η πτώχευση” είπε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου. Στο τέλος της συνεδρίασης έγινε αναφορά και στο πρόβλημα που υπήρξε στην Κω με τη μεταφορά των επιβατών από το αεροδρόμιο με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ. Η απεργία που είχε αναγγελθεί για την Δευτέρα ακυρώθηκε αλλά΄καταβάλονται προσπάθειες να μην προκύψουν προβλήματα που θα πλήξουν τις αφίξεις τουριστών και στην Κω.