Τη διενέργεια «εφ΄ όλης της ύλης» έρευνας για τη διαπίστωση τυχόν διασπάθισης πόρων από το «σπατόσημο» αλλά και από κοινοτικά προγράμματα για την κατασκευή και λειτουργία της νέας πτέρυγας του κρατικού αερολιμένα της Ρόδου “Διαγόρας” αξιώνει με δηλώσεις του στη “δ” ο Δήμαρχος Τήλου κ Τ. Αλιφέρης.
Ο κ Αλιφέρης κατήγγειλε συγκεκριμένα ότι όπως είχε προκύψει κατά τη διάρκεια του τελευταίου Περιφερειακού Συμβουλίου επί θητείας του πρώην Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κ Χ. Κόκκινου το έργο το οποίο ξεκίνησε και χρηματοδοτήθηκε από πόρους που προήλθαν από το τέλος εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων, το περίφημο «σπατόσημο», φέρεται τελικώς να εντάχθηκε και να υλοποιήθηκε με πόρους από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.
Αυτό σημαίνει κατά τον κ Αλιφέρη, ο οποίος αναζήτησε σχετικές απαντήσεις και από αρμόδιους, ότι προκειμένου να εξασφαλιστεί η αύξηση της απορροφητικότητας από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης η προηγούμενη κυβέρνηση και οι επιτελείς της παρουσίασαν το έργο ως χρηματοδοτούμενο από το ΚΠΣ και εξασφάλισαν τους πόρους από ευρωπαϊκά προγράμματα παρότι το έργο είχε χρηματοδοτηθεί από το «σπατόσημο».
Ο ερώτημα έτσι που γεννάται και θεωρείται αμείλικτο κατά τον κ Αλιφέρη είναι που διατέθηκαν τα χρήματα που αντλήθηκαν από το ΚΠΣ για την κατασκευή του έργου το οποίο ολοκληρώθηκε με πόρους από το σπατόσημο!
“Όλοι αναρωτιούνται που πήγαν τα λεφτά. Έτσι και εγώ ερωτώ που κατέληξαν οι πόροι που αντλήσαμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την κατασκευή της νέας πτέρυγας του αεροδρομίου της Ρόδου έργο το οποίο κατασκευάστηκε με πόρους από το σπατόσημο” τόνισε ο κ Αλιφέρης που εκτίμησε παραπέρα ότι όμοιες πρακτικές έχουν ακολουθηθεί και σε άλλες περιπτώσεις.
Σημειώνεται ότι ο κ Αλιφέρης έχει ενημερώσει σχετικά και κατ΄επανάληψη τον νέο Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κ Β. Μπρακουμάτσο ο οποίος αναμένει, όπως έγινε γνωστό, έγγραφη αναφορά προκειμένου να κινήσει τις διαδικασίες έρευνας της όλης υπόθεσης.
Ο πρώην Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας κ Χ. Κόκκινος από την άλλη δήλωσε σχετικά τα εξής:
“Προκειμένου να μην υπάρχει απώλεια Εθνικών Πόρων γιατί το Γ’ ΚΠΣ που είχε ξεκινήσει το 2000, το 2004 όταν ανέλαβα είχε χαμηλή απορροφητικότητα επιλέξαμε να εντάξουμε και το έργο του αεροδρομίου. Αυτό δεν έγινε εν κρυπτώ αλλά ενημερώθηκε σχετικά το Περιφερειακό Συμβούλιο. Από εκεί και πέρα το κοινοτικό πλαίσιο στήριξης έληξε με απόλυτη επιτυχία και απορρόφηση 115% και για το συγκεκριμένο έργο αντί να πληρώσει το Ελληνικό Δημόσιο πλήρωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση”.
Σε ότι αφορά τις δηλώσεις που φέρουν το έργο να είχε χρηματοδοτηθεί από το σπατόσημο και να επαναχρηματοδοτήθηκε από το ΚΠΣ με αποτέλεσμα να γεννάται θέμα για το που κατέληξαν οι πόροι που καταβλήθηκαν εις διπλούν για την κατασκευή του, ο κ Κόκκινος εξήγησε ότι ο ισχυρισμός αυτός δεν ευσταθεί αφού το έργο ολοκληρώθηκε το 2008 και όχι ενωρίτερα.
Σε κάθε περίπτωση από επίσημες ανακοινώσεις των Υπουργείων και της ΥΠΑ είχε καταστεί σαφές από το έτος 1996 ότι το έργο της επέκτασης του αεροδρομίου είχε ξεκινήσει και είχε προχωρήσει κατά πολύ με πόρους από το σπατόσημο.
Το νέο κτίριο του αεροσταθμού με τον περιβάλλοντα χώρο του συνολικής επιφάνειας 31.500 m2, εξυπηρετεί πλέον με άνεση, σε τέσσερα επίπεδα, τον εντυπωσιακό ετήσιο αριθμό του 4.500.000 επιβατών και την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση 2.500 επιβατών ανά κατεύθυνση. Δηλαδή θα καλύπτει πλήρως και τις αυξημένες ανάγκες του αεροδρομίου σε περιόδους αιχμής.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ το έτος 2008 με την παράδοση του έργου ο προϋπολογισμός του ήταν 43 εκατ. ¤ και παρά το γεγονός ότι η δημοπράτησή του έγινε το 1999, στις αρχές του 2004 είχε υλοποιηθεί μόνο το 50% του έργου. Επιπλέον το έργο όταν δημοπρατήθηκε είχε χρηματοδοτηθεί από εθνικούς και μόνο πόρους και με τις κατάλληλες ενέργειες, από τον Δεκέμβριο του 2006 εντάχθηκε για χρηματοδότηση στο Γ’ ΚΠΣ.
Στο νέο κτίριο αναχωρήσεων συγκεντρώνονται όλες οι αναγκαίες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένων και των πολλών εμπορικών καταστημάτων και υπηρεσιών εξυπηρέτησης τουριστών, δηλαδή με τριάντα (30) check-in, οκτώ (8) αίθουσες εξόδου επιβατών, χώροι γραφείων, καταστημάτων και δύο (2) μεγάλα εστιατόρια στον όροφο.
Το κτίριο είναι εξοπλισμένο με 8 ανελκυστήρες, με πλήρες σύστημα κλιματισμού και αερισμού και με μεταφορικές ταινίες που μπορούν να δεχθούν μηχανήματα ολικού ελέγχου αποσκευών. Όλες οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις είναι πλήρως αυτοματοποιημένες με τηλεχειρισμούς από τον ίδιο κεντρικό χώρο ελέγχου έτσι ώστε να ελαχιστοποιείται το κόστος λειτουργίας και σε ηλεκτρική ενέργεια και σε προσωπικό.
Ως προς τον περιβάλλοντα χώρο διαμορφώθηκαν 20.000 m2 για την στάθμευση των αυτοκινήτων και επιπλέον διαμορφώθηκε και ο χώρος προς την πλευρά της πίστας για τη διακίνηση προσωπικού και αποσκευών επιβατών. Κατασκευάστηκε και ο νέος χώρος πρόσβασης στο πάρκο καυσίμων, στο δε αίθριο που δημιουργήθηκε μεταξύ των δύο κτιρίων, παλαιού και νέου, διαμορφώθηκε κατάλληλος χώρος για παροχή υπηρεσιών καφετέριας.
Τέλος κατασκευάστηκε πλήρης εγκατάσταση βιολογικού καθαρισμού για την εξυπηρέτηση του συνόλου των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου και συνδέθηκε με τον βιολογικό καθαρισμό του Δήμου Πεταλούδων για την ασφαλή διάθεση του επεξεργασμένου προϊόντος του, μέσω του υποθαλάσσιου αγωγού του Δήμου.