Τι περιλαμβάνει το «Αύριο» της παγκόσμιας κρουαζιέρας και ποια η θέση της Ρόδου σε αυτό

Τεράστια και πολυτελή κρουαζιερόπλοια κτίζονται σε ολόκληρο τον κόσμο διαμορφώνοντας με τον τρόπο αυτό τους άξονες επάνω στους οποίους θα δομηθεί το Αύριο του θαλάσσιου τουρισμού. Τα νέα κρουαζιερόπλοια είναι πολύ μεγάλα σε μέγεθος, είναι πολυτελή και προορίζονται για να προσελκύουν τόσο τους εύπορους τουρίστες, όσο και εκείνους που έχουν ένα μέτριο εισόδημα.
Τα μικρότερα κρουαζιερόπλοια σιγά – σιγά θα αποσυρθούν από τους πλόες, καθώς καθίστανται ασύμφορα λόγω του υψηλού κόστους καυσίμων και της αδυναμίας να προσελκύσουν πελάτες υψηλής εισοδηματικής στάθμης. Σημειώνεται πως μέχρι πριν από μερικά χρόνια οι κρουαζιέρες αποτελούσαν προνόμιο μόνο των εχόντων.
Για τους λόγους αυτούς και οι λιμενικές υποδομές που θα υποδεχθούν αυτή την κατηγορία των πλοίων θα πρέπει να είναι υψηλής στάθμης. Μάλιστα, αυτές οι υποδομές θα πρέπει να είναι έτοιμες άμεσα, διότι για τα κρουαζιερόπλοια αυτά ο σχεδιασμός των προσεγγίσεών τους έχει ήδη αρχίσει και αφορά τόσο τη σαιζόν του 2014, όπως κι εκείνη του 2015.
Εάν τελικώς, η δημοτική αρχή Ρόδου και το λιμενικό ταμείο, μπορέσουν να δείξουν εντός του έτους ότι το 2015 θα υπάρχουν στο νησί σοβαρές λιμενικές υποδομές, τότε ο τόπος μας θα παραμείνει στο «παιχνίδι» του θαλάσσιου τουρισμού. Σε αντίθετη περίπτωση, οι επιπτώσεις θα είναι τεράστιες και αλυσιδωτές.
Ένα από τα καράβια που βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης ανήκει στην εταιρεία «COSTA» και θα φέρει την ονομασία «DIADEMA» που σημαίνει στέμμα. Το πλοίο διαθέτει 1862 καμπίνες και σουίτες, με μεταφορική ικανότητα 4000 επιβατών (και περίπου 1500 άτομα πλήρωμα). Το νέο αυτό κρουαζιερόπλοιο θα είναι το μεγαλύτερο που υπάρχει στην Ιταλία και θα διαθέτει επίσης επτά εστιατόρια, 15 μπαρ, καζίνο, κέντρα spa, 4D σινεμά και άλλα πολλά.
Στα ίδια μεγέθη βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης (θα έχουν κατασκευαστεί και καθελκυσθεί εντός του 2014 ή αρχές του 2015) συνολικά 30 νέα μεγαθήρια σκάφη. Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες είναι γνωστές στη Ρόδο. Ενδεικτικά σημειώνονται οι εταιρείες κρουαζιέρων AIDA, TUI, Holland American Line, Carnival, Regent Seven Seas, Royal Carribean και άλλες.
Εχει εκτιμηθεί ότι μόνο στα 30 νέα καράβια, το έτος 2015 θα εργάζονται περισσότεροι από 70.000 άνθρωποι, ενώ θα είναι πολλαπλάσιοι εκείνοι που θα εργάζονται στα υπόλοιπα κρουαζιερόπλοια των εταιρειών αυτών. Οι τελευταίες διακινούν το 90% του συνόλου των τουριστών που επιλέγουν την κρουαζιέρα ως τρόπο διακοπών και οι εταιρείες αυτές εντός του τρέχοντος έτους θα ξεκινήσουν το σχεδιασμό των προσεγγίσεών τους για τα έτη 2015, 2016 και 2017. Ο σχεδιασμός αυτός είναι εξαιρετικά αυστηρός και αλλάζει μόνο υπό το βάρος σοβαρών καταστάσεων όπως είναι οι πολεμικές συρράξεις.
Υπό το πρίσμα όλων αυτών των δεδομένων, δεν είναι δυνατόν να υπάρχει υγιής νους που να μπορεί να υποστηρίξει πως μπορούν να γίνουν πολιτικές παρεμβάσεις και οι κινήσεις για ν’ ανατραπεί αυτός ο σχεδιασμός. Οι μόνες κινήσεις που μπορούν να φέρουν αποτέλεσμα είναι τα έργα και αυτά πρέπει να ξεκινήσουν αμέσως στο λιμάνι της Ρόδου για να παραμείνει ο τόπος ελκυστικός και στο Αύριο της παγκόσμιας κρουαζιέρας.