«Δεν μπορεί ένα έργο να καρκινοβατεί εδώ και πέντε χρόνια γιατί δεν μπορεί να τελειώσει ένα τμήμα του, που έχει μήκος τριών χιλιομέτρων».
Αυτό δήλωσε χθες, εκφράζοντας την αγανάκτησή του, ο αντιπεριφερειάρχης κ. Φώτης Χατζηδιάκος για την καθυστέρηση που παρατηρείται στο έργο της διαπλάτυνσης της Εθνικής Οδού Ρόδου-Λίνδου, στο ύψος του οικισμού Αφάντου.
Τις εργασίες φαίνεται πως καθυστερεί μια ανοικτή εργολαβία της ΔΕΥΑΡ γεγονός που επισημάνθηκε και στη σύσκεψη που είχε πραγματοποιηθεί πριν από δεκαπέντε ημέρες υπό την προεδρία του περιφερειάρχη κ. Γιάννη Μαχαιρίδη.
«Μας απασχολεί έντονα η ολοκλήρωση των εργασιών διαπλάτυνσης της ΕΟ στην περιοχή Αφάντου. Το ΥΠΕΚΑ από τον περασμένο Απρίλιο μας παραχώρησε την αρμοδιότητα για την ολοκλήρωση του έργου. Εκεί έχει ανοικτή εργολαβία η ΔΕΥΑΡ. Το έργο δεν μπορεί να προχωρήσει αν δεν μετατοπιστούν τα δίκτυα ύδρευσης. Έχουμε επικοινωνήσει αρκετές φορές, εδώ και οκτώ μήνες, με το δήμαρχο Ρόδου, τον αρμόδιο αντιδήμαρχο και τον αναπληρωτή διευθυντή της ΔΕΥΑΡ χωρίς να υπάρχει μέχρι τώρα θετικό αποτέλεσμα. Δεν μπορεί να συμβαίνουν αυτά. Στο τέλος θα φανούμε εμείς ανακόλουθοι αφού το έργο θα πρέπει να παραδοθεί τον επόμενο Απρίλιο, το αργότερο», δήλωσε ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος και πρόσθεσε πως εστάλη και άλλο ένα έγγραφο στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου.
«Αν για όποιο λόγο δεν προχωρήσουν οι εργασίες, οι υπηρεσίες μας εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις για να προχωρήσει στ’ Αφάντου η διαπλάτυνση της Εθνικής Οδού Ρόδου-Λίνδου. Είναι αδιανόητο να κάνουμε τις εργασίες και μετά να έρθουν τα συνεργεία της ΔΕΥΑΡ και να αρχίσουν και πάλι να σκάβουν», δήλωσε ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος.
«Οι πολίτες δεν γνωρίζουν ποιος έχει την ευθύνη για τα έργα. Περιμένουν να δουν ένα θετικό αποτέλεσμα», τόνισε ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος.
Σε ερώτηση σχετικά με τις ευθύνες που μπορούν να υπάρχουν στο Δήμο Ρόδου και στη ΔΕΥΑΡ ο κ. Χατζηδιάκος δήλωσε:
«Οι πολιτικοί προϊστάμενοι της ΔΕΥΑΡ απευθύνονται στα στελέχη της επιχείρησης. Να λύσουν το πρόβλημα που έχουν με τον εργολάβο. Διαφορετικά να βρούμε εμείς μια άλλη εναλλακτική λύση».
Ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος αναφέρθηκε και στις αυτοψίες που θα κάνει σε άλλες περιοχές του νησιού μας, όπου εκτελούνται έργα, τις επόμενες ημέρες.
Με αφορμή την επιστολή που έστειλε για το θέμα των τσιγγάνων ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος δήλωσε πως το θέμα δεν του ήρθε από τον ουρανό.
«Μας ζητήθηκε να δώσουμε πληροφορίες για τα μέτρα που θέτει σε εφαρμογή η Περιφέρεια για την εξυπηρέτηση των τσιγγάνων. Αυτό ήταν η αφορμή να ξεχειλίσει το ποτήρι. Την αρμοδιότητα χωροθέτησης έχουν ο Δήμος Ρόδου και το δημοτικό συμβούλιο. Αν δεν αποφασίζουν για τους δικούς τους λόγους, ίσως επειδή υπάρχουν αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες, θα πρέπει να ληφθεί απόφαση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Να μην ζητούν πληροφορίες για το τι κάνουμε εμείς. Να δούμε και εκείνοι τι κάνουν», δήλωσε ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος και πρόσθεσε πως έχει εγγραφεί στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας ένα κονδύλι που θα είναι στη διάθεση των αρμοδίων φορέων για να δημιουργηθούν δομές για τη φιλοξενία των τσιγγάνων.
Ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος τόνισε πως επιτέλους όσοι έχουν την ευθύνη για το θέμα αυτό θα πρέπει να βάλουν τα χέρια τους στα κάρβουνα και να λάβουν τις αποφάσεις που πρέπει.
«Είναι ένα θέμα που μας αγγίζει όλους και κάποια στιγμή θα πρέπει να βάλουμε τα χέρια μας στα κάρβουνα. Δεν θα ολοκληρωθούν τα έργα που είναι στην περιοχή δηλαδή η νέα μαρίνα και το καρνάγιο ούτε και θα περιοριστεί η επαιτεία. Οι κάτοικοι του «Κορακόνερου» φοβούνται για τις οικίες τους εξαιτίας όσων διαδραματίζονται στην περιοχή με πρωταγωνιστές τους Ρομ», δήλωσε ο κ. Χατζηδιάκος.
«Αν δεν λειτουργήσει το νέο καρνάγιο θα συνεχίσει να υπάρχει πρόβλημα και στο εμπορικό λιμάνι. Θα συνεχίσουμε να βλέπουμε αυτό το αίσχος που υπάρχει εκεί. Αν θέλουμε να αξιοποιήσουμε το χώρο θα πρέπει να προχωρήσουμε», δήλωσε ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος και πρόσθεσε πως το νησί θα πρέπει να βρει το βηματισμό του.
«Ουδείς είναι ανάλγητος αλλά θα πρέπει να δοθεί λύση και το νησί να βρει το βηματισμό του», τόνισε ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος.
Σε ερώτηση σχετικά με την απροθυμία εξεύρεσης λύσης στο συγκεκριμένο θέμα, που σέρνεται εδώ και 12 χρόνια τουλάχιστον, ο κ. Χατζηδιάκος δήλωσε:
«Πολιτική βούληση μπορεί να υπάρχει. Αλλά υπάρχουν διάφορα ζητήματα. Σας θυμίζω τις σφοδρές αντιδράσεις που υπήρξαν από κατοίκους διαφόρων περιοχών του νησιού μας, που κατέκλυσαν το Δημαρχείο όταν ετέθη το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο».
Ο κ. Φώτης Χατζηζιάκος αναφέρθηκε και στο μικρό οικισμό τσιγγάνων που υπήρχε στην περιοχή Τσαΐρι.
«Στην περιοχή αυτή θα δημιουργηθεί ένα προπονητήριο και οι οικογένειες των τσιγγάνων που ζουν το καλοκαίρι εκεί θα πρέπει να αναζητήσουν άλλο χώρο για να μείνουν», τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης.
Στον αέρα οι πληρωμές για τους εργαζόμενους της ΕΤΑΙ ΠΡΟΦΥΚΑ
Ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος αναφέρθηκε και στο σοβαρό πρόβλημα που ανέκυψε με την πληρωμή των 60 εργαζομένων της ΕΤΑΙ ΠΡΟΦΥΚΑ οι οποίοι απασχολήθηκαν για δύο μήνες στα πλαίσια σύμβασης. «Υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις για την σύμβαση που έχει υπογραφεί. Από την αρχή προειδοποιούσα για το θέμα αυτό. Υπήρξε σπουδή για την πρόσληψη των ανθρώπων αυτών. Ο πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου εγείρει ενστάσεις για το κείμενο που έχει υπογραφεί. Δεν μπορεί ο δήμαρχος, ο περιφερειάρχης και η Γενική Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου να ασκήσουν τα καθήκοντά τους με τον τρόπο που επιθυμούν», δήλωσε ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος και πρόσθεσε πως εξετάζεται το ενδεχόμενο να προταθεί στους εργαζόμενους της ΕΤΑΙ ΠΡΟΦΥΚΑ να προσφύγουν στα δικαστήρια κατά της Περιφέρειας για να τους καταβληθούν τα χρήματα που τους οφείλονται. «Είμαι επιφυλακτικός και για τη λύση αυτή καθώς υπάρχουν ενστάσεις για τις διαταγές πληρωμής από τον ¶ρειο Πάγο. Εχω προτείνει εδώ και καιρό να δημιουργηθεί μια νέα δομή, μια κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση στην οποία θα απασχοληθούν οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι. Για μια φορά ακόμη η γραφειοκρατία νίκησε», δήλωσε ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος.
Στο κείμενο που εστάλη από τον Αναπληρωτή Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου επισημαίνονται τα ακόλουθα:
«Επιστρέφεται αθεώρητο το με αριθμ. 648 χρηματικό ένταλμα πληρωμής ποσού 99.122,26 ¤, οικονομικού έτους 2013 του Δήμου ΡΟΔΟΥ, στην αναφερόμενη σ’ αυτό δικαιούχο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, που αφορά πληρωμή μέρους της δαπάνης της προγραμματικής σύμβασης συνολικού προϋπολογισθέντος ποσού 200.000,00 ¤, μεταξύ Δήμου Ρόδου και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, διότι δεν εκκαθαρίστηκε και εντέλλεται νόμιμα η ανωτέρω δαπάνη, καθόσον: α) από τα στοιχεία του φακέλου δεν αποδεικνύεται ότι η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη των 200.000.00 ευρώ έχει αναληφθεί νομίμως πριν την υπογραφή της, σύμφωνα με τα άρθρα 21 του ν. 2382/1995 (Α’ 247) και 2 έως 7 του π.δ. 113/2010 (Α” 194), όπως ισχύει (ΕΣ V! Τμ. 23/2012, Ζ Κλιμ. 319/2011. 17/2013). β) Ο όρος στο άρθρο 4 της Προγραμματικής Σύμβασης, σύμφωνα με τον οποίο η διάρκεια της συμβάσεως «παρατείνεται ύστερα από απόφαση της Επιτροπής Εποπτείας Παρακολούθησης του άρθρου 7» καταλείποντας πλήρη ευχέρεια στα μέρη να επεκτείνουν χρονικώς την προγραμματική σύμβαση, χωρίς να έχει προσδιορισθεί εκ των προτέρων ο χρονικός ορίζοντας της παρατάσεως, το ακριβές κόστος αυτής αλλά και οι εκτελεστικές συμβάσεις που θα συναφθούν στο πλαίσιο της παρατάσεως με το σχετικό χρονοδιάγραμμα, έχει τεθεί κατά παράβαση των αρχών της διαφάνειας και της χρηστής δημοσιονομικής διαχειρίσεως (Σχετ. πράξη η 258/2007 VI Τμήματος του Ε.Σ., η 117/2010 του VII Τμήματος ταυ Ε.Σ., n 417/2011 Σ Κλιμακίου του Ε.Σ., κ.α.).
γ) Η ελεγχόμενη σύμβαση, κατά παράβαση των διατάξεων της παρ 2α του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, δεν φέρει το αναγκαίο από το νόμο περιεχόμενο για τους ακόλουθους λόγους: 1) Το αντικείμενό της περιγράφεται κατά τρόπο γενικό και αφηρημένο, καθόσον ναι μεν αναφέρεται ότι το αντικείμενό της είναι η πρόληψη και καταστολή των πυρκαγιών μέσω των περιγραφόμενων ενεργειών όπως τον καθαρισμό πρανών των ασφάλτινων και μη οδοστρωμάτων από πευκοβελόνες, την πλήρη καταγραφή των υδροστομίων όλου του νησιού κ.α. πλην όμως δεν προσδιορίζεται με ακρίβεια, σαφήνεια και πληρότητα με ποιο τρόπο θα πραγματοποιούνται οι υπηρεσίες αυτές, δηλαδή κάθε πότε από ποιας ειδικότητας και πόσους υπαλλήλους και με ποια και πόσα μέσα (οχήματα, μηχανήματα κλπ) 2) Δεν περιλαμβάνει αναλυτικό προϋπολογισμό (κοστολόγηση) των υπηρεσιών ή των επιμέρους κατηγοριών υπηρεσιών σε αντιστοιχία με συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών (λ.χ. κόστος μισθοδοσίας, κόστος χρήσης μηχανημάτων ή οχημάτων κ.λπ.). έστω και κατά προσέγγιση, έτσι ώστε από το άθροισμα των επιμέρους προϋπολογισμών να προκύπτει και, επομένως, να δικαιολογείται ο συνολικός προϋπολογισμός της. Δεν αρκεί δε η απλή αναφορά του συνολικού προϋπολογισμού της (200.000,00 ευρώ), εφόσον αυτός δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί και να αξιολογηθεί σε σχέση με το περιεχόμενό της, το οποίο μάλιστα, σύμφωνα όσα ήδη αναφέρθηκαν, παρίσταται αόριστο. (Σχετ η πράξη 135/2013 του Ζ ‘Κλιμ. του ΕΛΣ) Τέλος 3) δε προβλέπονται ρήτρες, σε βάρος του συμβαλλομένου που παραβαίνει τους όρους της προγραμματικής σύμβασης (Σχετ. η πράξη 253/2007 του VΙΙ Τμήματος του Ε.Σ.)δ) Δεν προσκομίζεται η προβλεπόμενη πράξη νομιμότητας από το Γενικό
Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου για την με αριθμ.
437/12.6.2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ρόδου που
αφορά την έγκριση της Προγραμματικής Σύμβασης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 225 του ν. 3852/2010 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.