Ψηφιακή ενίσχυση τουριστικών επιχειρήσεων

Δράσεις συνολικού προϋπολογισμού επενδύσεων 108.000.000 ευρώ για την Ψηφιακή Ενίσχυση των Τουριστικών Επιχειρήσεων ανακοίνωσαν χθες οι υπουργοί Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιάννης Παπαθανασίου και Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Κώστας Μαρκόπουλος.
Οι δαπάνες αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο της Ψηφιακής Στρατηγικής της κυβέρνησης.
Η πρώτη δράση αφορά στην “Ψηφιακή ενίσχυση των Ξενοδοχειακών και Τουριστικών Καταλυμάτων για τη δημιουργία διαδικτυακών τόπων προβολής και συστημάτων ηλεκτρονικών κρατήσεων” που υλοποιείται από την εταιρεία “Ψηφιακές Ενισχύσεις ΑΕ”. Η δράση αυτή απευθύνεται σε περισσότερα από 9.000 ξενοδοχειακά καταλύματα και περίπου 20.000 τουριστικά καταλύματα που λειτουργούν στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, απευθύνεται σε ξενοδοχεία κλασικού τύπου, ξενοδοχεία τύπου Motel, ξενοδοχεία τύπου επιπλωμένων διαμερισμάτων και ξενοδοχεία μικτού τύπου (κλασσικού τύπου και επιπλωμένων διαμερισμάτων). Επίσης, τα τουριστικά καταλύματα που μπορούν να συμμετέχουν στη δράση περιλαμβάνουν όλες τις μορφές ενοικιαζόμενων δωματίων και ενοικιαζόμενων επιπλωμένων διαμερισμάτων που πληρούν τις ελάχιστες υποχρεωτικές απαιτήσεις εξοπλισμού και υπηρεσιών ανά κατηγορία κλειδιών, όλα τα παραδοσιακά καταλύματα και όλες τις τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες και επαύλεις και τις οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις (κάμπινγκ).
H συγκεκριμένη δράση αποσκοπεί στην ενίσχυση της διεθνούς προβολής του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας μέσω Διαδικτύου, στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέσω της αύξησης της προσέλευσης ξένων επισκεπτών και στη δυναμική υιοθέτηση και αξιοποίηση των πλέον σύγχρονων εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών από τις ίδιες τις τουριστικές μονάδες για τον εκσυγχρονισμό τους, τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος αλλά και την ενίσχυση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Οι τουριστικές επιχειρήσεις θα ενισχυθούν μέσω της δράσης για:
α. την ολοκληρωμένη και ποιοτική παρουσίαση στο Διαδίκτυο των εγκαταστάσεων τους καθώς και της ευρύτερης τοποθεσίας στην οποία βρίσκονται,
β. την πραγματοποίηση κρατήσεων μέσω διαδικτύου για όλο το εύρος των υπηρεσιών και προϊόντων τους, και
γ. την προσέλκυση νέων πελατών μέσω της παροχής ολοκληρωμένων ψηφιακών υπηρεσιών εξυπηρέτησης, τη δημιουργία στις εγκαταστάσεις τους σημείων ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο κ.λπ.
Η υλοποίηση των παραπάνω θα πραγματοποιηθεί με την ανάπτυξη και αξιοποίηση εφαρμογών διαδικτυακής προβολής και ηλεκτρονικών κρατήσεων καθώς και με την ολοκλήρωση αυτών των εφαρμογών με συστήματα μηχανογράφησης των τουριστικών μονάδων.
Ο μέγιστος επιχορηγούμενος προϋπολογισμός ανά υποβαλλόμενη πρόταση ανέρχεται σε 40.000 ευρώ και ο ελάχιστος σε 7.000 ευρώ. Το ποσοστό επιχορήγησης ανά εγκεκριμένο έργο ανέρχεται στο 60% του επιλέξιμου προϋπολογισμού της επένδυσης. Το μέγιστο ύψος της ενισχυόμενης επένδυσης διαφοροποιείται ανάλογα με την κατάταξη κάθε επιχείρησης σε προκαθορισμένες κατηγορίες (κατηγορίες αστεριών, κλειδιών κ.λπ.), με το μέγεθος και τη λειτουργική μορφή της τουριστικής μονάδας καθώς και τις υλοποιούμενες ενέργειες.
Θα ακολουθηθεί η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής επενδυτικών σχεδίων και αξιολόγηση βάσει σειράς προτεραιότητας κατάθεσης της πρότασης και μέχρι να εξαντληθεί ο ανά Περιφέρεια διαθέσιμος προϋπολογισμός. Επιλέξιμες προς χρηματοδότηση είναι οι επιχειρήσεις που ολοκληρώνουν την ηλεκτρονική υποβολή πρότασης και ο φάκελος δικαιολογητικών τους ελέγχεται με επιτυχία. Η χρηματοδότηση καταβάλλεται μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης και την πιστοποίηση από την “Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε.”.
Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της Ψηφιακής Στρατηγικής και χρηματοδοτείται από πόρους του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Ψηφιακή Σύγκλιση” (ΕΣΠΑ 2007-2013). Η συνολική Δημόσια Δαπάνη (άθροισμα εθνικών και κοινοτικών πόρων) της δράσης ανέρχεται σε 45.000.000 ευρώ, τα οποία αντιστοιχούν στην υλοποίηση επενδύσεων συνολικού προϋπολογισμού ύψους 75.000.000 ευρώ για την ψηφιακή ανάπτυξη των ξενοδοχειακών και τουριστικών καταλυμάτων. Τα υπόλοιπα 30.000.000 ευρώ (το 40%) καλύπτεται από ιδιωτική συμμετοχή.
Τα ξενοδοχειακά και τουριστικά καταλύματα θα μπορούν να υποβάλλουν τις επενδυτικές τους προτάσεις για αξιολόγηση από την 1η Σεπτεμβρίου 2009. Αναλυτικές πληροφορίες και ενημερωτικό υλικό βρίσκονται διαθέσιμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.digitalaid.gr.
Η δεύτερη δράση για την ψηφιακή ανάπτυξη του Ελληνικού Τουρισμού απευθύνεται σε περισσότερες από 11.000 επιχειρήσεις που ανήκουν στις κατηγορίες: τουριστικά γραφεία, τουριστικές επιχειρήσεις οδικών μεταφορών, επιχειρήσεις εκμίσθωσης ΙΧ αυτοκινήτων, επιχειρήσεις εκμίσθωσης μοτοσικλετών άνω των 50cc, αγοραία τουριστικά Δ.Χ. (λιμουζίνες), τουριστικά καταστήματα και ναυλομεσιτικά γραφεία, που πληρούν τους κανόνες επιλεξιμότητας. Σκοπός της δράσης, η οποία βρίσκεται στο τελικό στάδιο σχεδιασμού, είναι η βελτίωση της προβολής των παραπάνω τουριστικών επιχειρήσεων στο διαδίκτυο καθώς και η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αξιοποιώντας ψηφιακές υπηρεσίες και τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών. Η συνολική Δημόσια Δαπάνη (άθροισμα εθνικών και κοινοτικών πόρων) της δράσης ανέρχεται σε 20.000.000 ευρώ, τα οποία αντιστοιχούν στην υλοποίηση επενδύσεων συνολικού προϋπολογισμού ύψους περίπου 33.000.000 ευρώ. Περισσότερες πληροφορίες θα αναρτηθούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση της http://www.digitalaid.gr κατά τις επόμενες εβδομάδες.
Η Πολιτική Εκπρόσωπος Θεμάτων Τουρισμού ΠΑΣΟΚ κ. Αντζελα Γκερέκου, έκανε την εξής δήλωση σχετικά με σημερινή αναγγελία των δράσεων για την ψηφιακή ενίσχυση των τουριστικών επιχειρήσεων, από τον Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Μαρκόπουλο και τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανασίου:

«Ενώ παγκοσμίως το Διαδίκτυο εδώ και χρόνια αποτελεί έναν εξαιρετικά προνομιακό χώρο για τον Τουρισμό, για τις ηγεσίες του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης της Ελλάδας, αποτελούσε “άγνωστη περιοχή”. Εάν η επικοινωνιακή εικόνα και “ταυτότητα” της χώρας στα υπόλοιπα ΜΜΕ προκαλεί σύγχυση, μέσα από τις συνεχείς αλλαγές λογοτύπων και σημάτων, η “ψηφιακή” εικόνα και ταυτότητα της χώρας μας στο Διαδίκτυο όλα αυτά τα χρόνια, μόνο δυσφημιστικά λειτουργούσε για την Ελλάδα: Διαδικτυακοί τόποι πολύπλοκοι και μη φιλικοί στο χρήστη, ανενημέρωτοι για χρόνια και χωρίς να παρέχουν ουσιαστικές υπηρεσίες στον επισκέπτη τους. Με την πρόσφατη δημιουργία του “mygnto” (πραγματικά παράλογη επιλογή διεύθυνσης, η οποία είναι αδύνατον να απομνημονευθεί από κανένα ενδιαφερόμενο?) το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, επιβεβαίωσε ότι δεν έχει καμία απολύτως στοχευμένη Διαδικτυακή πολιτική για τον Τουρισμό της χώρας μας. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και με τη σημερινή αναγγελία των δράσεων για την ψηφιακή ενίσχυση των τουριστικών επιχειρήσεων, από τις οποίες για να επωφεληθούν οι ενδιαφερόμενοι, θα πρέπει πρώτα να επιλύσουν όλους τους λαβυρινθώδεις τυπικούς γρίφους και να ανταπεξέλθουν σε όλες τις γραφειοκρατικές διαδικασίες οι οποίες προαπαιτούνται.
Εδώ και πολύ καιρό με κάθε τρόπο επαναλαμβάνουμε και επισημαίνουμε, την ανάγκη για μια οργανωμένη και μεθοδική στρατηγική παρουσίας της χώρας μας στο Διαδίκτυο. Και η κοινή λογική, υπαγορεύει ότι οι κατευθύνσεις πρέπει να είναι δύο: αφ’ ενός η χώρα να “προβάλλεται” με ό,τι κι αν σημαίνει αυτό (διαδικτυακές διαφημίσεις και καταχωρήσεις στα δημοφιλέστερα ταξιδιωτικά και ενημερωτικά web sites, παρεμβάσεις στα μεγάλα ταξιδιωτικά διαδικτυακά forum για βελτίωση της εικόνας της χώρας, κλπ) και αφ’ ετέρου, να υπάρχει μια κοινή, ενιαία και αποτελεσματική πλατφόρμα διαδικτυακής εξυπηρέτησης των ταξιδιωτών που αναζητούν πληροφορίες για τη χώρα μας σε όλα τα επίπεδα (από πληροφορίες για την ιστορία και τον πολιτισμό, μέχρι πληροφορίες για τα δρομολόγια των πλοίων, των τρένων και των λεωφορείων). Αυτή τη στιγμή, με τις επιλογές του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, ούτε το ένα, ούτε το άλλο γίνεται, με αποτέλεσμα να σπαταλούνται κονδύλια χωρίς νόημα, σκοπό και κυρίως αποτέλεσμα. Να προσθέσουμε τέλος, ότι εδώ και πολύ καιρό επίσης, έχουμε κάνει την πρόταση για τη δημιουργία ειδικού τμήματος ή υπηρεσίας μέσα στο Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, που θα έχει ως μοναδική του αρμοδιότητα τη διαχείριση της εικόνας της χώρας μας στο Διαδίκτυο».