Πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί η συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής του Δήμου Ρόδου με κυριότερο ζήτημα της ημερήσιας διάταξης τη λήψη απόφασης για την άσκηση προσφυγής, κατά της υπ’ αρ. 21109/08-11-2013 απόφασης της διευθύντριας του περιφερειακού υποκαταστήματος ΙΚΑ ΕΤΑΜ Ρόδου, περί συνυπευθυνότητας του Δήμου Ρόδου επί οφειλών έξι δημοτικών επιχειρήσεων που τελούν υπό καθεστώς λύσης ή εκκαθάρισης, ενώ ετέθη και το θέμα της διάθεσης πίστωσης και έγκρισης δαπανών για την αποκατάσταση και την παρέμβαση χωματουργικών μηχανημάτων στους οικισμούς που πλημμύρισαν εξαιτίας της σφοδρής κακοκαιρίας, την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου.
Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η άσκηση προσφυγής κατά της υπ’ αριθμόν 21109/08-11-2013 απόφασης της διευθύντριας του ΙΚΑ και εγκρίθηκε η διάθεση πίστωσης 225.000 ευρώ για την αποκατάσταση και την παρέμβαση χωματουργικών μηχανημάτων στις περιοχές που επλήγησαν από τις ισχυρές βροχοπτώσεις που σημειώθηκαν στο νησί μας.
Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Ρόδου, κ. Νίκος Τσουκαλάς προέβη στις ακόλουθες δηλώσεις: “Είμαστε στη τελευταία περίοδο του οικονομικού έτους και προκύπτουν πάρα πολλά ζητήματα. Πολλά εξ’ αυτών έχουν να κάνουν με καθαρά οικονομικά θέματα, όπως είναι οι εξωδικαστικοί συμβιβασμοί με άτομα που διεκδικούν χρηματικά ποσά. Περάσαμε τη διάθεση πίστωσης και την έγκριση των δαπανών ύψους περίπου 225.000 ευρώ για τις έκτακτες πλημμύρες που έπληξαν το νησί της Ρόδου που θα διατεθούν για την αποκατάσταση, τον καθαρισμό και την παρέμβαση χωματουργικών μηχανημάτων στους οικισμούς που επλήγησαν. Ήδη γίνονται οι καταγραφές, ώστε να εκδοθούν τα τιμολόγια και τα παραστατικά για να εξοφληθούν οι έχοντες ανάγκη. Είναι ένα σημαντικό ζήτημα. Αυτή τη στιγμή περιμένουμε τις εισηγήσεις των τεχνικών υπηρεσιών. Επιπλέον, όσον αφορά στην απόφαση της διευθύντριας του περιφερειακού υποκαταστήματος ΙΚΑ Ρόδου για συνυπευθυνότητα του Δήμου Ρόδου επί οφειλών για έξι δημοτικές επιχειρήσεις, θα ήθελα να τονίσω πως υπάρχει η νομοθεσία 4071/2012 που δίνει τη δυνατότητα στο Δήμο να αναλάβει τις υποχρεώσεις δημοτικών επιχειρήσεων αμιγούς χαρακτήρα. Επίσης, ο νόμος 410/95 προβλέπει την ανάληψη υποχρεώσεων προς δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία, χωρίς πρόστιμα και προσαυξήσεις. Έχουμε καταθέσει αίτημα στο ΙΚΑ και στη ΔΟΥ για να αναδειχθεί το ύψος του ποσού που θα αναλάβει ο Δήμος. Το αίτημα αφορά 3 επιχειρήσεις. Την επιχείρηση Ιαλυσού, την επιχείρηση ΔΑΤΕ Αφάντου και την Δημοτική Επιχείρηση Αρχαγγέλου. Η εγκύκλιος του ΙΚΑ προς τα παραρτήματα ορίζει πως θα βεβαιωθούν στο ΑΦΜ του Δήμου οι υποχρεώσεις, οι οποίες νομίμως έχουν αναδειχθεί. Ούτε σε εμάς, ούτε στο ΙΚΑ έχει κοινοποιηθεί κάποια, βάσει νομοθεσίας, απόφαση. Συνεπώς, εμείς θεωρούμε πως έγινε λαθεμένη ερμηνεία του νόμου. Εμείς έχουμε ενημερότητα και είναι αδιανόητο να αναλάβουμε λάθη δημοτικών επιχειρήσεων. Σαν οικονομική επιτροπή, λοιπόν, δώσαμε εντολή για άσκηση προσφυγής κατά της απόφασης της διευθύντριας του ΙΚΑ. Θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες με τη σειρά που προβλέπει η νομοθεσία”.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/tha-askithi-prosfigi-kata-tou-ika-rodou/