Τον κορυφαίο καθηγητή του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ κ. Χάουαρντ Γκάρντερ (Howard Gardner) δέχτηκε χθες ο δήμαρχος Ροδίων κ. Χατζής Χατζηευθυμίου στο δημαρχιακό μέγαρο.
Τον Dr. E. Gardner συνόδευαν ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου επίκουρος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Μάνος Κόνσολας, ο κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Καλαβάσης Φραγκίσκος, οι καθηγητές κ.κ. Πολεμικός, Κοντάκος και Χατζηγεωργίου και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α’βάθμιας εκπαίδευσης κ. Μουτσάκης.
Στον κ. Γκάρντερ, ο δήμαρχος απένειμε αναμνηστική πλακέτα. Ο ίδιος, δήλωσε ενθουσιασμένος από την Ρόδο την οποία ΅αισθάνεται ήδη σαν στο σπίτι του’ ενώ μίλησε και για την καλή συνεργασία που έχει με τους καθηγητές του Παν/μίου Αιγαίου. «Εχω ξεκινήσει τα πρώτα μαθήματα στην ιστορία της Ρόδου και μερικά ακόμη στην… γαστρονομία» όπως είπε. Ανέφερε μάλιστα τη συγκυρία ότι βρέθηκε στη Λίνδο και στο εστιατόριο του κ. Μαυρίκου, ανακάλυψε ότι με τον ιδιοκτήτη είχαν πάει στην ίδια σχολή στο Λονδίνο καθώς και με την επίτιμο πρόξενο της Αγγλίας που ήταν παρούσα -με μερικά χρόνια διαφορά. Δεν παρέλειψε δε να αναφέρει πως είχε ήδη ακούσει για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και την ποικιλία των προγραμμάτων που προσφέρει από συναδέλφους του στις Η.Π.Α. και διαπίστωσε από κοντά πως το Πανεπιστήμιο Αιγαίου προσφέρει διεθνών προδιαγραφών εκπαίδευση.
Ο καθηγητής έκανε μια πολύ σύντομη αναφορά στην θεωρία του “The Theory of Multiple Intelligences” -Η θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης, της οποίας είναι ο “πατέρας”.
Οι καθηγητές που ήταν μαζί του είπαν ότι η θεωρία του έχει βρει εφαρμογή και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ενώ τα βιβλία του διδάσκονται στο Παν/μιο Αιγαίου.
Ο Δήμαρχος μεταξύ άλλων δήλωσε πως είναι μέγιστη τιμή για την πόλη της Ρόδου, αλλά και για τον ίδιο προσωπικά, η επίσκεψη μιας τόσο εξέχουσας προσωπικότητας η οποία κατέχει σημαίνοντα ρόλο στην διαμόρφωση των νέων συστημάτων εκπαίδευσης. Εξέφρασε επίσης την ευχή να μπορέσει και η χώρα μας να προχωρήσει κάποτε σε ένα άλλο σύστημα διδασκαλίας εκμάθησης και αξιολόγησης στην εκπαίδευση.
Σύντομο Βιογραφικό
Το 1983, ο 60χρονος Χάουαρντ που θεωρείται κορυφή στα θέματα της γνωστικής ψυχολογίας, δημοσίευσε το ανατρεπτικό βιβλίο του “Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences” εκφράζοντας για πρώτη φορά μια θεωρία η οποία άλλαξε τον χάρτη της εκπαίδευσης σε παγκόσμιο επίπεδο: αυτή των πολλαπλών ευφυϊών. Ο Γκάρντερ, καθηγητής Ψυχολογίας της Μάθησης στο Χάρβαρντ, καθηγητής Ιατρικής και Νευρολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Βοστόνης, συγγραφέας 18 βιβλίων που έχουν μεταφραστεί σε 21 γλώσσες, εκατοντάδων άρθρων σχετικά με θέματα ψυχολογίας και τιμημένος με περισσότερα από 20 διεθνή βραβεία, ήταν ο άνθρωπος που απέδειξε ότι η νοημοσύνη μας είναι πολύ περισσότερα πράγματα από αυτό που ορίζει η “στείρα” μέτρηση του IQ μας. Και έδωσε έτσι στους ειδικούς το “κλειδί” που ανοίγει την “πόρτα” της ολοκλήρωσης και της ισορροπίας του ατόμου.
Ο Γκάρντνερ γεννήθηκε στο Σκράντον της Πενσυλβανίας στις 11 Ιουλίου 1943 από γονείς πρόσφυγες που έφθασαν στις ΗΠΑ από τη ναζιστική Γερμανία. Οπως ο ίδιος λέει, ήταν πάντα ένα μελετηρό παιδί, που αγαπούσε τις τέχνες και κυρίως τη μουσική -το πιάνο αποτελεί μόνιμο “σύντροφό” του που τον ξεκουράζει έπειτα από μια δύσκολη ημέρα. Θεωρεί τον εαυτό του “γέννημα-θρέμμα” του Χάρβαρντ, αφού εκεί σπούδασε εξελικτική ψυχολογία και νευροψυχολογία και εκεί συνεχίζει να εργάζεται επάνω στα προγράμματά του: το “Project Zero” που αποτέλεσε το παράδειγμα για τη δημιουργία σχολείων σε όλον τον κόσμο που βασίζονται στο παιδί ως σύνολο παρά στην αξιολόγησή του από μια… καρτέλα με βαθμούς, αλλά και το “GoodWork Project” το οποίο έδωσε γέννηση στο τελευταίο βιβλίο του με τίτλο “Leading Minds: An anatomy of Leadership”, που μελετά τα διαφορετικά ταλέντα και ευφυΐες που κάνουν έναν άνθρωπο “πρώτο μεταξύ των πρώτων”. Τα προγράμματα αυτά λειτουργούν με βάση τη διάσημη πλέον θεωρία των πολλαπλών ευφυϊών.
Σύμφωνα με τη θεωρία αυτή η νοημοσύνη μας χωρίζεται σε οκτώ τομείς οι οποίοι έχουν την έδρα τους σε διαφορετικά σημεία του εγκεφάλου μας. Είναι εξίσου σημαντικοί, όχι όμως και το ίδιο εξελιγμένοι σε κάθε άτομο. Κύριος “ένοχος” μάλιστα για την άνιση μεταξύ τους ανάπτυξη θεωρείται το σχολείο, το οποίο επικεντρώνεται στην καλλιέργεια δύο μόνο ευφυϊών -γλωσσική και λογικομαθηματική- αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τις υπόλοιπες (μουσική ευφυΐα, ευφυΐα του χώρου, ενδοπροσωπική ευφυΐα, διαπροσωπική ευφυΐα, φυσιογνωστική ευφυΐα και σωματική-κιναισθητική ευφυΐα).
H λογική του Γκάρντνερ, όπως την εξηγεί ο ίδιος, είναι να κατανοήσουμε το πνευματικό προφίλ του κάθε παιδιού και αναλόγως να το διδάξουμε. «Για παράδειγμα, μια αρχή της φυσικής μπορεί να διδαχθεί στα παιδιά με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, ανάλογα με τις ανάγκες τους. Μέσα από τα μαθηματικά, τη λογική, τη γλώσσα, ένα διάγραμμα στον χώρο, μια άσκηση του σώματος. Ετσι θα γίνει κατανοητή» όπως δηλώνει.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/sti-rodo-diasimos-kathigitis-tou-charvarnt/