Σκόνη ο τουρισμός από τα ηφαίστεια!

Περισσότερες από σαράντα πτήσεις τσάρτερ που είχαν προορισμό τη Ρόδο ακυρώθηκαν από την περασμένη Πέμπτη 15 Απριλίου που εμφανίστηκε στην Ευρώπη, η σκόνη από το ηφαίστειο της Ισλανδίας. Αυτό σημαίνει πως το νησί μας έχασε περισσότερους από 5000 τουρίστες, που είχαν προγραμματίσει να περάσουν εδώ τις διακοπές τους και έμειναν αμανάτι στα αεροδρόμια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Αεροδρομίου της Ρόδου, πιο συγκεκριμένα, από την περασμένη Πέμπτη μέχρι και χθες τα ξημερώματα, είχαν ακυρωθεί 47 πτήσεις τσάρτερ με τις οποίες θα έρχονταν στο νησί μας 5.520 ξένοι τουρίστες.
Αναλυτικότερα από τις 15 Απριλίου μέχρι και τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής, ακυρώθηκαν δέκα πτήσεις από την Αγγλία και τη Γαλλία, τέσσερις από τη Δανία, έξι από τη Φινλανδία, τη Γερμανία και τη Σουηδία και μια από την Ολλανδία. Την περασμένη Κυριακή ακυρώθηκαν 27 πτήσεις και χθες δεν ήρθαν έξι τσάρτερ από τη Γαλλία.
Μιλώντας στη “δ” ο αερολιμενάρχης Σταύρος Χατζηστρατής τόνισε πως οι ελπίδες εναποτίθενται στην ύφεση του φαινομένου που θα απελευθερώσει τις πτήσεις τσάρτερ. «Ηδη άρχισαν να ανοίγουν κάποια αεροδρόμια του εξωτερικού γεγονός που σημαίνει πως κάποιες πτήσεις με προορισμό την περιοχή μας θα πραγματοποιηθούν. Υπάρχει όμως ο κίνδυνος τώρα να αρχίσουν να κλείνουν οι αερολιμένες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Δεν μπορούμε να πούμε πως ο κίνδυνος έχει περάσει» είπε ο αερολιμενάρχης.
Την άποψη πως το πρόβλημα με το νέφος του ηφαιστείου θα ξεπεραστεί εξέφρασε μιλώντας στη “δ” ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ρόδου Βασίλης Μηναΐδης.
«Πιστεύω πως θα το ξεπεράσουμε αυτό το πρόβλημα. Το ζήτημα είναι να βελτιωθεί και η εικόνα της χώρας μας στην Ευρώπη μετά τη διένεξη που σημειώθηκε με αφορμή την οικονομική μας κατάσταση» τόνισε ο κ. Βασίλης Μηναΐδης προσθέτοντας πως η σεζόν θα πάει σχετικά καλά από πλευράς αφίξεων. Ωστόσο όμως σύμφωνα με τον κ. Μηναίδη οι αφίξεις αυτές εξασφαλίζονται με μειώσεις των τιμών και εκπτώσεις που καλούνται να κάνουν οι ξενοδόχοι του νησιού μας.
Την άποψη ότι οι ακυρώσεις που θα γίνουν από δω και στο εξής θα επηρεάσουν κατά πολύ τον τουρισμό του νησιού μας, εξέφρασε ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ρόδου Γιάννης Παπαβασιλείου. «Αν τα αεροδρόμια της Ευρώπης συνεχίσουν να είναι κλειστά τότε θα έχουμε ακυρώσεις από τους τουρίστες που είχαν προγραμματίσει να έρθουν για διακοπές. Δεν θα μείνουν εσαεί στα αεροδρόμια για να περιμένουν την έναρξη των πτήσεων. Υπάρχει ο κίνδυνος να αλλάξουν προορισμό διακοπών και αυτό θα είναι η χειρότερη συνέπεια για το νησί μας» τόνισε ο κ. Γιάννης Παπαβασιλείου.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως το αεροδρόμιο “Διαγόρας” είναι σε ετοιμότητα, για να δεχθεί, αν χρειασθεί αεροσκάφη τα οποία δεν θα μπορέσουν να συνεχίσουν για τους προορισμούς τους.
Επίσης ανακοινώθηκε χθες πως δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί η απεργιακή κινητοποίηση που είχαν προγραμματίσει για σήμερα Τρίτη οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, λόγω των νέων δεδομένων.
Ταλαιπωρίας συνέχεια με ακυρώσεις πτήσεων στο “Ελευθέριος Βενιζέλος”
Μέχρι αυτή την ώρα έχουν ακυρωθεί 126 πτήσεις, ενώ θα πραγματοποιηθούν δέκα έκτακτες πτήσεις προς Ισπανία: επτά για Μαδρίτη και τρεις για Βαρκελώνη.
Λόγω της ηφαιστειακής σκόνης ακυρώθηκαν και 38 πτήσεις τσάρτερ που επρόκειτο να πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα προς το αεροδρόμιο Ηρακλείου “Ν. Καζαντζάκης”. Από την Πέμπτη που παρουσιάστηκε το πρόβλημα μέχρι την Κυριακή είχαν ακυρωθεί πάνω από 70 πτήσεις.
Χιλιάδες επιβάτες με προορισμό κυρίως χώρες της βόρειας και κεντρικής Ευρώπης παραμένουν εγκλωβισμένοι χωρίς να είναι σαφές πότε θα μπορέσουν να αναχωρήσουν από τα ελληνικά αεροδρόμια, καθώς παραμένει κλειστός ο εναέριος χώρος δεκάδων ευρωπαϊκών χωρών.
Αυτή την ώρα το αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης λειτουργεί ομαλά. Κατά τη διάρκεια της ημέρας αναμένεται να υπάρξουν ακυρώσεις σε προγραμματισμένες πτήσεις αεροσκαφών.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με μετεωρολόγους και την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ελέγχου της Εναέριας Κυκλοφορίας, Eurocontrol.
Το νέφος ηφαιστειακής τέφρας έχει προκαλέσει πρωτοφανές “μπλακ-άουτ” στις αεροπορικές μετακινήσεις στην Ευρώπη. Οι αερομεταφορές έχουν ανασταλεί κατά το μεγαλύτερο μέρος τους για τέταρτη συνεχή ημέρα και εκατομμύρια επιβάτες παραμένουν αποκλεισμένοι.
HATTA- Μεγάλα προβλήματα στις μετακινήσεις τουριστών
Μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι τουρίστες που ταξιδεύουν προς την Ελλάδα από τις χώρες που η ηφαιστειακή σκόνη έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στις αερομεταφορές. Μιλώντας στο ΑΠΕ η γενική διευθύντρια των εν Ελλάδι τουριστικών πρακτόρων (HATTA) κ. Ανυφαντή επεσήμανε ότι οι μεγάλοι Tour Operator’s προσπαθούν να φέρουν το μεταφορικό έργο μέσω των οδικών και θαλάσσιων αρτηριών. Για παράδειγμα ο TUI αποβίβασε σημαντικό αριθμό τουριστών στην Πάτρα προκειμένου να κατευθυνθούν στο τελικό τους προορισμό.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ταλαιπωρίας που υφίστανται οι ξένοι ταξιδιώτες είναι και αυτό των βέλγων, όπου ερχόμενοι από Αίγυπτο, διανυκτέρευσαν δυο ημέρες στο Ηράκλειο και από εκεί μέσω Ισπανίας θα καταλήξουν οδικώς στο Βέλγιο. Να τονιστεί ότι από Ηράκλειο από την Πέμπτη που παρουσιάσθηκε το πρόβλημα μέχρι την Κυριακή είχαν ακυρωθεί πάνω από 70 πτήσεις.
Την ίδια στιγμή μεγάλο ωστόσο είναι το πρόβλημα για τους έλληνες τουρίστες που έχουν ταξιδεύσει στο εξωτερικό χωρίς κάποιο πρακτορείο και πλέον με ίδια μέσα αναζητούν οδούς διαφυγής. Στην αντίθετη περίπτωση τα ταξιδιωτικά πρακτορεία λαμβάνουν την απαιτούμενη μέριμνα για την επίστροφή τους στην Ελλάδα.

Ετοιμη να δώσει
“πράσινο φως” για οικονομική ενίσχυση σε αεροπορικές εταιρείες η ΕΕ
Η Ευρωπαϊκή Ενωση είναι έτοιμη να δώσει στις χώρες-μέλη την άδεια να καταβάλουν έκτακτες οικονομικές ενισχύσεις από τα δημόσια ταμεία στις αεροπορικές εταιρείες που έχουν πληγεί από την παράλυση των ευρωπαϊκών αερομεταφορών, λόγω του νέφους ηφαιστειακής τέφρας. Αποζημιώσεις ζήτησαν ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
Σύμφωνα με τον επίτροπο Οικονομίας και Ανταγωνισμού Χοακίμ Αλμούνια, η ΕΕ είναι έτοιμη να δώσει το “πράσινο φως” για την καταβολή των ενισχύσεων, την ώρα που αυξάνεται η δυσφορία των αεροπορικών εταιρειών για τις τεράστιες οικονομικές ζημίες που προκαλούνται από την ακύρωση χιλιάδων πτήσεων από και προς τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.
Η British Airways ανακοίνωσε ότι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ζήτησαν από την ΕΕ και τις εθνικές κυβερνήσεις την καταβολή αποζημιώσεων για το κλείσιμο των εναέριων χώρων.
Ο διευθύνων σύμβουλος του βρετανικού αερομεταφορέα ανακοίνωσε ότι η BA χάνει καθημερινά έως και 30 εκατομμύρια δολάρια, εξαιτίας της ηφαιστειακής τέφρας.
Τόνισε, μάλιστα, ότι υπάρχει και “προηγούμενο”, μιας και αποζημιώσεις δόθηκαν σε αεροπορικές εταιρείες μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου.
Παράλληλα, η διεύθυνση της Air France ανακοίνωσε ότι η οικονομική ζημία που προκαλείται από την ακύρωση των πτήσεων ανέρχεται σε 35 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα.
Οπως επεσήμανε τη Δευτέρα ο αρμόδιος για τις μεταφορές επίτροπος της ΕΕ Σιίμ Κάλας, ο οικονομικός αντίκτυπος από το νέφος είναι πιθανό να αποδειχθεί μεγαλύτερος από εκείνον που υπέστη η βιομηχανία αερομεταφορών από τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001.
Ο ίδιος πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η ΕΕ δεν πρόκειται να διακινδυνεύσει σε καμία περίπτωση την ασφάλεια των επιβατών.
Οι Βρυξέλλες, πάντως, προσπαθούν να ανοίξουν ασφαλείς διαδρόμους στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο που έχει παραλύσει για πέμπτη ημέρα, καθώς οι πιέσεις που δέχονται από τις αεροπορικές εταιρείες οι κυβερνήσεις λόγω της οικονομικής ζημίας κλιμακώνονται.
Οι υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ επρόκειτο να εξετάσουν την κατάσταση το απόγευμα της Δευτέρας μέσω τηλεδιάσκεψης, πιεζόμενοι από τις αεροπορικές εταιρείες που κρίνουν υπερβολικά τα περιοριστικά μέτρα.
Οπως δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος της Γαλλίας Ζαν-Λουί Μπορλό, ενόψει της τηλεδιάσκεψης, οι ευρωπαίοι υπουργοί σκέπτονται να ανοίξουν αεροδιαδρόμους, όχι όμως και το σύνολο του ευρωπαϊκού εναερίου χώρου.
Η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορών (IATA) η οποία εκπροσωπεί 230 αεροπορικές εταιρείες, ζήτησε να ανοίξει τουλάχιστον μερικώς ο ευρωπαϊκός εναέριος χώρος και ανακοίνωσε ότι η ημερήσια οικονομική ζημία από αυτή την κατάσταση ανέρχεται σε περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ.
Ο διευθυντής της IATA Τζοβάνι Μπιζινιάνι επέκρινε δριμύτατα τον τρόπο διαχείρισης της κρίσης από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και την ΕΕ και ζήτησε να ανοίξει έστω και μερικώς ο ευρωπαϊκός εναέριος χώρος.
«Οι Ευρωπαίοι χρησιμοποιούν ακόμα ένα σύστημα βασισμένο σε ένα θεωρητικό μοντέλο, αντί να λάβουν μία απόφαση βασισμένη στα γεγονότα και σε μία μελέτη των κινδύνων» είπε.