Θα κινηθούν οι διαδικασίες εκποίησης του «Nour M.»

Τις διαδικασίες για την εκποίηση του “Nour M”, θα ξεκινήσει την ερχόμενη Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, η διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, αν η εταιρεία στην οποία ανήκει το πλοίο, δεν προχωρήσει στην ανέλκυσή του.
Αυτό δήλωσε χθες ο αντιπρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου κ. Τσαμπίκος Τσακίρης και πρόσθεσε πως έχει δοθεί στην πλοιοκτήτρια εταιρεία προθεσμία δέκα ημερών για να πράξει τα δέοντα.
«Δράσαμε αστραπιαία για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση και να περιορίσουμε τις ζημιές από το συμβάν. Από την ημέρα που έγινε το ναυάγιο στείλαμε έγγραφο στην πλοιοκτήτρια εταιρεία και της δώσαμε προθεσμία για να απομακρύνει το πλοίο. Αν περάσουν οι δέκα ημέρες και δεν υπάρξει ανταπόκριση θα λάβουμε τα μέτρα που ορίζει ο νόμος», δήλωσε ο κ. Τσαμπίκος Τσακίρης και πρόσθεσε πως αν εκπνεύσει χωρίς αποτέλεσμα η προθεσμία θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες που ορίζει ο νόμος για την εκποίηση του πλοίου.
«Αν παρέλθει η προθεσμία χωρίς αποτέλεσμα θα συνέλθει η αρμόδια επιτροπή η οποία θα χαρακτηρίσει το πλοίο ως ναυάγιο. Αυτό θα μας δώσει τη δυνατότητα να προχωρήσουμε στη διεξαγωγή διαγωνισμού για την εκποίηση του Nour M», δήλωσε ο κ. Τσακίρης και πρόσθεσε πως στο διαγωνισμό θα λάβουν μέρος εταιρείες που διαθέτουν τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος και έχουν πιστοποιηθεί με ISO.
«Οι εταιρίες θα καταθέσουν τις προσφορές τους για την ανέλκυση του πλοίου. Θα επιλέξουμε την καλύτερη και θα προχωρήσουμε τις διαδικασίες», δήλωσε ο κ. Τσαμπίκος Τσακίρης.
Σε ερώτηση για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η άντληση των καυσίμων από το πλοίο ο κ. Τσακίρης δήλωσε:
«Χθες βούτηξαν στη θάλασσα στο σημείο που έχει βουλιάξει το πλοίο δύτες της εταιρείας με την οποία συνεργαζόμαστε. Στην αναφορά που μας κατέθεσαν επισημαίνουν πως δεν βρήκαν ούτε ένα λίτρο καυσίμων στις δεξαμενές του «Nour M». Προφανώς το πετρέλαιο παρασύρθηκε από τους ισχυρούς ανέμους εντάσεως 12 μποφόρ που έπνεαν στην περιοχή μας».
Ο αντιπρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου δήλωσε πως εξαιτίας της θαλασοταραχής το πλοίο κτύπησε αρκετές φορές πάνω στον προβλήτα του λιμένα της Ακαντιάς.
«Κατά πάσα πιθανότητα και λόγω των συνεχών προσκρούσεων του πλοίου στον προβλήτα προκλήθηκε ζημιά στις δεξαμενές του και χάθηκαν τα καύσιμα», δήλωσε ο κ. Τσακίρης και πρόσθεσε πως χθες τοποθετήθηκε ακόμη ένα ειδικό πλέγμα γύρω από το πλοίο.
«Προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για την προστασία της θάλασσας από τη ρύπανση», δήλωσε ο κ. Τσακίρης.
ΑΥΡΙΟ ΟΙ ΑΠΟΛΟΓΙΕΣ
Αύριο το πρωί θα απολογηθούν ενώπιον της τακτικής Ανακρίτριας Ρόδου κ. Μαρίνας Κρανίτη, ο πλοίαρχος, ο ύπαρχος και ο Α΄ μηχανικός του φορτηγού πλοίου “Nour M”, που μετέφερε 55 εμπορευματικιβώτια με φυσίγγια, και βυθίστηκε στον λιμένα της Ακαντιάς, κατηγορούμενοι για πρόκληση ναυαγίου, τελεσθείσα δια παραλείψεως από κοινού με δόλο, από την οποία θα μπορούσε να προκύψει κίνδυνος σε άνθρωπο, για διακεκριμένη περίπτωση φθοράς πράγματος που χρησιμοποιείται για κοινό όφελος από κοινού και για ρύπανση του περιβάλλοντος από κοινού.
Κατηγορούμενη για ηθική αυτουργία στις ανωτέρω πράξεις είναι και η εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας του πλοίου τουρκικής εταιρείας “TSS SILAH VE SAUMNA SANAYI DIS TICARET LIMITED SIRKETI”, ενώ η ίδια δίωξη ασκήθηκε και κατά των ιδιοκτητών της συγκεκριμένης εταιρείας.
Στη δικογραφία που έχει σχηματιστεί σε βάρος τους αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι το πλοίο ήταν ασφαλισμένο έναντι ολικής καταστροφής για το ποσό των 400.000 ευρώ περίπου.
Ο πλοίαρχος, που κατηγορήθηκε και για μεταφορά πολεμικού υλικού χωρίς τις προβλεπόμενες άδειες, κατέθεσε σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις του πλοίου, που οδήγησαν στην απαγόρευση απόπλου του, ότι είχε κάνει ενέργειες αλλά δεν ενημέρωσε το Λιμεναρχείο. Ισχυρίστηκε ότι γνώριζε για τον καιρό και ότι ζήτησε από ναυτικό πράκτορα να μεθορμίσει σε άλλο σημείο και έλαβε την απάντηση ότι αυτό απαγορεύεται. Ισχυρίστηκε ότι χρησιμοποίησε όλα τα σχοινιά του πλοίου για να το ασφαλίσει και υποστήριξε ότι η μηχανή, οι άγκυρες και το πηδάλιο ήταν σε ετοιμότητα για να χρησιμοποιηθούν, όπως και οι αντλίες στο μηχανοστάσιο.
Υποστήριξε ακόμη ότι έδωσε εντολή στο μηχανικό να απομονώσει τις δεξαμενές πετρελαίου και λιπαντικών για αποφυγή ρύπανσης. Κατέθεσε ακόμη ότι όταν διαπίστωσε ότι η εισροή των νερών ήταν ανεξέλεγκτη έδωσε εντολή να εγκαταλείψουν το πλοίο. Ισχυρίστηκε ακόμη ότι είχε ζητήσει βοήθεια από το Λιμενικό με ασύρματο και δεν έλαβε απάντηση.
Ο ύπαρχος εξεταζόμενος ανέφερε ότι την 11η Δεκεμβρίου 2013 είχαν ενημερωθεί για τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες και ξεκίνησαν τις διαδικασίες ασφαλούς πρόσδεσης πιστεύοντας ότι το πλοίο ήταν ασφαλές.
Κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας, όπως είπε, το πλήρωμα ήταν στο κατάστρωμα και ήλεγχε τα σχοινιά ενώ τόνισε ότι ο πλοίαρχος τους είπε ότι είχε ενημερώσει για τη δραματική κατάσταση μέσω ασυρμάτου και δεν έλαβε απάντηση.