«Το κράτος θα πρέπει να ξεκινήσει τις προσπάθειες για την αύξηση της διάρκειας της σεζόν. Πρέπει να κατανοήσουν πως θα έχουν και οικονομική ωφέλεια από την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Στην προσπάθεια αυτή πρέπει να βοηθήσουν όλοι. Και οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι. Δεν περισσεύει κανείς, όλοι μαζί θα πρέπει να προσπαθήσουμε για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός».
Αυτό δηλώνει, σε συνέντευξή του στη «δ», ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού της Περιφέρειας και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Μανώλης Παλλάς.
Σε ερώτηση σχετικά με την έκβαση της φετινής τουριστικής περιόδου ο κ. Μανώλης Παλλάς δηλώνει πως πήγε πολύ καλά σε ό,τι αφορά τις αφίξεις.
«Δεν συνέβη όμως το ίδιο και με τα έσοδα των τουριστικών επιχειρήσεων. Ο κλάδος βάλλεται. Οι επιχειρηματίες δεν προλαβαίνουν να πληρώνουν και να καλύπτουν υποχρεώσεις», τονίζει ο κ. Μανώλης Παλλάς.
Σχετικά με τις ενδείξεις για την τουριστική σεζόν του 2014, ο κ. Παλλάς υπογραμμίζει πως είναι θετικές οι πρώτες ενδείξεις.
«Ο τουρισμός είναι ευπαθές προϊόν. Οι ενδείξεις που έχουμε τώρα μπορεί να αλλάξουν. Τα πρώτα μηνύματα είναι θετικά. Ευχόμαστε να έχουμε περισσότερες αφίξεις τουριστών το επόμενο καλοκαίρι», δηλώνει ο κ. Παλλάς.
Η συνέντευξη του κ. Μανώλη Παλλά, αναλυτικά:
• Ποια ήταν η έκβαση της φετινής τουριστικής σεζόν;
Πιστεύω πως η φετινή τουριστική σεζόν έκλεισε πολύ καλά όπως κατά κάποιο τρόπο είχαμε προβλέψει. Οι αφίξεις παρουσίασαν αύξηση. Δεν συνέβη όμως το ίδιο και με τα έσοδα των τουριστικών επιχειρήσεων. Ο κλάδος βάλλεται. Οι επιχειρηματίες δεν προλαβαίνουν να πληρώνουν και να καλύπτουν υποχρεώσεις.
• Οι συνεχείς επιβαρύνσεις δηλαδή φέρνουν σε δύσκολη θέση και τον τουριστικό τομέα;
Ακριβώς. Μια αύξηση της τάξεως του 1 και του 2% στα συμβόλαια δεν μπορεί να φανεί γιατί η βάση εκκίνησης των διαπραγματεύσεων ήταν χαμηλή. Όμως ταυτόχρονα και οι άλλες δαπάνες ανεβαίνουν.
• Μήπως το 2014 οι επιχειρηματίες θα προβούν σε αυξήσεις των τιμών;
Όπως γνωρίζετε τα συμβόλαια για το έτος 2014 έχουν υπογραφεί από τον περασμένο Απρίλιο . Περιλαμβάνουν αυξήσεις. Όμως γενικά οι τιμές ήταν χαμηλές. Ακόμη και μια αύξηση της τάξεως του 5% δεν μπορεί να δείξει σημαντική διαφορά.
• Ποιες αγορές πήγαν καλύτερα τη φετινή σεζόν;
Παρουσίασαν αύξηση οι αφίξεις των Ρώσων τουριστών. Δυναμική αξία παραμένει και η τουριστική αγορά της Αγγλίας. Το αποτέλεσμα ήταν θετικό γιατί οι επισκέπτες που ήρθαν στο νησί μας ήταν περισσότεροι.
• Πού οφείλεται το γεγονός ότι δεν πήγαν καλά οι αφίξεις των Ελλήνων τουριστών;
Η ελληνική τουριστική αγορά δεν πήγε καλά γιατί υπάρχει ανεργία. Ο κόσμος έχει άλλα προβλήματα για να ασχοληθεί. Δεν μπορεί να δώσουν βαρύτητα τώρα οι Έλληνες στις διακοπές τους.
• Τι δείχνουν τα μηνύματα που έρχονται από το εξωτερικό για τη σεζόν του 2014;
Έχω αναφέρει αρκετές φορές πως ο τουρισμός είναι ευπαθές προϊόν. Οι ενδείξεις που έχουμε τώρα μπορεί να αλλάξουν. Τα πρώτα μηνύματα είναι θετικά. Ευχόμαστε να έχουμε περισσότερες αφίξεις τουριστών το επόμενο καλοκαίρι.
• Είναι απαραίτητο στοιχείο και η πολιτική σταθερότητα στη χώρα;
Είναι πολλοί οι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν τον τουρισμό. Σημαντικό στοιχείο είναι η οικονομική και η πολιτική σταθερότητα της χώρας μας.
• Γιατί δεν έχει προχωρήσει ακόμη η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου;
Επιδιώκεται η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν. Δεν είναι όμως υπόθεση ενός μόνο ανθρώπου αυτό. Πρέπει όλοι να συμβάλουν και πρώτα από όλους το κράτος. Αν δεν παρέχει κίνητρα δεν υπάρχει λόγος οι ξένοι τουριστικοί πράκτορες να αφήσουν άλλες αγορές που πάνε καλά και να έρθουν σε μας. Δεν είναι πως δεν μας προτιμούν. Είναι όμως επιχειρηματίες και εξετάζουν τα έσοδα που θα έχουν από ένα εγχείρημα. Αυτό το απλό στοιχείο δεν το καταλαβαίνουν οι ιθύνοντες στη χώρα μας.
• Έχει καθυστερήσει η έναρξη του προγράμματος αφίξεων ανθρώπων της τρίτης ηλικίας στη Ρόδο;
Δεν γνωρίζω τι συμβαίνει ακριβώς με αυτό το θέμα. Πιστεύω όμως ότι οι ειδικές μορφές τουρισμού είναι σπουδαίες και προσθέτουν στον τουρισμό της χώρας.
• Σας ικανοποιεί ο τρόπος που γίνεται η προβολή του νησιού μας;
Η προβολή στην περιοχή μας γίνεται σωστά. Με την ιδιότητα του αντιπροέδρου της Επιτροπής Τουρισμού της Περιφέρειας διαπίστωσα πως η αντιπεριφερειάρχης κ. Λίτσα Φτακλάκη κάνει καλή δουλειά στον τομέα της. Τις σωστές κινήσεις θα πρέπει να τις επαινούμε. Και ο ΠΡΟΤΟΥΡ πάει καλά στον τομέα της προβολής. Πρέπει να υλοποιούνται δράσεις που έχουν θετικό αποτέλεσμα. Σε αυτό έχουν εστιάσει οι φορείς της περιοχής μας.
• Ποιες δράσεις θα υλοποιηθούν από την Περιφέρεια το έτος 2014;
Θα υλοποιηθούν αρκετές δράσεις της Περιφέρειας για την προβολή των νησιών. Στη σύνταξη του προγράμματος βοήθησε η εμπειρία του έτους 2013. Δόθηκε έμφαση στις δράσεις που υλοποιήθηκαν το έτος 2013. Η στόχευση της Περιφέρειας είναι σωστή σε ό,τι αφορά την προβολή του τουριστικού προϊόντος. Η διαφήμιση άλλωστε στον τουρισμό είναι το παν.
• Τι θα πρέπει να γίνει με το σύστημα All Inclusive;
Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ένα αναγκαίο κακό. Δεν μπορεί να μην το διαθέτουμε εμείς τη στιγμή που το προωθούν άλλοι ανταγωνιστικοί προορισμοί. Πρέπει να γίνουν βελτιώσεις ώστε οι πελάτες που το προτιμούν να μένουν ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες που τους παρέχονται. Να μην «πουλάμε» δηλαδή φθηνές εκδοχές του προγράμματος. Δεν γίνεται να μην το διαθέτουμε στους πελάτες μας.
• Ποιο είναι το μήνυμά σας προς τους φορείς του τουρισμού;
Στον τουρισμό έχει μεγάλη σημασία η στόχευση. Οι σωστές δράσεις θα φέρουν εξίσου σωστά αποτελέσματα. Το κράτος θα πρέπει να ξεκινήσει τις προσπάθειες για την αύξηση της διάρκειας της σεζόν. Πρέπει να κατανοήσουν πως θα έχουν και οικονομική ωφέλεια από την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Στην προσπάθεια αυτή πρέπει να βοηθήσουν όλοι. Και οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι. Δεν περισσεύει κανείς, όλοι μαζί θα πρέπει να προσπαθήσουμε για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/sillogiki-prepi-na-ine-i-prospathia-gia-tin-epimikinsi-tis-sezon/